Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten töykeys ja tuppisuisuus jaksaa ihmetyttää

Vierailija
13.10.2014 |

Tänään istuin raitiovaunussa. Pysäkiltä nousi äiti parivuotiaan lapsen ja vaunujen kanssa. Vaunun lähtiessä liikkeelle äiti horjahti lyöden vahingossa minua kipeästi naamaan. Ainoa mitä kuulin, oli kaulahuivin sisään kuiskattu "...teeks", päälle ei edes katsonut. Jos moinen olisi käynyt minulle, olisin edes silmiin katsoen pyytänyt reilusti anteeksi.

Ärsyttää. Olen juuri muuttanut Hkiin ja täällä tuntuu, ettei kukaan jaksa olla peruskohtelias toiselle...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi sentään "teeks" eikä "oho" :)

Vierailija
2/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tungit ruman naamasi toisen käden eteen, juntti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppisuisuus :D hauska sana. Ei muuta.

Vierailija
4/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä ne, jotka eivät jaksa taivuttaa verbejä. Huoh. (po. töykeys ja tuppisuisuus jaksavat ihmetyttää)

Vierailija
5/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi sentään teeks, eikä mulkaissut sinua sen näköisenä, kuin se olisi ollut sinun syysi ja itse asiassa sinä siinä olisit lyönyt häntä ja tarkoituksellisesti.

Minä sen sijaan ihmettelen näitä eräänlaisia viheltäjiä, jotka tulevat kysymään aikataulua ja hönkimään, tietä jonnekin ym. ja kun neuvon (jos osaan), tyyppi kyllä ottaa neuvon tyytyväisenä, muttei kiitä. Siis vain Suomessa kohdattua! Että siinä on itse sitten lopulta ihan että saatana, voisin kuule jopa veloittaa, ja pitäisikin, ja tuplasti, paukapää! Kun ystävällisyyttäni neuvon, voi siihen sanoa lopuksi kiitos, kuten tapana on. Olen ottanut taktiikakseni leikkiä kuin en näkisi, jos joku pyörii lähistölläni sekavan näköisenä. Kysykää muualta, minua ei kiinnosta vaikka eksyisitte loppuelämäksenne, kiittämättömät.

Vierailija
6/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään jutella ihmisten kanssa. Suurin osa juttelee mielellään takaidin, tai esim. näyttää ilahtuneelta, kun juttelen lastensa kanssa. Osa taas selvästi miettii, mikä hullu tuo on. Mutta tuntuu kyllä, että ihmiset nyt ovat avoimempia täälläkin kuin esim. 10 vuotta sitten.

Vierailija
7/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:26"]

Tänään istuin raitiovaunussa. Pysäkiltä nousi äiti parivuotiaan lapsen ja vaunujen kanssa. Vaunun lähtiessä liikkeelle äiti horjahti lyöden vahingossa minua kipeästi naamaan. Ainoa mitä kuulin, oli kaulahuivin sisään kuiskattu "...teeks", päälle ei edes katsonut. Jos moinen olisi käynyt minulle, olisin edes silmiin katsoen pyytänyt reilusti anteeksi. Ärsyttää. Olen juuri muuttanut Hkiin ja täällä tuntuu, ettei kukaan jaksa olla peruskohtelias toiselle...

[/quote]

Vittu. Lopettakaa tänne änkeäminen. Täällä on jo ihan liikaa porukkaa. Ei tarvita enää yhtään maalaista pahentamaan ruuhkia ja nostamaan asuntojen hintoja.

Vierailija
8/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelias ihminen ja kysyn rohkeasti neuvoa ja kiitän. Olen huomannut että monet ihmiset pelästyvät ja hätkähtävät kun heitä tervehtii.

Vierailija
9/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä hirveää jos elämäntilanne vaatis Helsinkiin tai sen lähialueille muuttoa. Muutaman kerran vuodessa on pakko käydä siellä työasioissa. Aina on ihana palata kotiin, kun ympärillä on TILAA. Koettakaa kestää te, joiden on pakko siellä olla ahtaudessa. Ehkä joskus onni potkaisee ja pääsee muuttamaan pois.

Vierailija
10/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:41"]

Vittu. Lopettakaa tänne änkeäminen. Täällä on jo ihan liikaa porukkaa. Ei tarvita enää yhtään maalaista pahentamaan ruuhkia ja nostamaan asuntojen hintoja.

[/quote]

Juntti.

