Ystäväpariskunta haukkui ostamamme talon
Pyysimme heitä vierailulle, ja heti ulkona pihalla sanoivat, kuka hullu maalaa talonsa tällä värillä. Sisällä sanoivat, onpa hirveän rumasti laitettu eikä tätä huonoa pohjaa voi edes oikein millään muuttaa. Ikkunanäkymäkin oli ikävä.
Tuli kyllä pahoiteltu mieli.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuollaisissa tilanteissa esitetään vastakysymyksiä, kuten
- miksi sinä tuollaista kysyt?
- etkö tiedä, että suomessa talojen väriä ei saa valita kovinkaan vapaasti?
- mielenkiintoista! kerro ihmeessä miten sinä sisustaisit tämän paremmin, en minäkään kaikkien huonekalujen sijoittelua pidä ihanteellisena, mutta kaikki ovat tällä hetkellä niillä paikoillaan, joissa ne toimivat parhaiten meidän perheessä, mutta tosiaan mielelläni kuuntelen sinun sisustusideasi, mietitään sitten yhdessä olisiko se parempi.
- kaikkien talojen pohjia voi muuttaa jollain tavalla
- ikkunanäkymästä voit mennä valittamaan naapuriin, en voi vaikuttaa siihen
miksi olet puolustuskannalla? Yritätkö todistaa, että kaverisi mielipiteet ovat vääriä? Miksei kaverisi saa itse päättää mistä pitää ja mistä ei? Eikö sinulle riitä, että itse pidät talostasi? Onko tämä jotain someajan ajattelutapaa, kun omilla mielipiteillä ei ole väliä ja kalastellaan vain tykkäyksiä?
mielenkiintoista, että koit kommenttini puolustuskannalla olemiseksi.
Mistä te mammat yleensä keskustelette, kun mitään mielipidettä ei saa sanoa ääneen, ettei toinen vaan loukkaantuisi?
Minulla on kanssa kokemusta vastaavasta. Ensimmäistä omaa kotia, joka vuokrattiin silloisen poikaystäväni kanssa, "kehui" tämän veli ja vanhemmat järkyttäväksi bunkkeriksi, jossa eivät haluaisi itse asua. Sijainti sentään kelpasi.
Ja kun nykyisen aviomiehen kanssa ostettiin isohko rivitaloasunto, kuultiin kommentteja sijannista (miksi ihmeessä te sinne muutatte, sehän on ihan hirveä paikka) ja kaksikerroksisuudesta (erittäin epäkäytännöllistä kuulemma pienten lasten kanssa). Myöhemmin saatiin sitten vain kehuja, kun oltiin saatu remontti valmiiksi.
Nyt rakennetaan taloa. En ole kenenkään kanssa itse ottanut taloa puheeksi, mutta kun joku on kysynyt, olen vastannut. Suoraan on kommentoitu rakentamisen hirveyttä ylipäätään, samoin sen vaikutusta parisuhteeseen. Talon väriä on kauhisteltu, samoin neliöitä, sekä talon mallia (musta, 160 neliöitä ja malli on suorakulma). Yksi kauhistelijoista uteli kovasti sisustuksesta, mutta ei tehnyt hänelle mieli kertoa mitään.
Että kyllä ne ihmiset osaa olla kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- mielenkiintoista! kerro ihmeessä miten sinä sisustaisit tämän paremmin, en minäkään kaikkien huonekalujen sijoittelua pidä ihanteellisena, mutta kaikki ovat tällä hetkellä niillä paikoillaan, joissa ne toimivat parhaiten meidän perheessä, mutta tosiaan mielelläni kuuntelen sinun sisustusideasi, mietitään sitten yhdessä olisiko se parempi.
miksi olet puolustuskannalla? Yritätkö todistaa, että kaverisi mielipiteet ovat vääriä? Miksei kaverisi saa itse päättää mistä pitää ja mistä ei? Eikö sinulle riitä, että itse pidät talostasi? Onko tämä jotain someajan ajattelutapaa, kun omilla mielipiteillä ei ole väliä ja kalastellaan vain tykkäyksiä?
olisithan sinä alkanut heti vänkäämään kaverin mielipiteitä vastaan. Ihan kuin vain sinä saisit päättää, mitä kaverisi kuuluu ajatella ja mistä hänen tulee pitää
Vierailija kirjoitti:
Mistä te mammat yleensä keskustelette, kun mitään mielipidettä ei saa sanoa ääneen, ettei toinen vaan loukkaantuisi?
Yleensä ei arvostella muiden hankintoja tai ulkonäköä tai lapsia.
Näiden ulkopuolelta löytyy kyllä runsaasti keskusteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei arvostella muiden hankintoja tai ulkonäköä tai lapsia.
Näiden ulkopuolelta löytyy kyllä runsaasti keskusteltavaa.
Ei sanota kohteelle päin naamaa, mutta selän takana haukutaan sitäkin enemmän
Vierailija kirjoitti:
Oli talo mitä tahansa, niin aina keksii jotain positiivista sanottavaa. Tosi tökeröitä tyyppejä.
Nimenomaan. Jos ei mitään oikein löydy kehuttavaksi, voi sanoa vaikja, että onpa varmaan ihanaa olla uudessa kodissa!
Kaunis sohva, kaunis kukka, kaunis lattia, kaunis laatta, lattia, kahvinkeitin yni.
Tuli mieleni kun ostin tämän kiinteistön,jossa nyt asun. Naaprit tuli vierailulle ja kehuivat että heillä on samanlaista. Talot on vierekkäin ja rakennettu samaan aikaan.
