Naapuri tuulettaa jatkuvasti (lemmikkinä pingviini?)
Ihmeellisillä asioilla sitä päätään voikin vaivata. On nimittäin alkanut häiritä vastapäätä kerrostalossa asuvan ihmisen jatkuva tuuletus. Hänellä on ilmeisesti kaksi ikkunaa, ja ne ovat vuorokaudessa auki keskimäärin noin 20 tuntia. Talvipakkasilla, kesällä, syksyllä, aina. Tuuletusta tehostamassa on pöytätuulettimet ikkunalaudalla. Kun muutin tähän asuntoon, olin jo melkein soittamassa jonkun kroppakeikalle naapuriin, kun helmikuussa ikkunat olivat olleet kolme vuorokautta auki. Sitten näin sälekaihtimien menneen kiinni.
Tälläkin hetkellä katselen ikkunoita, jotka ovat olleet koko päivän täysin avoimina ja mietin, onko naapurilla lemmikkinä pingviini, harrastaako hän jäänveistoa vai mitähän lie?
Kommentit (53)
mä kannatan nyt sitä pingviiniä :D
Seinänaapuri lähettää kaasua ja säteilyä? Foliohattua ei kehtaa käyttää kun on huomannut ap:n vahtaamisen? Pakko pitää räppänät auki ettei ainakaan kaasumyrkytykseen kuole.
se on se pingviini.. käy kurkkaan kun se on töissä!
Mä ihmettelin samaa, kunnes kerran parvekkeella roikkui setä ihan maanisena ja selitti että on saanut adhd-lääkityksen. Vissiin kävi vähän höyryttämään ne pillerit x) (Äskenkin kun käytin koirat ulkona, oli parvekkeen ovi levällään)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:19"]Harrastaa maalausta. Hyvä ilmanvaihto tärkeää ja hyvä patteri pitää lämpimänä siitä huolimatta.
[/quote] Kamalaa energiantuhlausta!!!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:11"]
Vaihdevuodet
[/quote]
Ihan hyvä arvaus, kyttäykseni perusteella asukki on ehkäpä noin 50-60-vuotias nainen.
- ap
Kunnon patteristo tietokoneita lämmittää kummasti. Toinen vaihtoehto on sitten joku kaali/papu/hernekeitto dietti jonka sivuvaikutuksena on ahkera tuuletus.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:13"]
Kunnon patteristo tietokoneita lämmittää kummasti. Toinen vaihtoehto on sitten joku kaali/papu/hernekeitto dietti jonka sivuvaikutuksena on ahkera tuuletus.
[/quote]
Juu, ehkä hänellä on joku palvelinsali tuolla kämpässään, vaikka vanhemmasta naishenkilöstä ei välttämättä heti sellaista uskoisi. Ehkä enemmän sopisi nuorelle kundille. Kallistun näistä enemmän papukeiton suuntaan.
- ap
Harrastaa maalausta. Hyvä ilmanvaihto tärkeää ja hyvä patteri pitää lämpimänä siitä huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:17"]
Vetää röökiä sisällä.
[/quote]
Voiko röökinpolttaja olla niin epämukavuudenhaluinen, että tuulettaa vuorokausia putkeen talvipakkasillakin? Tietysti jos on esim. sekä papudieetti, vaihdevuodet että röökinpolttaja.
- ap
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:19"]
Harrastaa maalausta. Hyvä ilmanvaihto tärkeää ja hyvä patteri pitää lämpimänä siitä huolimatta.
[/quote]
Apua, tulee niin hyviä veikkauksia, että pakko varmaan käydä joku päivä kysymässä. Harvinaisen innokas maalari olisi kyllä. Joku taulu tuossa ikkunalaudalla kyllä nököttää.
- ap
Kuulostaa mun mieheltä. Jota kutsun pingviiniksi. Eri asunnot, ja syystäkin.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:21"]
Yrittää jäädyttää lutikat
[/quote]
Hmm. Turkiskuoriaisia tässä kaupunginosassa riittää kyllä. Lutikat ehkä olisivat kuolleet tässä kolmen vuoden aikana, jos olisivat kuollakseen. Muutin tähän asuntoon 2/2011, ja siitä asti on tuuletettu aktiivisesti naapurissa.
- ap
Mulla on melkeen aina ikkunat auki! Munko kämppää sä tuijottelet? En oo koskaan kotona, asun kaksiossa ja tykkään tulla raikkaaseen ja viileeseen kotiin ja laitan sitten ikkunat kiinni.. Olkkarin ikkuna on melkein aina auki :P
Asuu homeasunnossa ja yrittää jotenkin siellä selviytyä kun ei saa muutakaan asuntoa.