Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies olla narsisti, mistä tunnistaa vaaran merkit?

Vierailija
13.10.2014 |

Olen hiljattain tavannut mukavan, älykkään, sosiaalisen, hauskan ja menestyvän miehen. Olemme tapailleet tiiviisti ja tunteet ovat kehittyneet nopeasti yllättävän vahvoiksi. Olen hiukan yli 30-vuotias, mies minua kahdeksan vuotta vanhempi.

Mies kohtelee minua todella hyvin ja arvostavasti, kehuu ja puhuttelee kauniisti, pitää läheisyydestä ja on kaikin puolin ihana. Nyt kuitenkin pelkään, että kyseessä on sittenkin pesunkestävä narsisti, joka paljastaa todellisen luonteensa vasta myöhemmin. Minulla on kokemusta narsistin kanssa seurustelusta, ja siksi olen peloissani.

Toistaiseksi mies ei kuitenkaan ole osoittanut mitään erityisiä narsistisia tai muutenkaan epämiellyttäviä luonteenpiirteitä, päinvastoin. Pelkäänkö turhaan? Mistä narsistin tunnistaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19: Kiitos kommenteistasi, sain paljon uutta toivoa :) Onnea sinulle hyvästä löydöstä.

Muutamat täällä mainitsivat vahvuuden ominaisuutena, jota narsistikumppani välttelee. Ajattelin itse samoin edellisen narssukumppanini kohdalla: luulin, että hän ei "uskaltaisi" seurustella kanssani, jos olisi narsisti - toisin kävi.

Suhde oli valtavan riitaisa, riitelin hänen kanssaan enemmän kuin kaikkien aiempien kumppanieni kanssa yhteensä. Syynä oli se, että hän nimitteli minua, piikitteli, alisti ja mitätöi, ja tähän kaikkeen vastasin toki kovasti puolustautumalla ja yrittämällä rajaamalla miehen toimintaa. Eihän siitä mitään tullut! Kuppi meni nurin onneksi suht nopeasti ja jätin hänet 6 kk seurustelun jälkeen.

Vierailija
2/22 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan, ettei jää hieno suhde kokematta. Mikään ei ole koskaan varmaa, mutta sille vaan ei etukäteen voi mitään. Tuskin heti uutta narsistia olet löytänyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "narsku"-diagnoosit tekee lääkäri ei palstalaiset tai vaimot ...

Vierailija
4/22 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko av on sekoittanut naisten pään ja kaikkea luullaan masentuneiksi tai narsistiksi. Tai sitten mammat jotka näin kuvittelevat hakeutuvat tänne palstalle. Tuntuu että kaikkien narsistien puolisot on täällä koska ei se ole niin yleistä. Mutta siihen on hyvä vedota jos ihminen on vähänkin poikkeava.

Mies

Vierailija
5/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennän vielä: pelkään, koska mies on "liian täydellinen". Muuten ei mitään syytä pelkoon :)

Vierailija
6/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sen paljastaa, jos on hyvä narsisti, huonompi jää kiinni nopeammin. Millainen ystäväpiiri hänellä on, miten hän puhuu heistä, entä eksistään?

Vierailija
7/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranjumala tätä naisen logiikkaa: miehessä on pakko olla jotain vikaa koska siinä ei ole mitään vikaa 

t. mies 

JSSAP

Vierailija
8/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:24"]

Olen hiljattain tavannut mukavan, älykkään, sosiaalisen, hauskan ja menestyvän miehen.

[/quote]

Miksi tuollainen mies on yksin vielä 38-vuotiaana?!! Jotakin luulisi olevan vialla, onko se se mitä pelkäät, vaikea sanoa. Siis tietenkin hyviä miehiä on vapaana, mutta jos kerran on sosiaalinen ja menestyvä ja yksin, niin jokin ei täsmää...

Vierailija
9/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:34"]

voi herranjumala tätä naisen logiikkaa: miehessä on pakko olla jotain vikaa koska siinä ei ole mitään vikaa 

t. mies 

JSSAP

[/quote]

Jos siinä ei ole vikaa, niin miksi se on sitten yksin...

Vierailija
10/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3: ystäväpiiri on peruja lapsuudesta/nuoruudesta, eli tosi pitkäaikainen. Pääasiassa perheellisiä ihmisiä. En ole vielä tavannut yhtäkään, olemme niin tuore pari. Puhuu heistä kauniisti, samoin eksistään. Toki tuo myös eksiensä huonoja puolia esiin, ihan normaalisti minun mielestäni. Vanhempiaan tuntuu arvostavan paljon.

Ylipäätään hänellä on kunnioittava ja aikuismainen asenne ihmisiin ja maailmaan ympärillään.

