Vierailija

Silloin kun on ollut onnellinen eikä elämässä ole suurempia murheita niin ei käy mitkään alkoholit edes mielessä. Kun on jotenkin ahdistava ja stressaava elämäntilanne, niin ne pari kaljaa on ainoa asia mistä saa edes hetken lohtua. Muutenkin kun on paha elämäntilanne niin tuntee tarvitsevansa nopeita mielihyvän lähteitä enemmän. Uskon siis, että ihminen ei ole onnellinen koska hän on raitis, vaan ihminen on raitis koska hän on onnellinen. Miten siis voi raitistua, jos ne asiat jotka on elämässä pielessä on sellaisia mille ei itse voi tehdä mitään?

• ylös 9
  • alas 3

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan siitä rottatutkimuksiakin, että onnellinen rotta jolla on paljon mielekästä tekemistä ei ota päihteitä, yksinäinen rotta ottaa. Raitis voi kyllä olla onnettomanakin, mutta päihderiippuvuudesta on helpompi päästä eroon jos muut asiat elämässä on kunnossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä rottatutkimuksiakin, että onnellinen rotta jolla on paljon mielekästä tekemistä ei ota päihteitä, yksinäinen rotta ottaa. Raitis voi kyllä olla onnettomanakin, mutta päihderiippuvuudesta on helpompi päästä eroon jos muut asiat elämässä on kunnossa.
Se on kuule se ja sama onko se helpompaa vai ei, jos haluaa raitistua, sen eteen pitää tehdä duunia, enemmän ajatuksen tasolla kun muuta.

Vierailija

Ahdistus ja suru vähenee, kun jätät alkoholin ja palat päässä asettuvat enemmän kohdilleen.

Vierailija

Sen kun tietäisi ♡ Mulla on vähän samanlainen tilanne, tosin ei alkoholin, vaan ruoan kanssa. Kiskon kaksin käsin kaikkea p*skaa, kun en pysty kohtaamaan elämäni surkeaa tilaa. Sitä helvetillistä työmäärää, jonka vaatisi, jotta pääsisin jaloilleni.

Alkoholin kanssa tilanne on varmaan vielä vaikeampi, kun siihen voi kehittyä fyysinenkin riippuvuus. Ehkä auttaisi, jos voisit puhua huolistasi jollekin? Jospa se vähentäisi tarvetta turvautua alkoholiin, kun voisit turvautua toisiin ihmisiin.

Vierailija

Muutenkin kun on paha elämäntilanne niin tuntee tarvitsevansa nopeita mielihyvän lähteitä enemmän.

- Paraneeko elämäntilanne riippuvuudessa mielihyvän lähteeseen?

Uskon siis, että ihminen ei ole onnellinen koska hän on raitis, vaan ihminen on raitis koska hän on onnellinen.

- Kehäpäätelmä, millä luodaan tekosyy heikkoudelle, mikä aiheuttaa juomista.

Miten siis voi raitistua, jos ne asiat jotka on elämässä pielessä on sellaisia mille ei itse voi tehdä mitään?

- Asioita, joille ei voi tehdä mitään, ei kannata ajatella, koska niille ei voi tehdä mitään. Tuokin on tekosyy juomiselle.

Lopeta ajoissa, kun siihen vielä pystyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten siis voi raitistua, jos ne asiat jotka on elämässä pielessä on sellaisia mille ei itse voi tehdä mitään?

- Asioita, joille ei voi tehdä mitään, ei kannata ajatella, koska niille ei voi tehdä mitään. Tuokin on tekosyy juomiselle.

Lopeta ajoissa, kun siihen vielä pystyt.

Juodessa helposti vaikuttaa, ettei asioille voi tehdä mitään, lyhyemmänkin selvän kauden jälkeen pystyy kiinnittämään huomiota niihin asioihin, joille voi tehdä jotain, ja silloin mennäänkin jo eteenpäin.

-eri-

Vierailija

Muutenkin kun on paha elämäntilanne niin tuntee tarvitsevansa nopeita mielihyvän lähteitä enemmän.

- Totta. Onnellisuuden tunteen haluaa repiä edes jostain.

Uskon siis, että ihminen ei ole onnellinen koska hän on raitis, vaan ihminen on raitis koska hän on onnellinen.

- Riippuu aika paljon. Jos on kunnon alkoholisti, niin kyllä onnellisuus riippuu silloin raitistumisesta.

- Tuossa pitää päättää haluaako olla raitis tuossa elmäntilanteessa, vai juoko mieluummin. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.