Kuvaile millainen on eteerinen ihminen?
Miten eteerisyys ilmenee? tai tunnetko jonkun henkilön tai kenties mieleesi tulee joku tietty julkisuuden hahmo joka on eteerinen. Olisin todella kiitollinen tästä.
Olin taannoin treffeillä ja mies kuvaili minua eteerisemmän oloiseksi livenä, kuin mitä oli kuvista ajatellut...tuli jotenkin ihan yllätyksenä tuo, koska olen pitänyt itseäni aika vaatimattoman(ei huomiota herättävä) ja tavallisen näköisenä niin en sitten tajunnut siinä kysyä mitään jatkokysymyksiä.
Kommentit (89)
Kaunis, siro, vaalea lähes läpinäkyvä iho, ujon oloinen.
Synonyymi-sanakirjassa kuvataan eteerinen:
aineeton, ilmava, haihtuva, hento, ruumiiton, epäaineellinen, hahmoton.
Helena Lindgren oli ainakin nuorena kovin eteerinen
Vierailija kirjoitti:
Johanna Kurkelaa on sanottu eteeriseksi
Jonna Järnefeltiä myös.
Kysy siltä mieheltä mitä se tarkoitti, ei me voida vastata sen puolesta. Ehkä se ei edes tiennyt mitä eteerinen tarkoittaa tai sillä oli oma käsityksensä sen määritelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä mieheltä mitä se tarkoitti, ei me voida vastata sen puolesta. Ehkä se ei edes tiennyt mitä eteerinen tarkoittaa tai sillä oli oma käsityksensä sen määritelmästä.
Ei ole mahdollista koska tuskin enää tapaan häntä. Siksi kysynkin mitä mielikuvia kyseinen termi yleisemmin herättää.
-ap
Runollisen näköinen. Toiset suomalaiset naiset ovat eteerisiä luonnostaan. Kuulaita sanoisin.
Eräs viehättävä yksilö oli Vuokon alkuaikoina mannekiinina. Taisi olla hänen veljentyttärensä. Hän oli eteerinen.
Esim Lumenen mallit ovat aivan liian kolhoja ollakseen eteerisiä.
Lisää kommentteja kiitos :D Muakin on kuvailtu eteerisen näköiseksi joten hauska siksi lukea mitä se kullekin tarkoittaa