Pelkään niin pyykinkuivaajaani!!! ei ole provo!
En ymmärrä. Ostimme Bauknecht pyykinkuivaajan. Se on yliluonnollinen. Laitan pyykit sisään ja ohjrlman päälle. Kone näyttää että 28 min kestää se ohjelma. Ok. 40 min kuluttua menen kellariin, jaahas, kone suriseekin vielä ja kuivaa. Tulen huoneeseen missä kuivausrumpu on ja kuluu 3-5 sekuntia ja se sammuu. Pyykit on valmiit.
Tänään laitoin pyykit koneeseen Klo 16. Se näytti että ohjelma kestää 45 min. Se kai jotenkin painon mukaan arvioi. Tulin kello 20 hakemaan pyykkejä kellarista, ajattelin että ne on ollut jo tuntikausia kuivat, en vain ehtinyt aiemmin. Mitä kuulenkaan???? Kone surraa. Tulen huoneeseen ja sanoin koneelle "ok, olen täällä" ja kului 3-5 sekuntia ja se olikin yhtäkkiä valmis!!!
Tätä on tapahtunut kaikkiaan jo viisi kertaa peräkkäin, niin usein kuin olen sitä käyttänyt!
En kestä :( Pelottaa ihan hirveästi. Mistä se tietää että tulin ja lopettaa juuri sillä sekunnilla? :( Vaikka ajat sitten olisikin ohjrlman mukaan ollut valmis. Tai olisi pitänyt olla.
Kommentit (16)
Ihan ustävälliseltä ja auttavaiselta tyypiltähäm se kuulostaa.
En tiedä onko automaattinen pöyhintä! En tiennyt onko sellaista. Ohhoh! Kumpa olisi tuollainen eikä joku kummitusjuttu! Mä olen mennyt oikeesti viime päivät itku kurkussa kellariin hakemaan pyykit kun niin pelottaa!
Ap
Ei saisi nauraa, mutta nyt rupeaa menemään jo vähän huumorin puolelle :D
Pöyhintä ohjelma päällä. Meillä toisen merkkinen kone ja siinä sen saa kytkettyä pois. en käytä sitä. Samoin meillä joku merkkiääni, kauhea ujellus jonka sa kytkettyä pois. Onhan tietysti hyvä, että kone pöyhii pyykkiä, eivät ole rypyssä jos joutuvat odottelemaan hakua.
Aahahahah! Ei tuo miltään pahalta hengeltä ainakaan kuulosta :)
Jep uusissa koneissa on tosiaan toi "satunnainen pyöräytys" :D ja meidän kone ainaki heittelee noita aikoja ihan miten sattuu, viimeks viikonloppuna kävin alhaalla ja katoin että 33 minuuttia jäljellä, katoin sitte telkkaria noin 20min ja menin viemään uudestaa tavaraa alas ja näytöllä luki 28 minuuttia?! :D argh
Ensi kerralla, jos näyttää 23 minuuttia, mene 23 minuutin kuluttua tyhjentämään.
Meidänkin kuivuri aina näyttää ne kuivausajat miten sattuu. Kai se jotenkin arvioi aluksi väärin ja jatkaa sitten niin pitkään, että ne on tosiaan kuivat. Plus sitten se rypistymisen esto -ohjelma.
Ooh, mäkin haluan tuollaisen pyykinkuivaajan joka tottelee käskyjä!
hei mistä se tietää lopettaa pöyhimisen kun astun huoneeseen? en ole koskenut siihen enkä avannut luukkua! kone näyttää ajaksi 00.00 ja pyörii 3-5 sekuntia kun olen saapunut huoneeseen. sitten lopettaa. en siis koske, puhun vain sille. miten se tajuaa lopettaa pöyhimisen?
Ap
Haha ihana :D ehkä se reagoi ääneen jotenkin kun on valmis? tms:)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:30"]
hei mistä se tietää lopettaa pöyhimisen kun astun huoneeseen? en ole koskenut siihen enkä avannut luukkua! kone näyttää ajaksi 00.00 ja pyörii 3-5 sekuntia kun olen saapunut huoneeseen. sitten lopettaa. en siis koske, puhun vain sille. miten se tajuaa lopettaa pöyhimisen? Ap
[/quote]
Meidän pöyhii pyöräyttäen pyykkiä pari kierrosta, ei siis pöyhi minuutteja kerralla. Normaaliin kuivausohjelmaan kuuluu joku viilennys tai pöyhintä (en tiedä millä nimellä), tulee siis samaan syssyyn kuivauksen perään, mutta sen lisäksi tekee niitä parin kierroksen pöyhäytyksiä harvakseen.
Jääpä ens kerralla vielä odottamaan ennen kuin avaat luukun tai otat koneen pois päältä. Jos siinä on pöyhimistoiminto, se pöyhäisee kohta uudelleen.
Oletko varma, ettei koneessa ole automaattista pöyhintää tms päällä? Että se pyöräyttää pyykkejä säännöllisin väliajoin kunnes luukku avataan? :D