Vierailija
11/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti narsisti. Palstalla olen oppinut, että narsisimi on Suomessa yleisempää, kuin laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
12/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 5: Eronnut pitkästä suhteesta pari vuotta sitten, sen jälkeen ei ole tullut sopivaa vastaan. Kertoo olleensa nirso naisten suhteen, ja kuulemma myös ystäväpiiri ihmetellyt, ettei kukaan kelpaa.

Minä kyllä tunnun kelpaavan ;)

Vierailija
13/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:34"]

t. mies 

JSSAP

[/quote]

Onko sun mielestä on täysin absurdi ajatus, että jos jotain ikävää on tapahtunut, sen ikävän asia tapahtuminen uudestaan pelottaa entistä enemmän?

Vierailija
14/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sinä et ole heikko, anna mennä, ei se ole narsku.

Vierailija
15/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11: Mitä tarkoitat heikkoudella, kerro lisää? Mielenkiintoinen ajatus. Tällä hetkellä heikottaa niin paljon, että tekisi mieli juosta pakoon - ettei vaan tulisi yllätetyksi sydänsuruilla tms. Hirveetä sekoilua tää rakastuminen! IIIIIIIIIIIIIK!

Vierailija
16/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä mittari on nuo muut ihmissuhteet. Jos on ystäviä, pitkäaikaisia ja hyvät ja läheiset välit perheenjäseniin, voi olla aika luottavaisin mielin. Narsistilla ei ole ystäviä. Hovi voi toki olla.

Vierailija
17/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 13: Totta. Entäpä sitten pettäminen? Mistä tiedän, ettei kyse ole patologisesta petturista? Hän kuitenkin haluaa viettää kanssani kaiken vapaa-ajan, eli ainakaan tällä hetkellä ei pitäisi olla edes aikaa sellaiseen.

Vai onko vain luottaa silmät kiinni ja katsoa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

Vierailija
18/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:43"]

Numero 5: Eronnut pitkästä suhteesta pari vuotta sitten, sen jälkeen ei ole tullut sopivaa vastaan. Kertoo olleensa nirso naisten suhteen, ja kuulemma myös ystäväpiiri ihmetellyt, ettei kukaan kelpaa.

Minä kyllä tunnun kelpaavan ;)

[/quote]

Yleensä menestyvät akateemisetkin tekee ekat lapset n. kolmekymppisenä tai ainakin menevät naimisiin, tuolla ei ole lapsia vielä nelikymppisenäkään?

Vierailija
19/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei kelpuuta vahvaa ihmistä rinnalleen, ei edes kaveripiirissään saisi olla vahvoja ihmisiä, koska heitä ei saa palvelijoikseen helposti, eikä narsisti kaipaa muuta kuin hvin ympärilleen.

Vierailija
20/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensähän ne paljastavat todelliset karvansa vasta kun nainen on kunnolla nalkissa, asutaan yhdessä tms. Siksi ei missään tapauksessa kannata muuttaa yhteen kuin vasta sitten kun olette kunnolla tutustuneet ja riidelleetkin jo muutamia kertoja.

Itselleni kävi niin, että muutettiin yhteen nopeasti 3kk seurustelun jälkeen. Olin jokatapauksessa muuttamassa ja miksi odotella, koska olimme kuin toisillemme luodut, sielunkumppanit ja suhteemme oli täydellinen. Tuli aika puskista sitten jonkinajan päästä miehen mustasukkaisuus, raivokohtaukset ja epäluottamus minua kohtaan. Oli tosi taitava kääntämään kaiken minun syyksi. Ihan tosissaan uskoin pari vuotta, että itse olen kaikki meidän ongelmat aiheuttanut ja ansainnut miehen epäluottamuksen ja suuttumuksen. Lopulta alkoi raivokohtauksia olla enemmän kuin ihanaa yhdessäoloa ja sielunkumppanuutta. Mies muuttui pelottavaksi ja uhkaavaksi ja kävi muutaman kerran käsiksi, mutta ei onneksi ihan kunnolla turpaan vetänyt. Vasta jälkeenpäin tajusin kuinka paljon se olikaan kusettanut mua, koska en ihan oikeasti missään vaiheessa tehnyt mitään sellaista, mikä olisi oikeuttanut mustasukkaisuuteen tai raivokohtaukseen.

Ei narsismia tunnista ennenkuin tulee jotain ongelmatilanteita. No ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna mies kyllä piti selvästi itseään parempana ihmisenä ja puhui monista muista aika halveksivasti ja alentuvasti. Mutta sekin tuli ilmi vasta pikkuhiljaa ja itsekin pidin miestä aluksi parempana ihmisenä kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi