20v lapseni haluaa asua kotona. Saanko kutsua miehiä
kyläilemään luokseni ja pyytää lasta olemaan silloin omissa menoissaan? Vai pitääkö minun suojella vielä tuon ikäistä miessuhteiltani? Tuntuu epäreilulta, että lapsen isä on saanut jatkaa rauhassa elämäänsä ja viettää kotonaan aikaa kenen tahansa kanssa, mutta minä en ole voinut tehdä samoin, kun olen ajatellut, ettei omaa lasta voi hämmentää miesvierailla. Tajuaahan hän, että seksi kuuluu kuvioon, jos pyydän että hän olisi poissa. Mitä olet mieltä?
Kommentit (36)
Ihanko tosi? Olen visusti varonut ettei lapsi saa tietää mitään. Minulla ei ole vakituista miesystävää. Pelkään myös että exä saa tietää. Ero on ihan tuore.
Ap
Ole onnellinen että lapsesi haluaa asua vielä luonasi. Minulla muutti pois yllättäen. Ihan liian aikaisten.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:37"]Miksi 20v. Haluaa asua äidin kanssa? Pitäiskö sun ryhdistäytyä ja tukea itsenäistymistä?
[/quote]
Miksi ei haluaisi? Kyllä mä vielä kotona asun ihan mielelläni. Pärjäisin kyllä omillani, mutta en vielä halua lähteä. Ja ei, en vain ole kotona passattavana, teen paljon ruokaa, siivoan ja hoidan lemmikit, opiskelen yliopistossa ja käytän pikkusisaruksia harrastuksissa ja lääkärissä.
-n20
Minulla 19v poikani "kämppisenä". Itse en ole tuonut meille miesystäviäni. Nyt olen kesästä asti tapaillut yhtä miestä mutta aina hänen luonaan. Kyllä tuossa viimeksi kun näimme kysyin toki että haluaisiko hän joskus tulla meille, se jäi vielä mietintään. En itse halua hämmentää poikaani on ollut nytkin jo hieman "huolissaan" kun olen yöpynyt aika säännöllisesti 1-4 x/kk miehellä. Exällehän ei sinun nykyiset suhteesi kuulu tippaakaan sitä en miettisi. Juttele lapsesi kanssa, varmasti keksitte ratkaisun. Itse en tohtisi koskaan lasta kodistaan pyytää poistumaan, se olisi minusta todella kurjaa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:58"]Minulla 19v poikani "kämppisenä". Itse en ole tuonut meille miesystäviäni. Nyt olen kesästä asti tapaillut yhtä miestä mutta aina hänen luonaan. Kyllä tuossa viimeksi kun näimme kysyin toki että haluaisiko hän joskus tulla meille, se jäi vielä mietintään. En itse halua hämmentää poikaani on ollut nytkin jo hieman "huolissaan" kun olen yöpynyt aika säännöllisesti 1-4 x/kk miehellä. Exällehän ei sinun nykyiset suhteesi kuulu tippaakaan sitä en miettisi. Juttele lapsesi kanssa, varmasti keksitte ratkaisun. Itse en tohtisi koskaan lasta kodistaan pyytää poistumaan, se olisi minusta todella kurjaa.
[/quote]
Ei oikein pääse makuuhuoneessa tunnelmaan, jos kämpässä on parin seinän takana oma lapsi.
Ap
Mihin 20 v muka voisi aina mennä, kun äiti haluaa olla kaksin omien vieraidensa kanssa? Onko teidän lapsilla niin pajon kavereita, että aina pääsee johonkin kun vaan ilmoittaa, että täältä tullaan?
Kiitos illan nauruista AP. :D Siis ei minua sinun lapsesi tilanne naurata, mutta tuo sinun asenteesi ja suhtautumisesi naurattaa. :D
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:04"]Mihin 20 v muka voisi aina mennä, kun äiti haluaa olla kaksin omien vieraidensa kanssa? Onko teidän lapsilla niin pajon kavereita, että aina pääsee johonkin kun vaan ilmoittaa, että täältä tullaan?
[/quote]
No on tosiaan. Kymmeniä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:07"]Kiitos illan nauruista AP. :D Siis ei minua sinun lapsesi tilanne naurata, mutta tuo sinun asenteesi ja suhtautumisesi naurattaa. :D
[/quote]
Ja mikäs nyt siinä? Ei naurata silloin kun pitää potkia äijä kiireellä sängystä ja se meinaa vain nukkua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:04"]Mihin 20 v muka voisi aina mennä, kun äiti haluaa olla kaksin omien vieraidensa kanssa? Onko teidän lapsilla niin pajon kavereita, että aina pääsee johonkin kun vaan ilmoittaa, että täältä tullaan?
