Vierailija

Tunnen lukuisia koronaan sairastuneita, ja he ovat lähes poikkeuksetta äärimmäisen itsekkäitä ihmisiä jotka eivät osaa ajatella muita. Osasta sen huomasi vasta kun saivat tartunnan.
Jokainen näistä ihmisistä aiheutti karanteeneja muille, mutta ketään se ei näyttänyt vaivaavan yhtään. Ei, vaikka yksi kokonainen perhe joutui jäämään pois mummonsa hautajaisista heille aiheutetun karanteenin takia. Yksi taas aiheutti kaksi joukkoaltistumista joiden seurauksena lähes 100 (!) ihmistä joutui karanteeniin, ja hänen kommenttinsa oli "eihän se korona nyt niin paha ollut, kun oli vain vähän nuhaa".
Miten näille sairastuneille saisi taottua päähän, että heidän tartunnoistaan on ihan oikeasti todella paljon haittaa muille, vaikka olisivat itse vain lieväoireisia tai oireettomia? Tuntuu että korona saa ihmiset unohtamaan että on oikeasti olemassa muitakin.

• ylös 10
  • alas 6

Kommentit (9)

Vierailija

Pitäisikö niiden muiden itse huolehtia asiansa niin, etteivät altistu? Turha syytellä muita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö niiden muiden itse huolehtia asiansa niin, etteivät altistu? Turha syytellä muita.

Nämä altistumiset eivät tapahtuneet missään baarissa, bileissä tms. vaan ihan normaalissa arkielämässä (esim. työpaikka, bussi ja oppilaitos). Altistua voi melkein missä vaan, ihan vaikka lähikaupan kassajonossa jos lähelläsi seisova sairastuu seuraavana päivänä ja osaa kertoa jäljitykselle nimesi. Eli on mahdotonta järjestää elämänsä niin, että olisi turvassa karanteenilta.
-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siis tarkoitatko, että he ovat tietoisesti liikkuneet mahdollisimman laajalla jotta ovat altistaneet paljon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuohan olisi tosi kivasti sanottu vaikka sille perheelle joka joutui jäämään pois hautajaisista

Vierailija

Jaa, no eipä voi paljon karanteeniin laittaa jos ei saa kiinni ketään, ja kun sanoo että ei ole mahdollista kun ei ole ollut tekemisissä niin mikään laki ei vaadi karanteeniin. Ja eipä niitä kukaan edes valvo ja jengi vaan tyhmänä möllöttää ja tuhlaa elämäänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nämä altistumiset eivät tapahtuneet missään baarissa, bileissä tms. vaan ihan normaalissa arkielämässä (esim. työpaikka, bussi ja oppilaitos). Altistua voi melkein missä vaan, ihan vaikka lähikaupan kassajonossa jos lähelläsi seisova sairastuu seuraavana päivänä ja osaa kertoa jäljitykselle nimesi. Eli on mahdotonta järjestää elämänsä niin, että olisi turvassa karanteenilta.
-ap

Älä mene bussiin tai työpaikalle ja tilaa ruoat kotiin. Simple as that. Sinun ahdistuksesi ei pidä vaikuttaa muiden elämään.

Vierailija

3, jännä juttu kun kaikilla kellä tiedän että on ollut korona ovat käyttäneet maskia ja ovat ottaneet rokotteen.🤔

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ap

Älä mene bussiin tai työpaikalle ja tilaa ruoat kotiin. Simple as that. Sinun ahdistuksesi ei pidä vaikuttaa muiden elämään.

Mieluummin niinpäin, että älä altista ketään bussissa, töissä tai kaupassa. Tai missään muuallakaan. Silloin kaikki ovat turvassa niin tartunnalta kuin karanteeniltakin.
-ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.