Minun lapsillani on kiva äitipuoli!
Tämä asia, tai oikeastaan muiden suhtautuminen siihen, on häirinnyt minua pitkään. Entiset puolisot tuntuvat vihaavan uusia puolisoita vain siksi, että nämä nyt sattuvat seurustelemaan exäsi kanssa.
Minun lasteni äitipuoli on kuitenkin onnekseni kaikinpuolin järkevä ihminen, emme tunteneet ennen mitenkään eikä hän tullut mitenkään mihinkään väliin. Olimme eronneet jo muutama vuosi aikaisemmin lasten isän kanssa. Nyt lapsilla on myös uusi sisarus. Ja me ei käytetä mitään puoli-nimityksiä. Miehen vaimo tykkää lapsistamme, välittää ja huolehtii aidosti mutta ei ole mikään päällepäsmäröijä. Toki olen tekemisissä enemmän exän kuin uuden vaimon kanssa lasten asioiden tiimalta mutta kyllä minulla hänenkin numeronsa on.
Kommentit (2)
Minun lasteni äitipuoli on minulle samantekevä. Tärkeintä on, että lapset pitävät hänestä ja hän lapsista riittävällät tasolla ja kohtelu on asiallista. Kaikki muu on samantekevää
Hienoa, että jollain homma toimii.
Nimenomaan suurin syy näihin "exän nyksä tekee sitä ja tätä tai jättää tekemättä sitä ja tota" -purkauksiin on se, että ihmisiä vituttaa ero ja se, että exällä on joku muu. Ja ymmärrettävästi ärsyttää varmasti sekin, että lapset on osan aikaa poissa muiden ihmisten luona.
Harvassa tapauksessa siinä exän nyxässä on oikeasti mitään vialla. Muuta kuin se että on olemassa ja exän nykyinen kumppani.