Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naikkari vs. Kättäri?

Vierailija
13.10.2014 |

kumpaan synnyttämään? plussat ja miinukset :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Porvoon sairaalaa. 

Vierailija
22/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä menee Google Mapsin mukaan 42 minuuttia Hyvinkään sairaalaan ilman liikennettä. Täällä pääkaupunkiseudulla on sitä aina, joten esim. 2h ajomatka on varsin todennäköinen. Itselläni on vielä la joulukuun alussa, joten tiedossa voi olla perinteisiä ensilumikaaoksiakin. Toivottavasti synnytykseni alkaa yöllä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, ei siis välttämättä pääse kumpaakaan. Täytyy varmaan mennä Hyvinkäälle suosiolla, se on meidän virallinen sairaala vaikka kättäri ja naikkari lähempänä.
Onko Hyvinkäästä kokemuksia?

Vierailija
24/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:46"]

Suosittelen Porvoon sairaalaa. 

[/quote]

Miksi? Kerro ihmeessä, haluaisin kuulla positiivisia kokemuksia k.o paikasta.

Vierailija
25/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Porvoossa 2 lata. Kivoja kätilöitä jotka kuuntelevat toiveita, ihanan rauhallinen tunnelma myös lapsivuodeosastolla.

Kolmas syntyi sitten Kättärillä ja se oli kyllä ihan tehdasmeininkiä.

Vierailija
26/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23: Oletko ruotsinkielinen? Kun se kuulemma saattaa Porvoossa vaikuttaa, vanhemmat kätilöt eivät kuulemma ole oikein hyviä ilmaisemaan itseään ruotsiksi. Itse synnytän todennäköisesti myös Porvoossa, en ole ruotsinkielinen, mutta puhun sitä aika hyvin. En kuitenkaan usko että synnytystilanteessa pystyn keskittymään sen puhumiseen enkä todellakaan tiedä kaikkea alan sanastoa suomeksikaan kun en ole ennen synnyttänyt.

Vierailija
27/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin viime viikolla Kättärillä. Siellä oli tosi hiljaista silloin. Kertoivat, että kesällä oli sulku n. kerran viikossa, mutta nyt syksymmällä lapsia syntyy vähemmän, mikä näkyy heillä synnytysmäärissä. Tosiaan synnytyspaikkaa ei päässyt valitsemaan, missään vaiheessa ei omaa mielipidettä kysytty, vaan piti mennä sinne missä on tilaa. Itse olin valmistautunut lähtemään Porvooseen täältä it-Helsingistä. Valitettavasti mullekin jäi alkuu vähän nuiva kuva, että ruuhkien takia haluavat pitää synnyttäjät mahd. pitkään kotona. Olin ensisynnyttäjä, joten en ihan osannut arvioida, milloin on aika lähteä. Soitin kättärille kolme kertaa, että voisiko jo tulla, ja joka kerta sanoivat, että oo nyt vielä vaan kotona, jos pystyt. Viimeisellä soitolla sitten sanoin että nyt oon kyllä jo tulossa ja vastaus oli että no tuu nyt sitten... Olinkin sitten jo 6 cm auki kun pääsin perille :P Mutta itse synnytys hoidettiin ihanasti, mahtavat kätilöt ja henkilökunta ylipäänsä sekä synnärillä että lapsivuodeosastolla.

Vierailija
28/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin esikoisen muutama vuosi sitten loppukesän helteiseen ruuhka-aikaan Kättärillä ja tokan lapsen vuodenvaihteen hiljaiseen aikaan samassa paikassa. Eka kokemus paikasta oli sekava hoitovirheineen ja sektioineen, toka taas rauhallinen ja miellyttävä. Ekalla kerralla olin osastolla jossa lähes kaikki olivat ensisynnyttäjiä, ja tunnelma oli jotenkin sellainen, että kaikki olivat pöllämystyneitä, avun tarpeessa ja kipeitä. Toisella kerralla osasto oli puolityhjä ja kaikki paikalla olijat vaikuttivat olevan uudelleensynnyttäjiä. Oli mukavaa.

Minusta synnytyskokemukseen vaikuttaa moni asia, ja väittäisin että sekä Naistenklinikka että Kätilöopisto ovat isoina sairaaloina melko tehdasmaisia molemmat. Paljon sairaalaa enemmän mielestäni vaikuttaa se, miten synnytys ylipäätään lähtee sujumaan ja millaisia kätilöitä, lääkäreitä ja hoitajia sekä huonekavereita osuu kohdalle. 

Vierailija
29/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija
30/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion katsoa tänään maikkarilta salkkarit. Sitten illalla ehkä vähän änäriä. Huomenna meen mäkkäriin syömään.

Vierailija
32/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NKL oli Naikkari jo kauan ennen kuin kukaan oli Nylon Beatista kuullutkaan...

Vierailija
33/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
34/34 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

u

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi