Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea myydä " valmiiksi vuokrattuja asuntoja? Myyjä haluaa ilmeisesti nyhtää vuokraa myynnin ajan.

Vierailija
06.09.2021 |

todella ärsyttävää, että joku siellä rupsuttaa vielä 6kk ja haluaisi olla vielä pidempäänkin.

Kun maksan asunnon niin haluan sen itse max 2kk ajan kuluttua, tai itse valita vuokralaisen, häätäkööt itse oman vuokralaisensa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa myydä heti, niin se on parasta myydä vuokralaisineen, koska Suomen vuokralaisystävällinen laki antaa 1 v sopimusajan jälkeen 6 kk irtisanomisajan. Ymmärrätkö?

Vierailija
22/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sattunut niin huono vuokralainen että helpoiten pääsee eroon myymällä asunnon, vaikka tappiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on myydä 4h+k tai isompia asuntoja, todella ärsyttävää. Kun maksan asunnon niin haluan kaksion, muuttakoon maalle jos tarvitsee enemmän tilaa.

Luuletko siis, että "maalla" kaikki asunnot ovat isoja kuin linna?

Vierailija
24/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on myydä 4h+k tai isompia asuntoja, todella ärsyttävää. Kun maksan asunnon niin haluan kaksion, muuttakoon maalle jos tarvitsee enemmän tilaa.

Luuletko siis, että "maalla" kaikki asunnot ovat isoja kuin linna?

Et ihan tainnut ymmärtää, ei se mitään. Ei yllätä.

Vierailija
25/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olisin kiinnostunut Jyväskylän puukuokassa olevasta asunnosta, mutta aspilaisena en voi sitä juurikin sen takia ostaa kun siinä on vuokralainen. Asunnon hinta(181000€) on kuitenkin sen verran korkea Jyväskylän tasolla, että harva sijoittaja ostaa sitä kun, voi ostaa keltinmäestä 39000€ kaksion ja nyhtää siitä 500€/kk.

Vierailija
26/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa myydä heti, niin se on parasta myydä vuokralaisineen, koska Suomen vuokralaisystävällinen laki antaa 1 v sopimusajan jälkeen 6 kk irtisanomisajan. Ymmärrätkö?

Joo mutta en minä ainakaan osta silleen, että joku siinä vielä majailee 6kk

Vierailija
27/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua haittaa se siksi, että en etsi sijoitusasuntoa vaan asuntoa itselleni ihan omaksi kodiksi. Ja haluan, että se on vapaana sitten heti eikä vasta 3 kk irtisanomisajan jälkeen. /eri

Jaa, ilmeisesti palstalla on ihmisiä, joiden mielestä oman kodin hankkiminen on jotenkin kamalaa ja väärin, ja asunnon saa ostaa vain jos rupeaa vuokraloordiksi..? 

Mielenkiintoista.

Nii just toisten juuri ostamia kämppiä pitäs vaa rupsuttaa: ostakaa auto nii minä voin rupsuttaa eka sitä 6kk

Vierailija
28/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia vuokralaisia ei viitsitä/haluta häätää, sit myyädään sellasii joihin ei ite edes satoja tuhansia maksamalla pääse vaikka puoleen vuoteen. Se maksukin voisi olla vasta 6kk päästä ku sen saa omaan hallintaan.

Vierailija
29/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaja haluaa luonnollisesti valmiiksi vuokralaisenkin.

Ei kaikki halua toisen vuokralaista, haluan itse ainaki valita.

No sitten tietysti ostat sellaisen asunnon jota ei myydä vuokrattuna! En tajua nyt ollenkaan mikä on ongelma! Joku haluaa ostaa asunnon jossa on vuokralainen, joku taas haluaa ostaa asunnon ihan omaan käyttöön. Myynnissä on asuntonja joka lähtöön. Jokainen voi ostaa omiin tarpeisiinsa sopivan.

Vierailija
30/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän vuokrattuna myytävän asunnon kohderyhmänä olekin ensisijaisesti sijoittajat?

Vierailija
31/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirnsijoittaja kirjoitti:

Mahtaako aloittajalla olla koskaan rahaa omaan asuntoon?

Eipä sitä sinullakaan ole koskaan ollut mutta olet ottanut pankista lainaa ja sitä lainaa maksat vielä vuosia.

Kyllä minulla oli kun varalta laitoin rahat asuntoon kun alkoi tämä korona hässäkkä. Tiedä sitten oliko viisasta vai tyhmää mutta seinät säilyy ja vuokralainen maksaa "korkoa" joka kuukausi.

