Uskaltaako kierrätyskeskuksesta ostaa sohvaa?
Täällä suht edullinen kierrätyskeskus. Sohvat hintaluokassa 30e-100e. Osa todella siistejä. Pelkään vain luteita niin hirveästi. Käsitelläänkö niitä sohvia mitenkään ennen myyntiä? Luulisi, että niistä tulisi kierrätyskeskuksellekin ongelma jos niitä luteita siellä alkaisi pyörimään.
Mikä olisi paras keino tarkistaa mahdolliset luteet tai muut öttiäiset?
Tarvitsen sohvan, mutta rahaa ei tosiaan ole.
Kommentit (94)
Minä ostin kun oli puoleen hintaan kaikki päivä. Kuulin että on ollut luteita aiemmin siellä mutta otin riskin ja ihan puhdas sohva. Kannattaa imuroida kun tuo kotiin ja imuripussi heti roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskus hyväksikäyttää työntekijöitään.
Puoli vuotta, max 10 kk työsuhde sillä tukityöllistämisellä.
Tietona. Nämä työntekijät varastavat itse parhaat päältä. Osa myy tuotteita eteenpäin.
Mun poika oli amiksen jälkeen kierkessä tukityössä , kun ei muita varastohommia heti ollut saatavilla, sai työkokemustakin ja kyllä hän maksoi kun osti tvn sieltä, se on nyt mulla ja toimii hyvin.
Ei kai tuo kirppistä kummempi paikka ole ja kirppiksilläkin on aivan hometta ja muuta sontaa kaikki tekstiili täynnä. Vähintään itse joutuu ne sitten käsitellä perusteellisesti puhtaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Osta talvella ja pidä ulkona pakkasessa ensin.
Kerrostalon piha-alueella lumipenkassa vai ihan rapun edessä.
Paljonko pakkasta pitäisi olla ja montako vuorokautta ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun luulisi, että siitä olisi myös kierrätyskeskukselle oma riesa. En kyllä tiedä mitä teen, huonekaluja tarvitsisin asuntooni, mutta olen vain köyhä opiskelija. Sama tilannehan on jos ostan torista tai otan kaverilta.
Ap
Voi ne naapuristakin tulla sinne sun opiskelijakämppään ne luteet tai muut tuholaiset.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä te asutte kun on luteiden pelko noin kova? Itärajan tuntumassa Etelä-Suomessa?
En ole koskaan kuullutkaan täälläpäin muusta kuin sokeritoukista ja niiden sukulaisista.
Vai onko pääkaupunkiseutu niin ilmastonmuutoksen kourissa jo että syöpäläiset vaivaavat?
No ulkolaisia asuu paljon ja heikko osaista porukkaa sekä matkustelevaa. Kaikki nuo on tuholaisten ilmaantumiselle riski. Etenkin runsas ulkomaan matkustelu.
No mut kierrätys kuitenkin toteutuu :)