Vierailija
11/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:50"]

Olis kyllä hirveää jos elämäntilanne vaatis Helsinkiin tai sen lähialueille muuttoa. Muutaman kerran vuodessa on pakko käydä siellä työasioissa. Aina on ihana palata kotiin, kun ympärillä on TILAA. Koettakaa kestää te, joiden on pakko siellä olla ahtaudessa. Ehkä joskus onni potkaisee ja pääsee muuttamaan pois.

[/quote]

Itse asun ydinkeskustassa ja rakastan massaan sulautumista. Kukaan ei välitä musta enkä minä välitä kenestäkään. Se tuo vapauden tunnetta.

Vierailija
12/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää ihmisten huonot käytöstavat. Jotenkin käsittämätöntä on se, kun useat ihmiset eivät oikeasti ole edes ujoja tai introverttejä, mutta eivät osaa silti sanoa vieraille ihmisille tarvittaessa anteeksi tai tervehtiä jne. Mielestäni ongelma ei rajaudu pelkästään Helsinkiin missään nimessä ja itselläni on käsitys, että ainakin kantakaupungissa syntyperäiset stadilaiset ovat peruskohteliaita ja asiallisia. Esim. Hämeessä ja Turussa on vieläkin tuppisuisempaa porukkaa. Kaikkein eniten itseäni ärsyttää sellainen mykkä mulkoilu ja toljottaminen (jopa suu auki), mutta ko. toljottaja ei saa sanotuksi sanaakaan.

Vierailija
13/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:44"]

Olen puhelias ihminen ja kysyn rohkeasti neuvoa ja kiitän. Olen huomannut että monet ihmiset pelästyvät ja hätkähtävät kun heitä tervehtii.

[/quote]

Voit olla hullu!

Vierailija
14/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on ainakin junassa puhuttu paljonkin. Kerran yksi äijä sanoi oho sori kun läikytti kahvia käytävällä kulkiessaan päälleni junan jarrutusvaiheessa. Kerran yksi mummo tuli sanomaan että siinä on mun paikka, ei tosin ollut, vaan edellisessä rivissä, mutta puhui kuitenkin. Kerran multa putosi kynä kun täytin ristikkolehteä ja se vieri taakse, niin takana istuja nosti sen kohteliaasti ja kysyi "anteeksi onko tämä sun". Sanoin "on, kiitos paljon", joten tuossa näette kyllähän siinä jo vilkasta keskusteluakin syntyi aiheesta, kun aihe löytyi. Niin ja vastasin minä jotain noille edellisillekin. 

Vierailija
15/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just eilen naureskeltiin ratikassa kun tuli neljännetkin lastenvaunut kyytiin. Ja yhden matkan juttelin eilen vieraan mummon kanssa.

Vierailija
16/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi rasittavaa, kun tuntematon alkaa heittää läppää missä tahansa, joskus kohdalle sattuu ihminen, jolle viitsii vastata tai jatkaa keskustelua, mutta liian usein se on vain niin kamala tilanne.

Jep, stadista muutin jo aika päivää sitten, mutta on näitä hölöttäjiä muuallakin :D

Vierailija
17/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:26"]

Tänään istuin raitiovaunussa. Pysäkiltä nousi äiti parivuotiaan lapsen ja vaunujen kanssa. Vaunun lähtiessä liikkeelle äiti horjahti lyöden vahingossa minua kipeästi naamaan. Ainoa mitä kuulin, oli kaulahuivin sisään kuiskattu "...teeks", päälle ei edes katsonut. Jos moinen olisi käynyt minulle, olisin edes silmiin katsoen pyytänyt reilusti anteeksi. Ärsyttää. Olen juuri muuttanut Hkiin ja täällä tuntuu, ettei kukaan jaksa olla peruskohtelias toiselle...

[/quote]

[/quote]

Hahahaa! :D Nyt nauroin ääneen. Kerro nyt vielä, missä siellä Hgissä muka on sitä porukkaa? Aina siellä käydessä ihmettelen, miten hemmetin autiota ja hiljaista siellä on. Että terkkuja vaan Pariisista.

Vierailija
18/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuli jotenkin typerä olo kun bussissa nostin erään naisen pudonneen kamman ja ojensin sen hänelle, kun se siinä seistessäni putosi aivan jalkojeni juureen. Ei kiittänyt, mutta nappasi kamman kyllä kädestä. Luuliko se että yritän pölliä sitä vai mitä hemmettiä?!

Vierailija
19/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoihan se nuori äiti olla nolo ja hämilläänkin. ja varmasti sanoi anteeksi vaikka et kuullutkaan kuin loppuosan. On niitä paljon ikävämpiäkin tyyppejä olemassa.

Vierailija
20/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Hesaan! Onneksi pääsen itse täältä kohta pois kun opinnot loppuu.