Mitä mieltä olette, suuttuiko työkaveri minulle ihan aiheesta?
Olimme menossa kuuden hengen porukalla lounaalle vähän matkan päähän työpaikasta. Juteltiin työasioista, kun työkaveri yht'äkkiä sanoo "olis ollu parempi, jos tuokin olis jääny syntymättä". Ihmettelin, että mitähän se nyt tarkotti, niin työkaveri jatkoi "kato nyt tuota". Se "tuo" oli pyörätuolissa istuva kehitysvammainen n. 10-vuotias tyttö. Me muut oltiin melkolailla ällistyneitä tämän yhden moukkamaisuudesta ja yksi pyysinkin toistamaan sanomisensa. Minä totesin siihen väliin, että "olis ollu parempi, jos sinä olisit jääny syntymättä". Tästä työkaveri suuttui minulle, kuinka kehtaan sanoa hänelle jotain tuollaista, sätti oikein urakalla minua keskellä katua. Pyysin miettimään mitä itse oli hetkeä aiemmin sanonut, niin vastaus oli "mut sehän oli vammanen". Myönnän, olisin voinut valita sanani toisin, mutta en tiedä, olisinko halunnut valita niitä toisin.
Kommentit (22)
Edestään löytää tämäkin ihminen sanansa, maailma tasaa kyllä.
Btw tuli mieleen, ett ymmärtääkö täällä porukka mikä ero on empatialla ja sympatialla? ;) kovasti kommentoidaan empatiakyvystä, mut ymmärretäänkö oikeesti, mitä se tarkoittaa? Tiedän, off topic..