Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalaan lähtöt

Vierailija
14.10.2014 |

ensisynnyttäjä kyselee täällä hölmöjä. 

Lähteäkkö sairaalaan vai jäädä vielä kotiin odottelemaan: kipeitä minuutin mittaisia supistuksia tullut viime yöstä noin kello kahdesta asti säännöllisesti noin reilun viiden minuutin välein. Lapsivesi ei ole mennyt ja liikkeet tuntuvat. Olo on supistusten välissä ok, vieläkö odottelen kotona ja mitä? :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin pitää soittaa lupa ennen kun saa edes mennä, joten soita jos siltä tuntuu. Itse kärvistelin kotona 3pv ja lopulta ottivat sairaalaan "no tule nyt sitten kun et ole kerta nukkunut", olin 8cm auki, vedet meni vasta sairaalassa, että älä ainakaan niitä rupea odottamaan.

Vierailija
2/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka on sairaalaan. Itse olen mennyt vasta sitten kun kivut on olleet "sietämättömät". Ensimmäisestä ehdin olla sairaalassa 6 tuntia, seuraavasta 4 tuntia ennen synnytystä. Mutta en halunnut mennä turhaan, ajatuksella että pasiitavat takaisin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosellaki vedet menneet vasta sairaalassa molemmilla kerroilla.

Vierailija
4/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairaalasta.

Jos sairaala on hyvä ja synnytystksikkö realistisen kokoinen, voit jo mennä tarkistuttamaan tilanteen.

Isommat yksiköt toivovat, että menet vasta, kun lapsella on hyvä mahdollisuus syntyä matkalla.

Vierailija
5/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin tuossa vaiheessa. Onneksi, sillä puolen tunnin ajomatkan jälkeen olo oli tosi tukala ja vielä toinen mokoma jäljellä.

Vierailija
6/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:22"]

Riippuu sairaalasta. Jos sairaala on hyvä ja synnytystksikkö realistisen kokoinen, voit jo mennä tarkistuttamaan tilanteen. Isommat yksiköt toivovat, että menet vasta, kun lapsella on hyvä mahdollisuus syntyä matkalla.

[/quote]

Tässä on tulevaisuus.

Vierailija
7/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:24"]Itse lähdin tuossa vaiheessa. Onneksi, sillä puolen tunnin ajomatkan jälkeen olo oli tosi tukala ja vielä toinen mokoma jäljellä.
[/quote]

Jatkan vielä, että vedet meni vasta sairaalassa.

Vierailija
8/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:20"]Kuinka pitkä matka on sairaalaan. Itse olen mennyt vasta sitten kun kivut on olleet "sietämättömät". Ensimmäisestä ehdin olla sairaalassa 6 tuntia, seuraavasta 4 tuntia ennen synnytystä. Mutta en halunnut mennä turhaan, ajatuksella että pasiitavat takaisin kotiin.
[/quote]

Kun kivut ovat sietämättömät, on niitä sairaalassa vaikeampi hillitä millään keinolla pl puudutus. Ehkä siis järkevämpi mennä jo aikaisemmin!

Vierailija
9/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, itse lähdin sairaalaan, kun siltä tuntui. Ei tarvinut AV-mammoilta kysellä. Huh huh!

Vierailija
10/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon tuntemus ja biologiset vaistot ap:lla ihan hukassa!

Vierailija
11/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:20"]Kuinka pitkä matka on sairaalaan. Itse olen mennyt vasta sitten kun kivut on olleet "sietämättömät". Ensimmäisestä ehdin olla sairaalassa 6 tuntia, seuraavasta 4 tuntia ennen synnytystä. Mutta en halunnut mennä turhaan, ajatuksella että pasiitavat takaisin kotiin.
[/quote]

Kun kivut ovat sietämättömät, on niitä sairaalassa vaikeampi hillitä millään keinolla pl puudutus. Ehkä siis järkevämpi mennä jo aikaisemmin!
[/quote]
Meille toitotettiin niin valmennuksessa kuin neuvolassakin että, pitää soittaa sairaalaan ensin, ei saa vain mennä. Ja kun vastaanotto soittaessa oli "no käy suihkussa, ota panadolia" niin aika myöhään tuli lähdettyä.

