Jätin miehen, kun hän petti...
... ja olin sanonut sen 17 vuotta aiemmin, kun puhuimme avioliitosta ja uskollisuudesta. Sanoin että jos toiseen rakastuu, on oltava sen verran selkärankaa, että se on kerrottava puolisolle, ja kestettävä seuraukset. No ukko petti (työkaverin kanssa) ja jäi kiinni. Selitys oli että ei hän rakastunut ollut, halusi vain jännitystä.
Talo myyntiin, asunnot kummallekin, lapset asuivat minulla, isä kärsi siitä että oli 2 kertaa kuussa ”pakko ottaa ne lapset” luokseen. Nyt hän vonkaa takaisin, kutsuu pettämistään ”virheeksi” ja nyt kuulema ”ymmärtää” ja ”uskoo” että olin tosissani. Minäpä tiedän että hän kaipaa vain järjestystä elämäänsä, joka on mennyt aika risaiseksi eron jälkeen. Työkaverinainen ei ole enää kuvioissa mukana, ja mies oli loukkaantunut kun sanoin että ei voisi vähemmän kiinnostaa.
Että siis naiset: Erotkaa pettäjistä! Elämä helpottuu huomattavasti!
Kovin pala oli exälleni ilmeisesti se, että keskustelussa hänen vanhempiensa kanssa kerroin suoraa hänen petoksestaan ja että hän oli syypää eroon. Sitä ei kuulema ollut pakko sanoa. Että ei tulisi maineen menetystä!
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako mies kertoa pettämisen syyn ulkopuolisille?
Ai että hän on sika, joka halusi jännitystä panemalla vierasta?
Ap tässä: Sika-sanan voit jättää pois, sitä ei ole käytetty missään keskusteluissamme! Mutta muuten, kyllä: Hän oli se joka petti halutessaan jännitystä! Ja tiesi jo ennen avioon menoa mitä mieltä minä olin lupauksistamme liiton alkaessa!
Raamatussakin annetaan yksi oikeutus erolle: pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä säälittävintä tässä on naisen itku appivanhemmille.
Ap: Minä en kenellekään ole itkenyt! Appi ja anoppi halusivat tietää, miksi tämä ero. Joten kerroin kuten asia oli.
Enkä ikinä ole pihdannut! Meillä oli hyvää seksiä siihen asti kunnes mies jäi kiinni. Itsekin mies myönsi ettei siitä ollut kyse vaan ‚jännityksesta‘ jota salasuhteesta sai. Älkää keksikö minulle luonteenpiirteitä, joita minulla ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit sitten erosta kaiken irti. Vanhemmilleenkin oli ihan pakko kertoa. Nyt kun olet voimaantunut erosta, haluat tätä ilosanomaa kertoa kaikille.
Miksi mielestäsi asia pitäisi salata. Itse varmaan pistäisin eron syystä päivityksen kaikille some-kanavile, että menee kaikille sukulaisille ja tuttaville kerralla tiedoksi eikä kenenkään tarvitse arvuutella eron syytä. -eri
Myötähäpeää aiheuttava kommentti ja naurettavan lapsellista "kosto se on pienikin kosto"-käytöstä. Ketään ei kiinnosta sinun erosi syyt ja vielä vähemmän lukea panettelevia avautumisia jostain somesta.
Tuttava nainen "avautui" somessa erostaan eli reposteli ex:n kaikki tekemiset ja asiat, jotka olivat hänen mielestään eron syyt. Sattumalta alkoi myöhemmin seurustella minun tuttavan miehen kanssa, jolloin näytin nuo kirjoitukset hänelle. Mies lopetti seurustellun siihen, koska ajatteli, että mahdollisen eron tullessa hän on haukkujen seuraava kohde. Parasta vielä nainen alkoi tapailla minun toista ystävää ja sama juttu. Nyt nainen ihmettelee, miksi kaikki kivat miehet, joihin hän tutustuu, häipyvät. Ehkä jonain päivänä kerron, mitä kannattaa kirjoittaa someen 😁
Kuulin vastaavan tarinan. Nainen on nyt hyvin tuskainen ja katkeroitunut. Ystävä- ja tuttapiiri on supistunut, koska ihmiset eivät jaksa yhä jatkuvaa, vuosia sitten tapahtuneen vatvomista. Siis traumatisoitunuthan tuo henkilö on, mutta maksaa kovan hinnan kirjoittelustaan. Ex:llä (en tunne) menee kuulema hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapas kun arvaan: seksi loppui teillä jo kymmenen vuotta sitten sinun omalla päätöksellä. Mieheltä ei kysytty.
