Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotiaan tahallinen oksentelu... onko tämmöistä kellään muulla?

31.08.2006 |

Heips,

ajattelin vain valittaa suloisen likkalapseni kammottavaa tapaa työntää itse sormet kurkkuunsa ja yökkiä. Se on hänestä joskus tooosi hauskaa. Tosi jännä ääni. Ajatella, että semmoisen voi tehdä ihan itse..? Ja joskus suusta tulee jotain uloskin! Vau, mikä KIVA keksintö!

Yleensä pikkuinen ryhtyy tähän puuhaan jos on väsynyt ja turhautunut eikä ole oikein muutakaan tekemistä. Bussissa. Stockan kassajonossa. Jne. Ja äidiltä menee hermot eikä äitiparka keksi oikein muutakaan kuin toivoa voivansa vajota maan alle. Sihistä EI EI EI TUO ON INHOTTAVAA!!!; toivoa, ettei kukaan huomaisi ja kuulisi, ja tarttua häijysti naureskelevaa ja rimpuilevaa pikkuista käsistä kiinni, ettei hän voisi enää laittaa niitä suuhun. Ja lopulta raahata kakru lähimpään lastenhoitohuoneeseen pesulle ja vaatteita vaihtamaan. Tästä kakru oppii nopeasti, että tylsään tilanteeseen saa helposti vauhtia kun vain rupeaa yökkimään. Jess!

Apua... Kohta ei enää uskalla lähteä minnekään. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja miten olette sen ratkoneet? Esikoisen päähän moinen ei onneksi koskaan pälkähtänyt.

Mjödi

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva huomata tämä sun viestisi! Olen nimittäin nyt jokusen viikon ajan ollut ihmeissäni oman neitini kanssa kun on alkanut harrastaa juuri tuota samaa sormien kurkkuun työntämistä! Vedet hänellä ihan valuu silmistä kun yökkii, mutta ei millään suostu lopettamaan.

Aluksi olin ihan kauhuissani. Nyt olen huomannut, että tyttö tekee niin erityisesti kun hänellä on jano tai on syönyt jotakin sellaista mikä ei maistunut suussa yhtään hyvältä. Oksentanut ei siis vielä ole, mutta ei se kaukana ole. Minä olen saanut sen nyt melkein loppumaan sillä, että jos alkaa tunkea sormia suuhun en kiellä, koska siitä innostuu. Annan joko vesipullon tai huijaan hänet tekemään käsillä jotakin. Meillä tehoaa esim. kun pyydän näyttämään miten haukka lentää, kysyn osaako taputtaa tai ihan mitä vaan mihin tarvii käsiä. Se on tehonnut meillä joka kerta ja nyt tekee sitä enää tosi harvoin. Ja tyttö on siis maanantaina 1v.

Onnea matkaan :)

Vierailija
2/3 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa, että tämä vaihe menee ohitse :=)! Meidän esikoinen teki samanikäisenä aivan samaa, kun hoksasi, että onkin kiva juttu ja sillä saan huomion itseeni. Koitin vaan olla puuttumatta asiaan (vaikeata olla sanomatta, että lopeta tai ei saa tehdä ;)) ja olla vaan huomaamatta koko juttua, niin pikkuhiljaa unohtikin asian.

Tsemppiä ja jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme, nyt 1 v. 8 kk., työnsi sormiaan kurkkuun usein pienempänä, mutta sitten " taito" unohtui onneksi pitkäksi aikaa. Itse en muistanut koko asiaa, kunnes yhtenä päivänä neito taas aloitti saman mukavan yökkäämisen yrittämisen olisikohan ollut pari viikkoa sitten. Yökkäämistä hän " harrastaa" oikeastaan vain ollessaan kotona hoitopöydällä, siis tosi harvoin nykyään. Hän myös yrittää työntää sormiaan syvälle äidin tai isän kurkkuun... Ilmeisen kiinnostavaa! Kaikenlaisia juttuja sitä näköjään pitää lapsen kokeilla!