Voiko ostaa jostain "tiimarin laseja" miinusmerkkisenä?
Likinäköinen siis olen. Näkö heiluu ja vaihtelee tällä hetkellä.
Kommentit (33)
En koska Tiimari on mennyt konkkaan vuosia sitten.
Nykyisin optikot myös tekee palvelusopimuksia laseista, jossa vahvuudet voi muuttaa jos tarve.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen lopetti Kouvolassa huhtikuussa 2025.
Olen tilannut Aliexpressistä -1.25 ja -1.5 lasit. Maksoivat muutaman euron. Siksi tilasin kahdet että voi sitten testata kummat on sopivammat.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Aliexpressistä -1.25 ja -1.5 lasit. Maksoivat muutaman euron. Siksi tilasin kahdet että voi sitten testata kummat on sopivammat.
Minä tilasin eBaysta. Tanskassa saa miinuslaseja apteekeistakin aivan kuten lukulaseja.
Vierailija kirjoitti:
Kouvolassa on Tiimari edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvolassa on Tiimari edelleen.
Sori, en tiennyt tuosta viimeisimmästä lopetuksesta. En ole käynyt tuossa kaupungissa kahteentoista vuoteen.
Itse olen ostanut markettimiinuslaseja mm. Virosta. Nyt on ihan oikeat kaksiteholasit ja jotain taittovikaa on sen verran, että hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään halvimmillaan yksiteholasit saa parilla kympillä optikolta. Ja tuo hinta sisältää jos sen näöntarkastuksenkin. Jos ei siis ole tarve muotikehyksille.
Mistä optikkoliikkeesyä näitä saa?
Esim sääntö että kun olen käynyt n. 100 v sitten silmäleikkauksessa, en saa laseja optikolta ilman muutaman sadan euron silmölääkärillä turhaa käyntiä, siksi Tigerin lasit.
Lenswayltä saa parilla kympillä haluamillasi voimakkuuksilla lasit. Kehyksiä saa tilata kotiin sovitettavaksi, ellet halua summassa arpoa. Sieltä tilatessa kenellekään ei tarvitse selitellä mitään siitä, mikset halua niitä tosi kalliita laseja muuttuvaan tilanteeseesi.
Nykyisin miinuslaseja saa normalista.