Vierailija
32/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus aikanaan vuokralaisena asunnossa jonka omistaja päätti myydä. Hän ilmoitti asiasta etukäteen. Ostaja voi lopettaa asunnossa asuvan vuokralaisen vuokrasopimuksen ja se ottaa muutaman kuukauden. Moni vuokralainen alkaa katsoa uutta asuntoa jo siinä vaiheessa kun asunto on myynnissä. Silloinen vuokranantajani sanoi että myy asunnon vain sijoittajalle joten mitään ongelmaa ei ollut. Hänellä oli muitakin asuntoja kyseisessä talossa. Kaikki asunnot eivät ole myynnissä kaikille. Hän halusi pitää asunnot mielellään vuokrakäytössä. Puoli vuotta ei ole pitkä aika. Joskus aika voi olla noin pitkä silloinkin kun ostetussa talossa/asunnossa asuu omistaja itse. Se voi kuulua myyntisopimuksen ehtoihin. Kaikilla ei ole uus koti muuttokunnossa heti asunnon myynnin jälkeen. 

Vierailija
33/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no et kai sinä osta punaista autoa jos haluat sinisen. Vaikka muuten hieno auto olisikin. 

Vierailija
34/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä sinullakaan ole koskaan ollut mutta olet ottanut pankista lainaa ja sitä lainaa maksat vielä vuosia.

Kyllä minulla oli kun varalta laitoin rahat asuntoon kun alkoi tämä korona hässäkkä. Tiedä sitten oliko viisasta vai tyhmää mutta seinät säilyy ja vuokralainen maksaa "korkoa" joka kuukausi.

Ja sinäkö siltä ajalta et maksa omasta asumisestasi mitään?

Vierailija
35/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä jossa asun maksan n.250€/kk . Toisessa on vuokralainen ja molemmat on velattomia.

Vierailija
36/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi se halutaan myydä, jos siinä on vuokralainen. Eihän siitä pitäisi olla mitään kuluja omistajalle, vaan huonoimmillaankin +/-0 eli kattaa kulut. Ilmeisesti tilanne on vielä huonompi, vuokraa ei tule, nisti tietää oikeutensa eikä muuta pois, mutta vastike ja lyhennykset pitää maksaa. Myyntiin. Toivotaan että joku urpo aloitteleva sijoittaja huomaa elämänsä tilaisuuden ja ostaa pois tai ehkä ajattelee irtisanovansa vuokralaisen ja muuttaa itse siihen.

Vierailija
37/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä jossa asun maksan n.250€/kk . Toisessa on vuokralainen ja molemmat on velattomia.

No jos ne ovat molemmat velattomia niin mitä korkoja se vuokralainen maksaa? Se vuokralainen aika hitaasti maksaa sun omaa sijoitusta pois, osa vuokrasta nääs menee veroihin ja osa asunnon kuukausittaisiin kuluihin. Jos tää nyt olis siis totta. Valehtelet niin et korvat heiluu kun et edes näin yksinkertaisia asioita tajua. Et ole koskaan omistanut etkä vuokrannut muille mitään. 

Vierailija
38/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi se halutaan myydä, jos siinä on vuokralainen. Eihän siitä pitäisi olla mitään kuluja omistajalle, vaan huonoimmillaankin +/-0 eli kattaa kulut. Ilmeisesti tilanne on vielä huonompi, vuokraa ei tule, nisti tietää oikeutensa eikä muuta pois, mutta vastike ja lyhennykset pitää maksaa. Myyntiin. Toivotaan että joku urpo aloitteleva sijoittaja huomaa elämänsä tilaisuuden ja ostaa pois tai ehkä ajattelee irtisanovansa vuokralaisen ja muuttaa itse siihen.

Nykyinen omistaja tarvitsee rahaa muuhun?

Vierailija
39/44 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasunnot eivät ole mikään siinä sivussa menevä bisnes

Vierailija
40/44 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua haittaa se siksi, että en etsi sijoitusasuntoa vaan asuntoa itselleni ihan omaksi kodiksi. Ja haluan, että se on vapaana sitten heti eikä vasta 3 kk irtisanomisajan jälkeen. /eri

Vapaitakin asuntoja on myynnissä kyllä ihan reilusti. Ei siis liene syytä stressata sellaisista myyntikohteista, joiden kohderyhmään ei itse kuulu. Minua ei asunnon ostajana ainakaan yhtään haittaa se, että myynnissä on sellaisiakin asuntoja, joista en itse ole kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän