Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pärjääkö kissa viikon niin että joku käy kerran päivässä?

Vierailija
15.10.2014 |

eli joku käy asunnossa vaikka aina klo 15 ja antaa märkäruokaa, kuivaruokaa ja uuden veden ja siivoaa kissanvessan? ja silittää kissaa. pärjääkö kissa ?:sisäkissa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se kissa vessanpöntöllä kuitenkaan käy? kissan laatikko pitää siivota väh. kerran päivässä!

Vierailija
22/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:17"]

ei kai se kissa vessanpöntöllä kuitenkaan käy? kissan laatikko pitää siivota väh. kerran päivässä!

[/quote]

voihan sille kissalle jättää sinne vessaan 7 laatikkoa. yksi kullekin päivälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on olemassa ihan lakikin, että eläimen vointi tulee tarkistaa vähintään kerran vuorokaudessa. Eli ei todellakaan riitä mikään pari käyntiä viikossa :O Kertakin vuorokaudessa on kyllä aika vähän, jos kissa on yksin viikon.

Osaako hoitaja esim. tarkkailla kissan vointia, ettei sille ole sattunut mitään tai sairastunut. Oma sisäkissani sairastui aivan yllättäen maksatulehdukseen, kuumetta nousi muutamassa tunnissa yli 40 astetta ja kissan vointi romahti niin että lähdimme yöllä päivystykseen. Näkyvinä oireina kissallani oli vain vetäytyminen ja apaattisuus, mutta tuskin tuollaisia huomaisi jos kävisi vain äkkiä siivoamassa hiekkalaatikon.

Vierailija
24/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se varmasti hengissä pysyy, mutta aika ikävää sillä varmasti on, kun on ainoa kissa. Jos kissoja olisi useampi niin olisi ihan eri juttu. Aika oireellisia nuo ehdotukset teljetä kissa vessaan, ettei tee pahojaan. Tihutyöt ovat merkki siitä, että kissalla ei ole virikkeitä, joten se alkaa itse keksiä niitä. Se, että vie tuonkin mahdollisuuden pois, tarkoittaa etteivät nämä ehdottelijat pahemmin välitä lemmikkinsä henkisestä hyvinvoinnista. 

Vierailija
25/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

miksi kissan laatikko pitäisi siivota VÄH. kerran päivässä? kyllähän riittää kerran viikossakin!

sitä hiekkaa kuitenkin on aika paljon! voithan sitten tultuasi kotiin siivota laatikon kunnolla ja vaihtaa kaikki hiekat!

turhaa vouhotusta!

kyllä kissa pärjää muutaman päivän ihan yksikseen, kun on paljon ruokaa ja vettä!

on ennenkin jätetty kissoja kotiin yksikseen! ei mitään ongelmaa!

Vierailija
26/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Iha hyvä jos ruokkija jaksaisi jäädä asuntoon vaikka katsomaan telkkua tai datailemaan hetkeksi niin on kissalla hetken seuraa

Vierailija
27/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jättäisi kissoja viikoksi niin, että joku tulisi vain kerran päivässä. Vähintään kaksi kertaa päivässä ja kissoja pitää myös leikittää ja helliä, ei vaan pikaisesti heittää ruokaa niille. Ulkomaanreissujen ajaksi olen laittanut kissat jonkun luo hoitoon, tai joku on tullut meille asumaan siksi aikaa ja hoitamaan kissoja. Ei se kissa kuole jos kerran päivässä saa ruokaa, MUTTA onhan se tosi julmaa jättää kissa viikoksi yksinään.

Vierailija
28/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa ei ainakaan kaipaa seuraa?! Se olen minä tässä huushollissa, joka on seurankipeä. Välillä Esko antautuu silitettäväksi, mutta jos olisi ihminen, niin taatusti sillä olisi oma työhuone, jossa istuisi lukemassa nojatuolissa. Tommonen se on ollut pennusta saakka.

Vierailija
29/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan totuttaa kissa tuollaiseen ensim viikonlopuksi ja sitten voi lopulta viikonkin olla niin, että joku käy kerran päivässä. Meillä on kaksi kissaa ja olivat 10 päivää kotosalla kahdestaan, niin että hoitaja kävi joka päivä syöttämässä, putsaamassa laatikon ja leikkimässä/silittelemässä. Hyvin pärjäsivät :)

Vierailija
30/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:34"]

[/quote]

miksi kissan laatikko pitäisi siivota VÄH. kerran päivässä? kyllähän riittää kerran viikossakin!

sitä hiekkaa kuitenkin on aika paljon! voithan sitten tultuasi kotiin siivota laatikon kunnolla ja vaihtaa kaikki hiekat!

turhaa vouhotusta!

kyllä kissa pärjää muutaman päivän ihan yksikseen, kun on paljon ruokaa ja vettä!

[/quote]

Sinä varmaan vaihdat lapsesi vaipatkin kerran viikossa. Kyllähän ne imee riittävästi!! Voit sitten aina viikon jälkeen pestä sen kersan perseen vähän paremmin ja nakata uuden vaipan.

Ja varmaan myös jätät helposti lapsesikin muutamaksi päiväksi itsekseen. Kyllähän tuo nyt riittää, että sillä on ruokaa ja vettä siellä tarjolla!

Kissoista kuvitellaan niiden olevan yksineläjiä. Ei ne ole! Ne tarvii sekä lajitoverinsa seuraa, että ihmisen seuraa. Kyllä meillä vaan kissat loukkaantuu jopa siitä, että olen poissa yhden yön. Himaan kun tulen niin kissojen mielestä olen ollut viikon poissa ja heillä ollut kamala ikävä. Sylissä istuvat ja kehräävät kovin.

Ap olisiko sinulla mahdollista saada kissa sen viikon ajaksi jonnekin kaverillesi tms hoitoon? Kisulla olisi seuraa ja leikkikaveria koko viikon ajan. Ja hänen vointiaan pystyy paremmin seurailemaan. Itse en jättäisi kissoja viikoksi kotiin, vaan mieluummin etsisin sitten jonkun joka voisi joko asustella tässä meillä tai kissat voisi viedä jonnekin hoitoon siksi ajaksi.

Vierailija
31/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat on ainakin todella uteliaita, vaikka eivät mitään sylikissoja olekaan. Aina, kun jotain tapahtuu, niin ne ovat paikalla tutkimassa. Kun olemme poissa, niin niillä on sentään toisensa leikkiseurana. Tuntuisi kamalalta jättää jompikumpi yksinään viikoksi niin, että ainoa tapahtuma olisi se, kun joku tulee kerran päivässä ruokkimaan ja siivoamaan laatikon. Mielestäni kun olen ottanut lemmikin ihan vaan omaksi huvikseni niin minulla on vastuu siitä, että lemmikki nauttii elämästään. 

Vierailija
32/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:52"]

[/quote]

turhaa vouhotusta!

[/quote]

Sinä varmaan vaihdat lapsesi vaipatkin kerran viikossa. Kyllähän ne imee riittävästi!! Voit sitten aina viikon jälkeen pestä sen kersan perseen vähän paremmin ja nakata uuden vaipan.

Ja varmaan myös jätät helposti lapsesikin muutamaksi päiväksi itsekseen. Kyllähän tuo nyt riittää, että sillä on ruokaa ja vettä siellä tarjolla!

Kissoista kuvitellaan niiden olevan yksineläjiä. Ei ne ole! Ne tarvii sekä lajitoverinsa seuraa, että ihmisen seuraa. Kyllä meillä vaan kissat loukkaantuu jopa siitä, että olen poissa yhden yön. Himaan kun tulen niin kissojen mielestä olen ollut viikon poissa ja heillä ollut kamala ikävä. Sylissä istuvat ja kehräävät kovin.

Ap olisiko sinulla mahdollista saada kissa sen viikon ajaksi jonnekin kaverillesi tms hoitoon? Kisulla olisi seuraa ja leikkikaveria koko viikon ajan. Ja hänen vointiaan pystyy paremmin seurailemaan. Itse en jättäisi kissoja viikoksi kotiin, vaan mieluummin etsisin sitten jonkun joka voisi joko asustella tässä meillä tai kissat voisi viedä jonnekin hoitoon siksi ajaksi.

[/quote]

lapsen vaipat ja kissan hiekkis on kyllä eri asia! etkö tosiaan huomaa eroa!?

ei kissalla ole kiinni hiekkis sen P****ssä!  vai onko sinulla kissoilla kiinnitettävä malli?

eihän kissa kuin käy nopeasti laatikolla, vauva ei saa vaikkaansa itse pois! ja vauvan vaippa on jatkuvasti kiinni vauvan iholla! eikai hiekkis ole kiinni jatkuvasti kissan peräpäässä!?  vai onko?

ja kissat eivät todellakaan ole lapsia! ne on kissoja! itsenäisiä eläimiä! ei kissoille vaihdella vaippoja?

vertaatko todellakin vaippaa ja hiekkistä toisiinsa?laitappa kuva hiekkisvaipasta joka on kiinni kissan peräpäässä! tahtoo ehdottomasti nähdä!!!!