[/quote]
No on tosiaan. Kymmeniä.
Ap
[/quote]
Miinuspeukku? Kyllä on kavereita. Ei kai sitä nyt voi joku tuntematon kiistää?
Ap
Onko sinulla Ap ollut tarkoitus perustaa yhden hengen nunnaluostari, mutta nyt olet alkanut empimään? Ei kai se, että pyydät miestä kylään vielä tarkoita sitä, että heti harrastaistte seksiäkin? - Kyllä parikymppinen ymmärtää vetäytyä omiin puuhiinsa kun hän varmaankin aika pian kyllästynee teidän kahden katseluun ja kuuntelemisiin. Ja ellei, niin sitten teidän täytyy kotoa vain löytää se paikka, missä voitte harjoittaa seksiä, jolllei parikymmpinen hoksaa poistua. Tai sitten sinun on harjoitettava seksiä vain kotisi ulkopuolella. Mutta yhtä kaikki minusta näytät paljon parempaa mallia tyttärellesi jos tai kun kutsut "oikean laisia" miehiä kotiinne, tarkoitan tällä sitä ettei tietenkään aivan kaikkia hunsvotteja, jotka lähkapakasta sattuvat lähtemään matkaan kannata "majoittaa", vaikka läheisyyden kaipuu olisi kuinka valtava. Kyllä meidän miesten kanssa, sitä paitsi voi olla ihan vain kaveria ja, jos sitten tilanne kehittyy pidemmälle, niin kyllä silloin löytyy sen mukaisesti tilaa. - Luulen, että parikymppinen saattaa olla loppuviimein jopa iloinen siitä, että äiti löytää vielä, jonkun toisenkin, vaikka tietysti jos olet useamman vuoden osoittanut kaiken rakkautesi ja hemmottelutaitosi vain häneen niin saattaa syystäkin olla aluksi "hieman" mustasukkainen, mutta hei tuon ikäisen pitäsi jo kohta lentää pesästä pois ja luottaa siihen, että omat siivet kantaa vaikka mukavaahan se voikin olla täyshoitolassa, jossa vain satunnaisesti joutuu kinaamaan äitinsä kanssa, jostain pikkuasioista, kun äiti ei uskalla elää kunnolla omaa elämäänsä vaan pelkää, että lapsi särkyy tai viimenenkin psara lapsen uskosta karisee, jos hän tuo kotiin miehen ja jakaa mahdollisesti tällekin huomiota. Tarkoitin viimesellä sanoa vain, että varo ettet tahattomasti kasvata / hemmottele lapsestasi ikuista peräkammarin poikaa /tyttöä, joka ei uskalla tai muuten haluakaan elää omaa elämäänsä vaan elää ikiäänkuin sinun kauttasi, ellet lainkaan osoita tai näytä, että hei kilpaileilevia ja muitakin tulokkaita olisi, eikä tämä tarkoita että sinun olisi hylättävä lapsesi vaan, että se mikä oli aiemmin yhtä on pikkuhiljaa muodostunut kahdeksi kokonaiseksi toimijaksi, joilla on omat menonsa ja tarpeensa ja jossa voidaan toki pyytää toiselta apuakin, mutta ei enää niin että kaikki menisi vain siten mikä on lapselle paras vaan yhtä lailla toisinaan, myös niin että mikä sinulle on parasta. Ellei lapsesi tätä ymmärrä, niin pian on aika oppia.
17: kahvitella voi kaupungillakin. Täällä kotona on tarkoitus päätyä sänkyyn.
