Vierailija

Olen työtön ja asun syrjäseudulla huonojen liikenneyhteykteyksien päässä. Haluan töihin, mutta pelottaa hakea töitä niin kaukaa että olisin julkisten varassa. Mitä jos vaikka aamun ensimmäinen bussivuoro lopetetaan jossain vaiheessa enkä enää ehdi ajoissa töihin? Tuleeko silloin karenssi, vaikkei mulla ole edes ajokorttia?

• ylös 15
  • alas 5

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei tule, kun menet toiseen työhön. Vai laiskaksi työttömäksikö ajattelit ruveta?

• ylös 10
  • alas 25
Vierailija

Sain karenssin, kun sipooseen bussit kulkivat vain pari kertaa päivässä. En omista autoa. Hoivapaikka kyseessä, en päässyt aamuvuoroon klo 07.00, koska ensimmäinen bussi lähti 08.00. Iltavuorosta en olisi päässyt kotiin ollenkaan. Työttömänä möllötän lähihoitajana.

• ylös 39
  • alas 8
Vierailija

Etkö pääse muuttamaan pois sieltä pöpelikössä. Jokainen voi muuttaa erämaahan nostamaan korvauksia, kun ei pääse töihin. Minäkin otin kassin käteen ja lähdin Helsinkiin. Täältä sain heti töitä ja asunnon. Olen myös vaurastunut. Ei koskaan enää syrjäseuduille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Etkö pääse muuttamaan pois sieltä pöpelikössä. Jokainen voi muuttaa erämaahan nostamaan korvauksia, kun ei pääse töihin. Minäkin otin kassin käteen ja lähdin Helsinkiin. Täältä sain heti töitä ja asunnon. Olen myös vaurastunut. Ei koskaan enää syrjäseuduille.

No ei kaikki halua asua Helsingissä! Eikä hankkia autoa.

Vaikeinta on hankkia työ joka oisi bussin kulkujen mukaan,ei työnantaja jousta vaikka ois tarvetta.

Lähihoitajan palkasta ei juuri jää,kalliit asunnot ja maksaa se matkustaminen Helsingissäkin. saati aikaa,täälläkin voi mennä tunti työmatkaan ihan kevyesti,siis suuntaansa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaikeinta on hankkia työ joka oisi bussin kulkujen mukaan,ei työnantaja jousta vaikka ois tarvetta.

Lähihoitajan palkasta ei juuri jää,kalliit asunnot ja maksaa se matkustaminen Helsingissäkin. saati aikaa,täälläkin voi mennä tunti työmatkaan ihan kevyesti,siis suuntaansa!

Mätäne sitten korpeen, jos et osaa ratkaista yksinkertaisia ongelmia.

Vierailija

Voi luoja. Miten ihmeessä tuollaista voi miettiä jo etukäteen? Sinä haet töitä ja setvit asian sitten jälkikäteen. Olisiko ajokortti paikallaan? Sen ajaminen ei ole niin kallista ja kuuluu ihan omaan vastuuseen, jos ihan pöhelikössä haluaa asua.

Joskus tulee mieleen, että ihmiset ei ota mitään vastuuta itse asioistaan....

Vierailija

Jotka oikeasti töitä haluavat tehdä, ovat valmiita muuttamaan työn perässä.
Itse muutin aikoinaan ja se oli aivan oikea päätös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt ainoat vaihtoehdot ole asua joko syrjäseudun pöpelikössä tai jossain ahtaan ankeassa mutta ylihinnoitellussa lähiössä Helsingissä. On maaseutukeskuksia ja niiden lähellä olevia pienempiä paikkakuntia joissa asuminen on halpaa ja pärjää vaikka polkupyörällä ensialkuun. Asunnot (niin vuokra kuin omistus) edullisia. Mä aloitin ainakaan työurani muuttamalla noin 10000 henkilön pikkukaupunkiin, kaupungin vuokra-asunto oli edullinen, en tarvinnut edes autoa enkä pyörää kun työpaikka (terveyskeskus) oli kävelymatkan päässä (alle 4 km) kodista, samoin kaikki kaupat ja keskusta ylipäätään. Jäi ihan hyvin rahaa säästöönkin verrattuna siihen mitä elinkustannukset olisi ollut pk-seudulla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Miten ihmeessä tuollaista voi miettiä jo etukäteen? Sinä haet töitä ja setvit asian sitten jälkikäteen. Olisiko ajokortti paikallaan? Sen ajaminen ei ole niin kallista ja kuuluu ihan omaan vastuuseen, jos ihan pöhelikössä haluaa asua.

Joskus tulee mieleen, että ihmiset ei ota mitään vastuuta itse asioistaan....

Tuon vastuun ottaminen itsestään... 👍

Vierailija

Se on Sun oma homma se kulkeminen, jos bussit ei kulje niin sitten pyöräilet tsi ostat auton tai ajat taksilla

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.