Ei kaikki saa olla omia itsejään.
Onhan se hieno ajatus, että kaikilla on oikeus olla oma itsensä, mutta ei se toteudu käytännössä. En ole koskaan saanut olla oma itseni. Olen aina liian sitä ja tätä. Yleensä outo, luotaantyöntävä, ahdistava jne. Ei mulle ole noin sanottu, mutta huomaahan sen. Minua kohtaan on aina jotain ennakkoluuloja, ja varovaisuutta, pelkäävät että olisin varmaan jotenkin ilkeä tai paha ihminen. Vaikka en ole.
Kommentit (23)
Ei juuri kukaan saa olla täysin oma itsensä, kovin harva uskaltaa. Niin moni esittää ja naamioituu. Se on normi.
Eihän kukaan voi olla täysin oma itsensä julkisesti. Ja ihmisillä on erilaisia rooleja eri tilanteissa ja se on normaalia. Mä voin olla kotona pieruverkkareissa tukka kampaamatta ja saatan huutaa ja kiroilla jos oikein menee hermo, mutta enhän mä nyt julkisilla paikoilla niin voi käyttäytyä. Silti koen olevani oma itseni.
Kavereiden kanssa voin heittää ronskia läppää, ystävien kanssa puhun henkeviä, lapsiani kohtaan olen suojeleva, töissä ahkera ja vastuuntutoinen, miesystävien kanssa viettelevä, yksin luonnossa kulkiessa tunnen nöyryyttä ja ihailua. Kaikki nämä ovat mun omaa itseäni. Vaikka mulla on erilaisia rooleja en koskaan koe teeskenteleväni.
Etkä ole, vaan itsetunnoton muita syyttelevä.