Vierailija
12/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi lapsi syntynyt kotiin, jos olisin odottanut sietämättömiä kipuja. Ensimmäinen lapsi siis kyseessä. Lähdin siinä vaiheessa kun supistukset olivat säännöllisiä ja ottivat mut kyllä sisään sairaalaan.

Vierailija
13/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt puhumaan supistuksen aikana niin ei ole vielä kunnon synnytyssupistuksia. Ja tämä ohje on mullekki annettu sairaalasta, että sitte voi mennä ku oikeesti tekee mieli vaan purra hammasta ku supistus tulee. Ne oikeesti kipeät supparit voi yllättää ekakertalaisen. Mutta jos sulla ei oo kovin pitkä matka sairaalaan ja ittestäs tuntuu että nää on niitä oikeita, käy näytillä. Jos pidempi matka niin soittele sinne ensin. Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
14/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:20"]Kuinka pitkä matka on sairaalaan. Itse olen mennyt vasta sitten kun kivut on olleet "sietämättömät". Ensimmäisestä ehdin olla sairaalassa 6 tuntia, seuraavasta 4 tuntia ennen synnytystä. Mutta en halunnut mennä turhaan, ajatuksella että pasiitavat takaisin kotiin.
[/quote]

[/quote]
Meille toitotettiin niin valmennuksessa kuin neuvolassakin että, pitää soittaa sairaalaan ensin, ei saa vain mennä. Ja kun vastaanotto soittaessa oli "no käy suihkussa, ota panadolia" niin aika myöhään tuli lähdettyä.
[/quote]

No meillepä sanottiin, että EI tarvitse soittaa. Eli riippuu sairaalasta. Ehkä ap tietää oman sairaalansa käytännön, kun kyselee, lähteäkö vai ei, eikä soitanko vai en.

Vierailija
15/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia osalle asiallisista vastauksista. Ja erityiskiitos analyysistä koskien kehontuntemustani ja vaistojani kohtaan, tarkoitukseni ei ollut saada ennustusta siitä, että milloinka lapsi valahtaa lahkeeseen vaan, että kuinka tuskissaan täytyy olla, että ottavat vastaan ja tarvittavat toimenpiteet ehditään tehdä. :)

Vierailija
16/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä, että soitin toki sairaalaan ja kysyin heiltä. Vastaus oli, että tule kun tuntuu siltä.

Vierailija
17/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:34"]

Jos pystyt puhumaan supistuksen aikana niin ei ole vielä kunnon synnytyssupistuksia. Ja tämä ohje on mullekki annettu sairaalasta, että sitte voi mennä ku oikeesti tekee mieli vaan purra hammasta ku supistus tulee. Ne oikeesti kipeät supparit voi yllättää ekakertalaisen. Mutta jos sulla ei oo kovin pitkä matka sairaalaan ja ittestäs tuntuu että nää on niitä oikeita, käy näytillä. Jos pidempi matka niin soittele sinne ensin. Tsemppiä synnytykseen!

[/quote]

Näillä ohjeilla lapseni olisi syntynyt eteiseen. Minulla kivut tulivat vasta, kun kohdunsuu oli 8cm auki. Lapsi syntyi 20 minuutin päästä siitä.

Vierailija
18/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumisnopeus riippuu myös kohdunkaulan kypsyydestä varsinaisten synnytyssupistusten alkaessa. Eli, ovatko "harjoitussupistukset" availleet paikkoja jo valmiiksi, vai lähteekö lähes koko homma käyntiin vasta synnytyssupistuksilla.

Vierailija
19/19 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki kolme lasta syntyneet puolen tunnin sisällä vesien menosta, eli en olis ehtinyt sairaalaan jos olisin vesiä odotellut. Supistukset ovat olleet aivan kamalia vasta vesien mentyä, eli niidenkään puolesta en olisi ehtinyt sairaalaan ajoissa. Olen aina lähtenyt sairaalaan silloin, kun supistuksia on tuntunut 5 min välein säännöllisesti. Eli tämä "tule sitten kun et enää kotona pärjää" -opastus olisi omalla kohdallani päättynyt matkasynnytykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi