Masennuslääkkeistä tietävät!!
En oikein tiedä minne mun pitäis olla yhteydessä asiani kanssa..
Eli mulla diagnosoitiin keskivaikea/vaikea masennus yhden psykiatri- ja yhden lääkärikäynnin perusteella. Oireina väsymys ja aloitekyvyttömyys. Otettiin verikokeita ja määrättiin masennuslääkkeitä, söin kuukauden ja lääke ei sopinut mulle. Sain raivokohtauksia ja ahdistuin iltaisin ja öisin, en tunnistanut itseäni. Lääke lopetettiin ja vaihdettiin toiseen. Sitä syön nyt,mennyt nyt kahden kuukauden verran. Mieliala on todella hyvä, mutta väsymys sekä aloitekyvyttömyys ovat lähes ennallaan.
Eilen unohdin ottaa lääkkeen, tänään olen saanut taas raivokohtauksia ym, samoja kun ensimmäisen lääkkeen kanssa.
Minua vaivaa se, ennen lääkkeitä minulla ei ollut juurikaan ongelmia mielialojen kanssa, lievää ahdistuneisuutta silloin tällöin.
Aivan kun minulle olisi tullut vaikea-asteinen masennus lääkkeiden käytön myötä. Pystynkö ikinä olemaan ilman nykyistä lääkettä? Voiko ensimmäisen lääkekokeilun takia, että se olisi laukaissut jonkin mielenterveysongelman? Ainoat oireeni alunperin olivat väsymys sekä lievä ahdistus, joka johtui pääosin tekemättömistä kotitöistä.
Kommentit (6)
Oon käynyt psykiatrin luona juttelemassa, mut en saa mitään oikein irti.. "kivasti menee,mut väsyttää kauheesti." Aina samanlailla menee.
1 vuotias lapsi tuo todella paljon iloa elämään, hänestä jaksan huolehtia itse ja leikkiä ja touhuta hänen kanssaan :) Kodinhoito on ihanaa, en vaan meinaa jaksaa kaikkia kotitöitä kunnolla. Lapsen päiväuniaika on myös äidin uniaika. Miehen kotiintullessa nukahdan sohvalle. Öisin nukun 7-10 tuntia, huomenna saan nukkua pitkään, joten valvon nyt pidempään ja nautin hiljaisuudesta. Outoa, jos sairastaisin masennusta, kun en koe olevani masentunut.
Ap
tarvitsisit säännöllistä pidempiaikaista terapiaa. yritä järjestää asiat niin, että saat sellaista.
Lopeta hyvän sään aikana lääkkeet. Mulla tuli väkivaltaisuutta, maniaa, itsetuhoisia aikeita ja ajatuksia. Älytön väsymys myös. Aloitekyvyttömyys paheni. Citalopram oli pahinta myrkkyä mulle. Älä suostu lääkebisneksen uhriksi. Etsi kuuntelija. Keskity lapseen, mieheen, elämän pieniin iloihin. Älä vaadi iteltäsi liikaa. Lapsessa itessään on jo tarpeeksi huolehdittavaa. Koti saa välillä olla mullinmallin. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 01:55"]Mikähän on sun lääke?
[/quote]
Venlafaxin. Olen saanut osakseni ihmettelyä lääkkeen "tujuudesta". Otan heti maanantaina yhteyttä psykiatriini. Jotenkin outo tämä kuvio muutenkin, kun sain vaan lääkkeet kouraan ilman suurempia perehtymistä asioihini. Esimerkiksi kilpirauhasarvot ovat ylä- ja alarajoilla, kuitenkin juuri ja juuri viitteissä. Myöskään B12-vitamiiniarvoa ei tarkistettu, puutosta todettu aiemmin.
Ap
Antoivatko vain lääkkeitä, ei tarjottu esim psykiatrian palveluita? Lääkkeitä ei masennukseen kyllä pitäisi syödä pidempään kuin tarve, ajan mittaan sivuvaikutukset voivat olla kamalat. Olisi saatava selvitettyä syy ja mahdollisesti tehtävä asialle jotain, jotta voisit joskus elää normaalia elämää ilman niitä lääkkeitä. Tsemppiä, toivottavasti asiasi selviävät!