Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni luokkalaisen äiti kirjoittaa joka päivä Whatsapissa että...

Vierailija
14.10.2014 |

Mitä oli läksynä? Ja kun pitää liimata jotain kuvia, järjestellä, piirtää jne niin hän laittaa kuvan oman lapsensa työstä ja pyytää minua laittamaan hänelle kuvan oman lapseni työstä, että hän voi vertailla ja nähdä tekikö oma lapsensa tehtävän oikein.
Hän kysyy läksyjä vaikka oma lapsensa kirjoittaa ne ylös kuten muutkin mutta äiti luulee, että lapsi unohti jotain.
Muutenkin hän kehuu kovasti mitä lapsensa on taas tehnyt, miten monta viitosta ja kuutosta kirjoitti tänään teeveetä katsellessa äidin hankkimaan "kotivihkoon". Kirjaimia saan myös harva se päivä ihastella Whatsapissani.
Olen myös huomannut, että hän/lapsensa muuttaa piirrustuksia heti minun lapseni kuvan nähtyään, siihen on tullut värit ja samat yksityiskohdat kuin minun lapsellani. Hän sanoo vain että hieman paranneltiin vielä ja laittaa uuden kuvan.
Minusta tuo on niin läpinäkyvää matkimista.
Sitten äitiä näyttää harmittavan että minun lapseni lukee jo, hänen ei.
Miten saisin tämän loppumaan?
En viitsi suoraan sanoa että hei, en jaksa enää kertoa läksyjä tai laittaa kuvia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka helppoa ja vaivatonta elämä olikaan ennen somea! Kai sinä voit joskus "unohtaa" katsoa kaikki viestit ja elää ihan vanhanaikaista elämää ilman jatkuvaa viestittelyä.

Vierailija
22/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:20"]

Mitä jos kertoisit tämän äidin toiminnasta opettajalle? Opettaja voi sitten ohjata äitiä normaaliksi

[/quote]

*REPS*  Lasten kasvatus jo ulkoistettu opettajille ja siihen päälle pitäisi vielä vanhemmatkin kasvattaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin seuraavalla kerralla, että kannattaa tiedustella jatkossa opettajalta, jos luokalla ei ole omaa sivustoa, mistä läksyt löytyy. En laittaisi oman lapseni tekeleitä mihinkään. Et pääse eroon henkilöstä ja stressaannut itse, jos et katkaise alkanutta kierrettä. Enkä myöskään ilmoittaisi, että "en tiedä, lapseni hoitaa itse läksynsä". Silloin voi käydä niin, että kyselee lapseltasi. Kuulostaa minusta muutenkin aika oudolta koko tapaus.

Vierailija
24/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa se muija.

Vierailija
25/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:02"]

Mikä on luokkalainen?

[/quote]

Älkää nyt niitä alapeukkuja niin herkästi jakako. Joukossamme on varmasti maahan muuttaneita, tai ulkosuomalaisia jotka eivät kieltä hallitse täydellisesti. Hyvähän se siis on jos tarkennetaan sanoja joita ei ymmärretä.

Eli luokkalainen on lapsen/nuoren/aikuisen opiskelijan kanssa samalla luokalla opiskeleva henkilö. Luokkalainen on siis synonyymi sanalle luokkakaveri.

Vierailija
26/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:09"]Missä päin kuviksesta muka annetaan kotiläksyjä, ainakaan ekalla luokalla? Ap, tämä provo on niiiiiin huono, ettei mitään rajaa!
[/quote]
Kyllä meillä ainakin äidinkielen läksyissä pitää välillä piirtää! Taidat itse olla provo-trolli!