Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä mieltä? On käynyt koronatestissä ja on rokotteet. Silti ihmettelen. Mun mielestä äärettömän itsekästä toimintaa. Jos jotain tän pandemian ois pitäny opettaa, niin sen ettei mennä tartuttamaan muita.

Jos joku saa flunssan niin joutuu testeihin ja odottamaan niitä tuloksia, onko koronaa vai ei. Testaukset ruuhkautuu entisestään.

• ylös 24
  • alas 21

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos negan saaneelta saa flunssan niin miksi mennä testiin?

Mistä sä varmuudella tiedät että sait häneltä etkä joltain muulta? :D

• ylös 38
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ööö, ei. Pandemia opetti ihmisille, että vain korona on vaarallinen tauti, eikä muilla ole väliä. Influenssaa ja muita saa levittää ihan rauhassa, koska ne eivät ole koronaa. Odota vain, kun joku käyttää maskia parin vuoden päästä, niin hänelle naureskellaan, että "kato, tol on korona."

• ylös 11
  • alas 8
Vierailija

Mulla on ollut nuha kaksi kuukautta. Olisiko pitänyt irtisanoutua? Jos on koronatestissä käyty ja nega, niin eihän hän silloin mitään koronaa tartuta! Hysteerikolta vaikutat.

• ylös 21
  • alas 7
Vierailija

Kaikki rajoitukset pois ja etätyön lopetus on käytännössä lupa levittää tautia. Sillä mennään.

Vierailija

Voihan sitä flunssassa tulla töihin, jos työ on sellainen että lähikontakteja pystyy välttämään eikä mene muitten luokse pärskimään.

Vierailija

Näitä räkänokkia ja kevyessä kuumeessa horjuvia iskurityöläisiä en ymmärtänyt edes ennen koronaa. Mikä ihmeen pakko on tulla toimistolle levitäämään flunssaansa kaikkiin muihin???

• ylös 26
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos negan saaneelta saa flunssan niin miksi mennä testiin?

Mistä sä varmuudella tiedät että sait häneltä etkä joltain muulta? :D

En mistään mutta jos sen sairaan kanssa viettää samassa tilassa 8+ tuntia niin vaikuttaahan se vähintään todennäköiseltä.

Vierailija

Meillä saa tulla töihin henkilö jonka perheen jäsen on kotona koronassa ja hän on altistunut.

Vierailija

Kusipää on. Eli nyt aiheuttaa tosiaan sen, että isompi porukkaa joutuu kohta testeihin ja sehän ei maksa yheiskunnalle mitään. 

Vierailija

Palkattomallako pitäisi olla? Ei ennenkään olla saikulla oltu, jos vähän nokka vuotaa. Yskäkin voi kestää yllättävän pitkään.

• ylös 11
  • alas 7
Vierailija

Työterveydestä ei anneta viikkojen sairaslomaa, jos vähän köhii. Kolmessa päivässä ei räkätauti katoa mihinkään. Pitääkö oikeasti jäädä työttömäksi, jos sattuu olee pitempi lenssu? Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta etätyöhön ja tuskin työnantaja antaa viikkotolkulla palkatonta rään takia.

Vierailija

Sama meillä. Itse jouduin tulemaan ensimmäistä kertaa kevättalven jälkeen toimistolle, niin eikös tänne pukannut myös kollega valittaen hirveää räkätautia. Laittoi maskin ja lupasi pysyä etäällä, mutta oli hetken päästä tässä minun työpisteelläni tuomassa papereita ja jäi selittämään asiaa ihan viereen.

Kiva. Työtilanne on sellainen, ettei todellakaan olisi varaa jäädä sairastamaan. Koko tänä korona-aikana ei ole ollut pienintäkään flunssaa, kun on ollut mahdollisuus pysyä erossa tartuttajista, ja nyt se sitten alkaa levitä.

Enkä kaipaa kommentteja koronasta, kyse on siitä että en halua tehdä töitä sairaana mutta en myöskään selviä loppuviikosta tekemättä. En ole korvaamaton, tiedän, mutta ne samat työt odottavat tulevaisuudessa hankalampina, jos ne nyt jäävät tekemättä. Ei meillä kukaan muu pysty tekemään minun töitäni.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Todella typerää mennä flunssassa töihin muita tartuttamaan vaikka koronaa ei olisi olemassakaan.

Sivut