Ap
Anteeksi minä ("17") kirjoitin edellä hölmöyksissäni tyttäresttä, jolle näyttäsit paljon parempaa mallia jos tai kun kutsut "oikean laisia" miehiä kotiinne jne jne. Mutta en itse asiassa tiedä onko lapsesi tyttö vai poika (vai, jotain tältä väliltä) - mutta sillä ei ole viestini sisällön kannalta merkitystä. Tarkoitukseni on vain rohkaista sinua elämään täysillä, johon voi kuulua, myös se, että kutsut luoksesi ja tai luoksenne omia kavereitasi, tuttujasi ja tai ystäviäsi olivat he sukupuolelltaan sitten mitä hyvänsä. Tai, vaikka teillä tai vain sinulla olsi ajatus, että saattaisitte harrastaa -sopivan tilaisuuden tullen- seksiäkin. Ja se on ihan luvallista, ajatteli parikymppinen lapsesi mitä hyvänsä. Lohdutuksena voin sanoa, että aika monesta meistä tuntuu hieman ällöltä ajatella omia tai omaa vanhempaa harrastamassa seksiä yhtään kenenkään kanssa, enkä oikein osaa perustella miksi. Kun ei kai voi ajatella niinkään että vanhempien seksielämän olsi tullut päättyä siihen kuin itse sai alkunsa.
Miksi tyttö asuu kotona? (Ja siis tämä ei ole vittuilukysymys, monelle on tossa iässä ihan järkevää asua vielä kotona) Jos kyse on vaikka välivuodesta, jonka jälkeen tyttö muuttaa omaan kotiin, en ehkä toisi kotiin "miehiä", korkeintaan vakituisen kumppanin. Lapsen lennettyä pesästä ehtii tuoda niitä miehiä eikä tarvitse miettiä, haittaako tytärtä jos ei koskaan tiedä, kuka seuraavana aamuna astelee aamupalapöytään.
Jos tyttärellä ei ole mitään muuttoaikeita ja -suunnitelmia, vaan aikoo toistaiseksi asustella kotona niin kauan kuin viihtyy, ottaisin asian enemmänkin niin että teitä asuu kotona kaksi aikuista vapaaehtoisesti yhdessä, ja saatte seurustella tahoillanne vapaasti, mutta asiasta voidaan keskustella ja vaikkapa sopia jotkin säännöt.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:34"]Anteeksi minä ("17") kirjoitin edellä hölmöyksissäni tyttäresttä, jolle näyttäsit paljon parempaa mallia jos tai kun kutsut "oikean laisia" miehiä kotiinne jne jne. Mutta en itse asiassa tiedä onko lapsesi tyttö vai poika (vai, jotain tältä väliltä) - mutta sillä ei ole viestini sisällön kannalta merkitystä. Tarkoitukseni on vain rohkaista sinua elämään täysillä, johon voi kuulua, myös se, että kutsut luoksesi ja tai luoksenne omia kavereitasi, tuttujasi ja tai ystäviäsi olivat he sukupuolelltaan sitten mitä hyvänsä. Tai, vaikka teillä tai vain sinulla olsi ajatus, että saattaisitte harrastaa -sopivan tilaisuuden tullen- seksiäkin. Ja se on ihan luvallista, ajatteli parikymppinen lapsesi mitä hyvänsä. Lohdutuksena voin sanoa, että aika monesta meistä tuntuu hieman ällöltä ajatella omia tai omaa vanhempaa harrastamassa seksiä yhtään kenenkään kanssa, enkä oikein osaa perustella miksi. Kun ei kai voi ajatella niinkään että vanhempien seksielämän olsi tullut päättyä siihen kuin itse sai alkunsa.
[/quote]
Näin haluaisin ajatella mutta en halua päätyä äidinvaihtuvatmiesystävät-äidiksikään. Pysyvää suhdetta en nyt kaipaa mutta mukava seura kelpaa kyllä. Vaikeaa, koska onhan tämä minun asuntoni, mutta en halua hämmentääkään.
Ap
Itse asuin äitini kanssa 18-vuotiaana pienessä asunnossa ja ihan molemmin päin sovittiin että jos jommalla kummalla on vieraita niin mielummin toinen pysyy poissa. Itselleni asia oli ok, enkä kyllä pahemmin pohdiskellut että mitäs siellä tapahtuu kun olen poissa.
Tottakai voit kutsua miesvieraita ja pyytää lapsen pois tieltä siksi aikaa. Ehkä lapsikin kehittää motivaatiota muuttaa omilleen.
Koska lapsi on jo reilusti täysi-ikäinen, olette enemminkin kämppistä kuin äiti ja lapsi. Tee se lapselle selväksi. Sovi siivous- ja kauppa-asiat, laskujen maksaminen ja miesvierailuihin ja ystävien vierailuihin liittyvät asiat.
Tottakai, kun kyseessä on lapsesi ja jos vielä opiskelija, voitte sopia, että sinä kustannat esim. asumisen ja ruoat kokonaan tmv., mutta muissa asioissa lähtisin kämppispohjalta.