Sen verran yksityiskohtainen arvaus, että taitaa olla kokemusta omasta takaa?
Ap jatkaa: Kiitos toisten kirjoitelijoiden „huolesta“ siitä että olisin nyt yksinäinen ja katkera! Tiesin tottakai etukäteen että varsinkin miehiltä tällaisia kommentteja tulee. Eli ovat sitä mieltä että nainen se kaiken kestää ja kaiken kärsii ja anteeksipyyntö riittää n.k. „virheen“ jälkeen.
Teidän takianne kirjoitinkin naisille: erotkaa.
Minulla menee hyvin, on iso ystäväpiiri ja ihanat lapset. Onneksi ei taloudellisesti ole tiukkaa. Asuntomme tulee minulle riittämään vaikka loppuelämäksi. En ole aloittanut uutta suhdetta mutta luinkin, että naiset keskimäärin 7 vuoden jälkeen erosta tuntevat olevansa siihen valmiit, miehet 2 vuoden jälkeen. Joten optimistisesti katson tulevaisuuteen.
PS: Lapsille ex kertoi itse totuuden, ex-appiporukka ei käsittääkseni puhu kenellekään, ja minä anonyyminä olen tänne kirjoittanut, en muille kertonut. Joten mitään mustamaalaamistakaan ei ole harrastamut kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko horoskoopiltasi skorppiooni?
Aika lojaalilta, piikittelevältä, rehelliseltä ja kovakuoriselta vaikutat!
Ap vastaa (hymy suupielessä): Olen hyvin hellä, kompromissihaluinen, rehellinen ja sosiaalinen ihminen. Enkä skorpiooni jos horoskooppimerkki edes tähän nyt mitenkään kuuluukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko horoskoopiltasi skorppiooni?
Aika lojaalilta, piikittelevältä, rehelliseltä ja kovakuoriselta vaikutat!
Ap vastaa (hymy suupielessä): Olen hyvin hellä, kompromissihaluinen, rehellinen ja sosiaalinen ihminen. Enkä skorpiooni jos horoskooppimerkki edes tähän nyt mitenkään kuuluukaan.
Outoa. Jos olet hellä, kompromissihaluinen, rehellinen ja sosiaalinen, miksi olet ollut eron jälkeen esim. appivanhemmille niin ilkeä ja miksi tänne kirjoitat katkeraa tekstiä. Miksi tuollainen muodonmuutos? Vai onko käsityksesi itsestäsi vääristynyt 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kuka on syyllinen siinä tapauksessa että toinen parista pettää, mutta he eivät silti eroa?
Syyllinen on aina pettäjä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapas kun arvaan: seksi loppui teillä jo kymmenen vuotta sitten sinun omalla päätöksellä. Mieheltä ei kysytty.
Luuletko ettei mies olisi käryttyään oitis karjaissut syyksi sen ettei seksiä ole, jos näin olisi? Ja koska halusi "vain" jännitystä, voi sen hyvin käsittää niin, että seksiä oli, mutta se ei enää ollut miehen mielestä jännittävää. Suomeksi: Halusi pannna vierasta :D
Miksi syyn mitä sanoo ensimmäiseksi tai minkä sanoo muille pitäisi olla totta? Kumman totuutta esim. appivanhemmat helpommin uskovat?
Pettäminen on seuraus muista asioista, jotka on huonosti suhteessa.
Sittenhän lopputulos oli molempien kannalta oikea.
Miksi? Ihmisen täytyy elää niin että se kestää päivänvalon.