Lääkishaaveilija

Kyseessä on siis avaruudellisen hahmottamisen ongelma. Olen nyt lukiossa ja matematiikkani on lyhyt.

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Hahmotushäiriö haittaa todella paljon mm. anatomian opiskelua. Se kun on kokonaan kolmiulotteista hahmottamista. Olisitko turvallinen potilaille?

Lyhyt matikka on myös paha händicäppi. Opinnoissa kuitenkin lähdetään laajan matikan tiedoista eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Oppimateriaalit ovat myös sellaisia, että vaaditaan kolmiulotteista hahmottamista valtavasti.

Vierailija

Ei ole, minulla on avaruudellisen hahmottamisen häiriö ja olen lääkäri. Mulla oli kyllä pitkä matikka. En olisi ryhtynyt kirurgiksi tai muuhun kolmiulotteista hahmottamista vaativaan hommaan. Työskentelen erikoisalalla, jossa hoidetaan potilaita lääkkeillä verikokeiden tulosten ja oireiden perusteella, eikä tarvitse tehdä mitään kajoavia toimenpiteitä. En koe, että hahmotushäiriöni häiritsisi työtäni millään tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hahmotushäiriö haittaa todella paljon mm. anatomian opiskelua. Se kun on kokonaan kolmiulotteista hahmottamista. Olisitko turvallinen potilaille?

Lyhyt matikka on myös paha händicäppi. Opinnoissa kuitenkin lähdetään laajan matikan tiedoista eteenpäin.

No opinnoissa ei todellakaan "lähdetä laajan matematiikan tiedoista eteenpäin". Ei niillä tiedoilla sinänsä tee yhtään mitään lääkiksessä.

Jos todistuksella haluaa päästä sisään, niin pitää käytännössä L olla pitkästä tai sitten ison älläkasan muuten kompensoida tuota pitkän puuttuvaa ällää.

On sitä monenlaista tallaajaa meillä lääkiksessä, tavallisia ihmisiä täällä(kin) siis on. Löytyy hahmotushäiriötä, adhd:ta, masennusta yms. yms. Ne vaan pitää olla silleen oireet hallinnassa, että hommassa pärjää.

Vierailija

Tavan lääkäri ei tarvitse matikkaa muuhun kuin palkkakuitin lukemiseen ja joihinkin yksinkertaisiin lääkelaskuihin joskus.

Vierailija

Lääkikseen et pääse mutta onneksi erittäin vaikea hahmotushäiriö yhdistettynä lyhyen matikan vitoseen lasketaan suoranaiseksi valinnan ehdoksi punavihreän hallituksen ministerille ja kaikkiin tärkeimpiin poliittisesti määräytyviin virkoihin.

Ilman tätä yhdistelmää et kykene näkemään kristallinkirkasta yhteyttä hallituksen toimien ja ilmoitettujen tavoitteiden tai ylipäätänsä reaalimaailman välillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.