Yritinpä sitten tehdä itsaria, jopa 2kertaa
ja epäonnistuin. No nytpä tämä elämä sitten vasta ihanaa onkin:( . Hävetyksen ja pahanolon kanssa saapi taistella varmaan loppuelämänsä.
Kommentit (13)
Pahaolo katoaa, kun juo vähän herkkuviskiä. Siitä tulee hyväpäivä ja sen jälkeen hyväyö ilman pahaunia!
Hei ap.
Onpa ikävä kuulla, että elämänhalusi on nyt kolhuilla. Itsemurha-ajatuksiin pitää hakea apua. Kannustan sinua varaamaan ajan lääkärille heti. Tarvitset tukea, jotta jaksat löytää uudelleen elämänilon ja motivaation. Mitään hävettävää sinulla ei ole. Olet ollut epätoivoinen ja koettanut ratkaista ongelmaa. Ongelmiin on kuitenkin aina olemassa myönteisiäkin ratkaisumalleja.
Toivottavasti sinulla on läheisiä, jotka jaksavat kannustaa sinua avun hakemisessa ja siihen sitoutumisessa. Älä luovuta. Jaksa vielä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:15"]
Jos sua painaa häpeä niin muuta pois. Aloita iidelleen jossain muualla. Haen jotain vaan töitä ja muuta sinne. Itse tein niin kun olin polttanut siltani joka suuntaan ja olin ajanut itseni nurkkaan. Toimi.
[/quote]
En voi muuttaa pois, koska minulla on perhettä. Joudun siis jotenkin vain jatkamaan elämääni päivä kerrallaan.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:15"]
Jos sua painaa häpeä niin muuta pois. Aloita iidelleen jossain muualla. Haen jotain vaan töitä ja muuta sinne. Itse tein niin kun olin polttanut siltani joka suuntaan ja olin ajanut itseni nurkkaan. Toimi.
[/quote]
En voi muuttaa pois, koska minulla on perhettä. Joudun siis jotenkin vain jatkamaan elämääni päivä kerrallaan.
[/quote]
Halusithan sinä heidän luotaan pois muutenkin, miksi et sitten tällä tavalla? Tai ota perhe mukaan.
Ei kannata häpeässä rypeä, jokainen tekee joskus asioita jotka kaduttaa/hävettää ja ne kuuluu elämään.
Harmittaa puolestasi, että olet tuollaiseen pisteeseen päätynyt. Vaikka tuntuu ettei huvittaisi enää yrittää, hae apua. Puhu jollekin läheiselle. Se auttaa paljon vaikka tuntuu turhalta, ahdistavalta ja ehkä pelottavaltakin. Lääkäriin olisi myös hyvä hakeutua, oma ystäväni on paljon paremmassa kunnossa mitä oli pari vuotta sitten apua hakiessaan. Kyllä sinä pärjäät!
Halusit siis vain huomiota ja nyt kerjäät sitä vielä lisää jollain vauvapalstalla. Kyllä siinä itsemurhassa onnistuu jos sitä oikeasti haluaa. Taidat olla näitä jotka ottavat liuskan unilääkkeitä ja soittavat itselleen ambulanssin heti perään... Veronmaksajat kiittää.
Neljä selkänikamaani murtui sairastaessani nuorena syöpää. Sain hoidoksi sairaalassa vahvoja kipulaastareita. Minulla on vielä muutama laastari jäljellä. Ne tosin vanhenevat marraskuussa, joten liotus vesilasissa ja henki pois -teoria ei kohta enää toimi. Mielenkiintoista, millaista tietoa netistä löytyy, kun etsii lääkkeen aiheuttamia haittavaikutuksia...
Lopeta ihan oikeasti turhat itsemurhajutut. JOKAISEN elämässä on vaikeuksia. Toisilla ne kasaantuvat nopeasti, toisilla niitä tulee vuosien aikana. Ongelmat pitää kohdata ja jatkaa eteenpäin. Mikäli kärsit (palsta-) masennuksesta, niin pois netistä ja heti. Ala liikkua runsaasti päivittäin (auttaa!), syö terveellisesti, tapaa ystäviäsi ja sukulaisiasi ja pahimmassa tapauksessa pyydä miedot höpölääkkeet. Alkuvaikeuksien jälkeen olosi paranee varmasti.
Sinun elämäsi on tärkeää ja arvokasta.
Parempaa ja ennen kaikkea psyykkisesti ja fyysisesti terveellisempää jatkoa.
