Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnan valmisteleminen talvikuntoon, vaihdatteko vallihautaan vedet syksyllä?

Vierailija
05.09.2021 |

Taas ilmojen kylmetessä löytää uusia salakäytäviä. Eilen tulin länsitornista niin 1098 vuodelta olevan gobeliinin kohdalla veto sammutti kynttilän. Salakäytävå johti ruokakomeron kautta kuninkaalliseen makuuhuoneeseen.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän linnan vallihauta pysyy sulana maagisten voimien avulla. Meillä on sellainen höyryvoimala, joka toimii maailman alkeisvoimien avulla: säteileviä sauvoja laitetaan eräänlaiseen uuniin ja siitä tulee voimaa. Voiman lisäksi syntyy lämmintä lauhdevettä ja vallihauta pysyy sulana. Harmi vaan, että kun rengit kerran veivät sauvat talliin, niin alkoikin syntyä kaksipäisiä varsoja. Miten niitä nyt voi valjastaa vaunujen eteen?

Vierailija
102/124 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut tapana siirtää syksyisin vallihaudassa olevat krokotiilit Skotlantiin Loch Ness-järveen. Siellä ne saavat viettää miellyttävän talven Nessien ("Loch Nessin hirviö) kanssa. Sen jälkeen vallihauta tyhjennetään vedestä ja täytetään uudelleen vasta keväällä juuri ennen krotokotiilien saapumista. Näin toimimalla saan estettyä tehokkaasti mahdolliset jään aiheuttamat vauriot linnan sekä vallihaudan rakenteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vallihauta on aina ollut kuivana. Hoitaa ihan saman asian, mutta ilman jäätymis- ja kosteusongelmia.

Vierailija
104/124 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vallihauta on aina ollut kuivana. Hoitaa ihan saman asian, mutta ilman jäätymis- ja kosteusongelmia.

Olen nähnyt näitä kuivia vallihautoja. Näyttäisi olevan nouseva trendi helppohoitoisuuden takia.

Itse suunnittelin toteuttaa tämän lisäämällä pohjalle seipäitä. En ole vielä päättänyt olisiko puu vai metalli paremmin meidän linnan muureihin sopiva materiaali.

Onko kenelläkään kokemusta useamman vuoden takas vallihautaseipäistä kumpi mikä olisi helppo hoitoisin ja tehokkain?

Vierailija
105/124 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäisin olen tavannut pyllistellä vähissä vaatteissa vallihaudan reunalla ja piirrättää niistä,kuvia, jotka käyn ripistamassa kylään keskeiselle paikalle. Talvella on liian kylmää ja vaatteet liian peittäviä. Osaako joku vinkata kivaa lämmintä lomakohdetta, jotta voin laajentaa harrastustani ympärivuotiseksi?

Mä oon alkanut myydä näitä postitse. Pitää talvella leivänsyrjässä.

Vierailija
106/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt näitä kuivia vallihautoja. Näyttäisi olevan nouseva trendi helppohoitoisuuden takia.

Itse suunnittelin toteuttaa tämän lisäämällä pohjalle seipäitä. En ole vielä päättänyt olisiko puu vai metalli paremmin meidän linnan muureihin sopiva materiaali.

Onko kenelläkään kokemusta useamman vuoden takas vallihautaseipäistä kumpi mikä olisi helppo hoitoisin ja tehokkain?

Puuseipäät voi kalkita valkoiseksi ja pohjalle levittää valkoista hiekkaa.

Vierailija
107/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vaivautunut edes laittamaan seipäitä. Heittelen vain tyhjät viini- ja olutpullot vallihaudan pohjalle.

Vierailija
108/124 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah miten ihanalta näyttäisi kokovalkoinen vallihauta ja "Elä, lemmi, iloitse" tekstit muurin seinään.

Vierailija
109/124 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah miten ihanalta näyttäisi kokovalkoinen vallihauta ja "Elä, lemmi, iloitse" tekstit muurin seinään.

Tuhkasta saa kauniin harmaan sävyn tekstiin!

Vierailija
110/124 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan palvelijat joka syksyn niin vaikeata saada hyvää palveluskuntaa, ne perkeleet kun vaatii liksaa. Sikaa ja pottua on ruuaksi ja tynnyreittäin olutta ja sahtia,, eivät silti viihdy.. Otin virolaisia tilalle

Vierailija
111/124 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus poistettuja ketjuja palautetaan!