Vierailija
33/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku oikeasti verrata kissaa lapseen?

no sitten pitää olla kissoillekkin päiväkodit työpäivien ajaksi! kai sinäkin laitat kissat työpäivänajaksi hoitoon!

eika kissan hiekkalaatikko ole sama asia kuin vaippa!

eihän ulkohuussissa käyntikään ole sama kuin vaippa!

Vierailija
34/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE KISSAN VIHAAMISTA SANOA, ETTÄ KISSA JA LAPSI EI OLE SAMA ASIA!

JA KYLLÄ KISSA PÄRJÄÄ PARIPÄIVÄÄ YKSIN, EI SEKÄÄN OLE KISSAVIHAA!

Vierailija
35/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:52"]

[/quote]

turhaa vouhotusta!

[/quote]

[/quote]

lapsen vaipat ja kissan hiekkis on kyllä eri asia! etkö tosiaan huomaa eroa!?

ei kissalla ole kiinni hiekkis sen P****ssä!  vai onko sinulla kissoilla kiinnitettävä malli?

eihän kissa kuin käy nopeasti laatikolla, vauva ei saa vaikkaansa itse pois! ja vauvan vaippa on jatkuvasti kiinni vauvan iholla! eikai hiekkis ole kiinni jatkuvasti kissan peräpäässä!?  vai onko?

ja kissat eivät todellakaan ole lapsia! ne on kissoja! itsenäisiä eläimiä! ei kissoille vaihdella vaippoja?

vertaatko todellakin vaippaa ja hiekkistä toisiinsa?laitappa kuva hiekkisvaipasta joka on kiinni kissan peräpäässä! tahtoo ehdottomasti nähdä!!!!
[/quote]

Niin? Ihan yhtälailla eläin se lapsesikin on siinä missä kissakin. Sinäkö hoitaisit lemmikkiäsi vain kerran viikossa, heittäisit ruokaa aina säkillisen ja antaisit toisen virua jossain kylppärissä? Tiedätkö miksi sitä kutsutaan? EläinRÄÄKKÄYKSEKSI!
Toivon todella ettei sulla ole kissoja saati muitakaan lemmikkejä! Niin edesvastuutonta toimintaa sinulta.
Ja mitä tuohon hiekkis ja vaippa vertailuun tulee niin sama asiahan se on. Vai kävisitkö sinä vessassa viikon ajan niin että se vedetään vain kerran tai kaksi sen viikon aikana?
Kissat ovat siistejä otuksia jotka alkavat todella nopealla tahilla protestoimaan likaisen hiekkiksen takia!

Vierailija
37/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:31"]EI OLE KISSAN VIHAAMISTA SANOA, ETTÄ KISSA JA LAPSI EI OLE SAMA ASIA!

JA KYLLÄ KISSA PÄRJÄÄ PARIPÄIVÄÄ YKSIN, EI SEKÄÄN OLE KISSAVIHAA!
[/quote]

Kyllä kissa sen pari päivää pärjää, mutta sulleko VIIKKO on pari päivää?! Kissani ovat mulle omia LAPSIA. Olen heidät adoptoinut ja takaan heille onnellisen ja turvallisen elämän. Toki tämä saattaa sinulle olla ventovierasta huolehtia viattomasta luontokappaleesta, mutta älä ala mulle selittää paskaa etteikö kissani olisi minulle lapsiani!!
Vai selitätkö sinä myös adoptiolapsillesi, etteivät ne ole sun lapsia vaan ne ovat vain eläimiä jotka kyllä pärjää pari päivää ilman sen kummempaa huolenpitoa ja seuraa.

Vierailija
38/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kissaa. Viikonloput ovat usein kahdestaan, silloin appivanhemmat käyvät putsaamassa astiat ja laittamassa ruokaa kerran päivässä. Silloin, kun kissoja oli vain yksi, teki kipeää jättää yhdeksi yöksikin pallero kotiin. Kissa ei kyllä ollut moksiskaan, vaikka kovin ihmisrakas onkin. Viikon kestävien lomamatkojen ajaksi ollaan aina saatu joku ystävä/sisarus asumaan meille kissojen kanssa (: olisko sinulla ap joku hyvä ystävä tms.joka voisi asustella luonasi viikon?

Vierailija
39/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa nauttii myös yksinolosta. Jos ei nälkää tarvi kärsiä ja hyvin kaikki. Kyllä pärjää. Ihmisiä kärsii maailmalla ja eläimiä kidutetaan. Kyllä yksi kissa viikon pärjää:) kun ruokaa tarjolla. Järki käteen, ebola leviää ja ihmiset kituu. Kissa ei muka viikkoa pärjä.

Vierailija
40/46 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!