Mikä sinua sellaiseen tekoon ajoi? Minkä ikäinen olet? Elämään sisältyy kaikenlaista, hyvää ja vähemmän hyvää, joten ei tulevaisuutesi ole sitä, mitä tuon rankan kokemuksesi vuoksi kykenet nyt näkemään. Saatat yllättyä. Joku päivä toteat, kuten minä, että en voinut kuvitellakaan, että minulle jotain näin ihanaa tapahtuu. Sinä kasvat ihmisenä jokaisesta kokemuksestasi. Häpeä ei ole pysyvä tunne, se hälvenee, kun pääset eteenpäin elämässäsi. Älä jää siihen poteroon, vaan pyri ylös! Katsele ympärillesi, kaikkea, mitä on, ja sitähän on, kaikenlaista! Pienistä hyvistä asioista koostuu elämä. Surut ja murheet maustavat sitä, vaikka joskus tuntuu, että nyt tuli kunnon maustepaakku kohdalle. Elämä on värikäs, myös mustan sävyissä joskus, mutta älä jää pelkkään mustaan väriin tuijottamaan, vaan katso koko värikirjoa! Niitä kaikkia on sinun elämässäsi. Elämä on joskus kova, mutta myös pehmeyttä on ja sitä etsi nyt! Elämä voi olla myös kylmä, kalsea, jäätävä, mutta katsopas, siihenkin tulee lämpöä yllättäen ympäriltä: joku hymyili, hyväksyi, otti kädestä kiinni, kiitti. Halasikin! Yhtä paljon se joku tarvitsi sitä hymyä, joskus. Tai kädestä kiinni pitämistä ja halausta. Yhtä kylmissään se toinen oli elämänsä myrskyissä. Ja joku hymyili. Niin minullekin, ja se lämmitti silloin koko päiväni!
Olet arvokas ihminen! Olet Sinä! Ainutlaatuinen persoona! Sinulla on oma paikkasi täällä, se löytyy eläessäsi eteenpäin. Meistä kukaan ei elä yksin. Aina on muita: kassaneitejä, naapureita, kadulla kulkijoita, lähimmäisiä. Aina voi itse elää muille, muita varten, apuna. Ja aina joku elää sinua varten. Sinä kuulut tänne, meidän keskuuteemme. Olet yksi meistä, yhtä vajavaisista ja heikoista, yhtä eksyksissä ympyrää kiertävistä, ja yhtä lailla sen elämään avautuvan oven löytävistä! Hyppää ELÄMÄÄN! Se se vasta on huikea seikkailu!
Toivon Sinun elämääsi paljon hyviä asioita!
Olin juuri kysymässä että onnistuitko, mutta näköjään myönsit jo sen. Eli edes siinä et onnistunut.
Nyt olisi ehkä hyvä aika miettiä sitä mitä elämältä haluaa, mitä oikeasti kannattaa haluta, mitä voi saada, mitä ei voi saada, mitä ei kannata saada, ja niin edelleen. Elämä on oikeasti ihan mukavaa yksinkertaisessakin muodossa. Jos on esim. talous-ongelmia niin mitä siitä, ei niitä koko ajan tarvitse murehtia. Jos tulee karhulasku kotiin, niin tulkoon ei siihen kuole. Suomessa ei joudu vankilaan melkeinpä mistään, ellet tietoisesti huijaa verottajaa. Katto pysyy pään päällä varmasti, don't worry.
Tee vaikka lasten kanssa jotain kivaa, kaikkea kivaa voi tehdä mikä ei edes maksa mitään. Lähde vaikka kävelylle metsään, se on lapsille aina kivaa. Ei lapset muuta tarvitse kuin yhdessäoloa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:41"]
Halusit siis vain huomiota ja nyt kerjäät sitä vielä lisää jollain vauvapalstalla. Kyllä siinä itsemurhassa onnistuu jos sitä oikeasti haluaa. Taidat olla näitä jotka ottavat liuskan unilääkkeitä ja soittavat itselleen ambulanssin heti perään... Veronmaksajat kiittää.
Hym, enpä nyt tiedä siitä huomion hakemisesta. Pää kun sekoaa niin ihminen näköjään tekee mitä sattuu ja siinä tilanteessa ei paljon järkevästi ajattele, että onnistuuko tai mitä sitten, jos ei onnistu ym.
Totesin vain, että elämä tuosta selviytyneenä on jatkossa kaikinpuolin aika haastavaa niin itselle kuin läheisillekkin.
Monet ihmiset harkitsevat itsemurhaa. Useat yrittävät tappaa itsensä. Harvat onneksi onnistuvat, vaikka Suomi onkin synkkä maa ihmisille, jotka surevat tapahtumia.
Yksitoista, tekstiäsi oli ilo lukea. :)
Ap, elämä muuttuu, paranee, huononee, muuttuu mukavaksi, on aivan loistavaa, jotain ikävää sattuu, joku loukkaa sinua - usein tahtomattaan, koska olemme erilaisia ihmisiä tai huomaat, että murehdit nuorempana aivan turhaan jotain täysin merkityksetöntä asiaa. Elämä on mielenkiintoista. Takuuvarmasti.
Monilla on taustallaan jotain tuollaista, joten suret aivan turhaan tekojasi. Tärkeintä on, että olet hengissä ja tilanne voi parantua huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:13"]
ja epäonnistuin. No nytpä tämä elämä sitten vasta ihanaa onkin:( . Hävetyksen ja pahanolon kanssa saapi taistella varmaan loppuelämänsä.
[/quote]
Miten yririt?
Miltä se tuntuu kun teet viimeisen teon jonka uskot olevan viimeinen?