Mitenköhän saisimme sen edellisen takaisin?

Hei, en mä ainakaan halua enää ketjuun! Just vasta vapauduin vankityrmästä!

Vierailija
112/124 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdan palvelijat joka syksyn niin vaikeata saada hyvää palveluskuntaa, ne perkeleet kun vaatii liksaa. Sikaa ja pottua on ruuaksi ja tynnyreittäin olutta ja sahtia,, eivät silti viihdy.. Otin virolaisia tilalle

Et sitten seuraa aikaasi. Etenkin naispuoliset (oletetut sellaiset) ovat nykyään enemmänkin juureksiin yms päin, joten ala tarjoamaan naurista, porkkanaa ja lanttua possun sijaan.

Vierailija
113/124 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette hankkineet lohikäärmeeseen varaosia?

Lohikäärme kasvattaa itselleen uudet raajat kunhan sen annetaan vetäytyä muutamiksi kuukausiksi lämpimään, oljilla pehmustettuun, rauhalliseen ja vedottomaan soppeen. Viehkeän kamarineidon kaunis veisu iltaisin tuudittaa sen regeneratiiviseen, syvään uneen. Lohikäärmettä voi myös suukottaa kevyesti silmien väliin.

Ravinnosta on myös syytä huolehtia paranemisen aikana. Viiriäisenmunat ovat ravintorikkaita ja maistuvia mutta myös hanhenmunia voi antaa vaihteluna. Ihmislapsen lihaa ei sen sijaan kannata tarjota koska tiedetään tapauksia, joissa lohikäärme viehtyi liikaa lapsiin ja se taas heijastui maaorjien niukkaan syntyvyyteen.

Vierailija
114/124 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi valkoisia lohikäärmeitä?!

Meille ostetaan vain valkoisia kalusteita.

Vierailija
115/124 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko te arvoisat linnan omistajat olette täyttäneet linnojenne ruokavarastot talven varalta ?

Nyt on hyvä aika ostaa suolakalaa tynnyreittäin ja kuivattua lihaa, viljatynnyreitä, monenlaisia kuivattuja yrttejä, suolattua lihaa, hevosille ja lehmille heinää ja kauraa, kanoille jyviä ja linnan kissalle pullotettuja hiiriä.

Vierailija
116/124 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinteiset ruokavarastot korvattu lähes yksinomaan purkkihernarilla. Syntyvät kaasut hyödynnetään kaasulampuissa. Kierrätä fixusti!

Vierailija
117/124 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut huhuja Transilvaniassa Brasovin lähellä olevan Branin linnan isännän kreivi Dracula:n keräävän nuoria neitoja linnaansa, mutta hänen renkinsä kertoi, että linnan ruokavarastoissa on vain rahvaan ruokaa, eikä mitään paremman väen syötäväksi kelpaavaa, nyt suuresti ihmettelen miten kreivi Dracula pärjää talven ylitse.

Vierailija
118/124 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut huhuja Transilvaniassa Brasovin lähellä olevan Branin linnan isännän kreivi Dracula:n keräävän nuoria neitoja linnaansa, mutta hänen renkinsä kertoi, että linnan ruokavarastoissa on vain rahvaan ruokaa, eikä mitään paremman väen syötäväksi kelpaavaa, nyt suuresti ihmettelen miten kreivi Dracula pärjää talven ylitse.

Kuulin luottettavasta lähteestä että Dracula on siirtynyt vege-vereen.

Vierailija
119/124 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltotyöt taitavat nyt ikävä kyllä jäädä tältä syksyltä, kun meitä on piiritetty juhannuksesta lähtien eivätkä nuo savolaiset taida tuolta olla mihinkään lähdössä. Jälkikäteen ajateltuna olisi varmaan kannattanut jättää niiden prinsessa sieppaamatta, mutta minä en kyllä arvosta nuolia palautteena. Ikävän negatiivista sellainen ja jää piirityksistäkin kurja fiilis kaikille. Taitaa mennä joulukin tässä. :(

Vierailija
120/124 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portinvartijat on opastettu tarkistamaan koronapassit vierailijoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän