20 euroa pummaava täti
Siis se täti joka pummaa Hki:ssä (asemalla yleensä) kahta kymppiä? Miksiköhän se rouva pyytää aina sitä 20€? Annoin kerran kolikkoni kun ajattelin että on oikeasti rahan tarpeessa mutta hän näkyy olevan tosi usein pummimassa!
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:23"]
Seuraa joskus kun lähtee pois "työpaikaltaan" Saattaa olla ett' vaihta vaatteensa jahyppää autoon ja huristelee pois. Varmaan tienaa pummaamalla enemmän kuin sinä päivän aikana. Hölmöjä kun löytyy suomesta mielin määrin
[/quote] Noup.. Rouva on kantaväestöä ja kulkee ilmeisesti metrolla.
Siis kotiin suihkuun ja vaihtamaan vaatteet
Onko kyseessä se kostea- ja hailakkasilmäinen tukevampi iäkäs täti, joka puhuu/huutaa rääkyvällä äänellä? Hän on ollut pummimassa rahaa jo varmaan vuosikymmenen ajan ympäri Helsinkiä ja tarkemmin katsoen huomaa, että hän kulkee melko kalliissa vaatteissa jopa. Kuulemma huhun mukaan ko. henkilö ei edes ole köyhä, vaan pikemminkin varakas, mutta lievästi mt-ongelmainen tms. Todella ärsyttävää kyllä moinen kerjääminen. Kerran hänet kohdatessani sanoin, että itse asiassa muistan hänen kasvonsa ja aiemmatkin kerjäämisensä, niin täti meni hiljaiseksi ja lähti jatkamaan kerjäämistä muilta ihmisiltä. En sanonut edes ilkeästi, vaan asiallisesti.
Älkää hyvät ihmiset (erityisesti opiskelijat, joilla itselläkin on usein tiukkaa rahasta) antako rahojanne jollekin ammattikerjääjälle! Sillä kerjääjällä on todennäköisesti paljon enemmän rahaa kuin teillä itsellänne. Varsinkin noilla suomalaisilla yrittäjillä, jotka ovat huomanneet kultakaivoksen. Sen sijaan itäeuroopan kerjäläiselle annetut rahat menevät järjestäytyneen rikollisuuden hyväksi. Olkaa oikeasti tiukkoina kerjäläisiä kohdatessanne!
Seuraa joskus kun lähtee pois "työpaikaltaan" Saattaa olla ett' vaihta vaatteensa jahyppää autoon ja huristelee pois. Varmaan tienaa pummaamalla enemmän kuin sinä päivän aikana. Hölmöjä kun löytyy suomesta mielin määrin
Joo mä törmäsin siihen eka kertaa Mäkelänkadulla. Se pyys rahaa. Mulla oli 2 e kolikko, annoin sen. Ajattelin, että se voi kerätä monelta, että saa mitä sitte ruokaa tai villasukat tarvii. No sen jälkee se sano että anna 20. Sanoin että mähän just annoin sulle jo rahaa. Oon köyhä opiskelija. En voi alkaa omaisuuttani jakelee. Se sanoi että Jeesuksen nimessä. Keskustelu loppui siihen. Kamalan töykeä akka.