Varakkuudesta nuorelle haittaa
Olen 16.v nuori ja tulen varakkaasta perheestä. Asun erittäin pienellä paikkakunnalla ja kaikki tuntevat taustani ja sukunimeni, kun täällä kaikki tuntevat kaikki. On ärsyttävää että minut "tuomitaan" varakkuuteni perusteella. Pyrin aina siihen että en tee numeroa itsestäni ja taustastani. Mutta tosiaan tämän "maalais elämän" kääntöpuoli on se että omaa taustaa pakoon ei pääse, kun jokainen tietää minut. Lapsena ei niin haitannut, mutta nyt nuorena olen törmännyt todella kateellisina ihmisii, jotka eivät ymmärrä että ei se raha aina onnea tuo.
Onko tämä ainoastaan nuorien ongelma vai jatkuuko tämä "luokittelu" aikuisuudessakin?
Kommentit (2)
Minulle taas on ollut asiasta pelkkää hyötyä. Toki, jotkut nälvivät kermaperseeksi jne mutta sen verran kova oli itsetunto, että otin sen lähinnä kehuksi. Ajattelin että köyhien sosiaalitapausten mukulat siellä nälvii, luuserit.
Ja toisaalta aina oli toisia tyyppejä jotka nimenoman halusivat seuraani siksi että olin varakkaasta kodista, oli hienoja vaatteita, uusimmat laitteet jne. Vanhemmiten ja opiskelupaikkakunnalla muuttaessa varakkaan taustan edut vain korostuivat, eikä ne aina rajoitu pelkästään siihen että on enemmän rahaa käytettävissä. Huomasin esimerkiksi että minulle oli jo lapsuudenkodin peruja itsestäänselviä monet asiat joita monet joutuivat opettelemaan aikuisena, kuten että miten kuuluu käyttäytyä joissain juhlissa tai hienossa ravintolassa tms.
Kyllä se jatkuu. Kateus, jos joku on ikuista. Joten itsetuntoa, itsetuntoa ja itsetuntoa.