Menin kutsuttuna vastavierailulle. Ei muuten ollut samanlaista, samanlaisia pintamateriaaleja kyllä jonkun verran käytetty sisistuksessa. Terassi oli vain 1/4 minun terassistani ja muutenkin paljon pienempi ja vaatimattomammin varusteltu. Mm. lämpöpumppua ei ollut. kylppäreitä vain yksi ja paljon pienempi, keittiö pieni. Ei kunnon parveketta jne.
En ymmärrtänyt miksi sanoivat olevan samanlaista heillä
Nyt ymmärrän, kun tutustuin siihen minkälaisia ihmisiä ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisithan sinä alkanut heti vänkäämään kaverin mielipiteitä vastaan. Ihan kuin vain sinä saisit päättää, mitä kaverisi kuuluu ajatella ja mistä hänen tulee pitää
Tulkitset ja oletat nyt liikaa. Minähän vain halusin lisätietoa kaverin mielipiteistä: eihän sellainen kerro mitään, jos toinen sanoo vaikka, että ihan hirveä sisustus. Pakkohan siinä on kysyä, että mikä tässä tekee hirveää ja näytä miten olisi parempi - siis jos haluaa olla itselleenkin avoin ja vaikka kehittyä sisustajana.
Pitäisivät suunsä kiinni. On junttia myös ihailla toisten taloa. Siitä ei omaa mielipidettä sanota.
Siis hehän nimenomaan olivat kateellisia kaikista niistä asioista, jotka heidän mielestään olivat pielessä. Kun ostin mun ensiasunnon 23-vuotiaana, se oli monelle mun tuttavapiirissä niin kamala paikka, että siinä menivät välit. En yksinkertaisesti olisi saanut hankkia omistusasuntoa, koska heilläkään ei ollut. Mua syytettiin mm. omaan napaan tuijottamisesta sekä siitä, että kunnon ihmisenä olisin lahjoittanut ylimääräiset varani hyväntekeväisyyteen. Ja niin käsittämättömältä kuin tämä kuulostaakin, joka sana on totta.
Mä kehun vaikka mielestäni olisi kamala. En halua pahoittaa toisten mieltä.
Toisaalta mulla on hyvä ystävä joka sanoo aivan suoraan mitä mieltä kodista, sisustuksesta, vaatteista. Arvostan tätä ! Ei se tarkoita että menen hänen pillin mukaan mutta tykkään kun tiedän hänen olevan rehellinen. Saan myös uusia näkökulmia ja miettimisen aihetta.
Ostimme muutama vuosi sitten lähes 300 neliöisen talon. Pidimme siitä kovasti. Kun tuttavia tuli käymään alkoi heti suunnittelu tyyliin, ” joo, noi katot vois maalata valkoiseksi ( olivat puunsävyiset, korotetut katot.) Ja seinät voisi ylitasoittaa ja maalata valkoiseksi. ( nyt tiiliseinää monin paikoin.)
”Ja takkahuoneeseen vaihtaisin lattiaan toisenväriset laatat”jne jne loputtomiin.
Teimme kylppäriremontit ja joitain pintoja on uusittu. Ne mitä pidimme tärkeänä.
En vain ymmärrä että jos tulet käymään jonkun kotona, niin heti lähdet sightseeingille taloon ja alat luettlemaan mitä kaikkea voisi vaihtaa muuttaa korjata jonkin muunlaiseksi.
SE EI OLE SINUN TALOSI. JOS MIELIPIDETTÄSI TAI REMONTTIVINKKEJÄ EI KYSYTTY, PIDÄ MÖLYT MAHASSASI.
EN MINÄKÄÄN TULE SINUN KOTIISI ETSIMÄÄN VIKOJA JA ESITTÄMÄÄN MUUTOSSUUNNITLMIA.
VÄHÄN NYT NIITÄ KÄYTÖSTAPOJA VAIKKA SUOMESSA OLLAANKIN.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti he olivat oikeassa.
Joku tulee varmasti sanomaan, että he olivat kateellisia, mutta tuskin.
Tuskin kateellisia, mutta moukkia ainakin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää olla tuollainen tuttaville?????
Rehellisiä?! Teistä siis pitäisi valehdella ja sitten selän takana puhua pahaa?
Kateuden perisyntiä tollanen mollaaminen.
Onhan nuita avokeittiöitä ja täysvalkoisia sisustuksia nähty tarpeeksi,ei niistä voi sanoa mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Talo oli siis alkuperäisessä kuosisissa ja te ette olleet sitä vielä remontoineet?
MItäköhän se remontti sijaintiin ja näkymiiin vaikuttaa ?
Tuo ei ole rehellisyyttä, vaan yksinkertaisesti huonoa käytöstä. Ei mitään tekosyitä. Koti on sitäpaitsi tosi henkilökohtainen paikka, joten arvostelu sattuu.
Sinuna miettisin kahdesti, ollako tuollaisten ihmisten ystävä.
M30 kirjoitti:
Kai sitä mielipiteensä saa sanoa. Sitä kutsutaan keskusteluksi. Arvostan enemmän rehellistä mielipidettä kuin tyhjää paskapuhetta.
Arvostat siis huonoa käytöstä?
Jaa. Kumma kyllä, nämä rehellisen mielipiteen kertojat (päin naamaa julmia ja ilkeitä kommentteja oksentelevat) eivät kestä samanlaista rehellisyyttä muilta itseään kohtaan.