Minulle tehty vasektomia - vaimo raskaana?
Täällä yksi huolestunut perheenisä. Tässä on parikin outoa asiaa mitä olen ihmetellyt jo muutaman viikon. Vaimo on erittäin väsynyt koko ajan, heti kun laskee pehvansa alas niin samantien nukahtaa. Meillä ei ole ollut pariin-kolmeen viikkoon mitään yhteistä illanviettoa, koska hän aina nukahtaa heti. Tuli jo mieleen että vähän samanlaista menoa kuin raskauden ensimmäisten 3 kuukauden aikana, joka toki on siis normaalia ja ymmärrettävää. Tässä vaan se että vaimolle ja minulle on tehty vasektomia jo kauan aikaa sitten!
No sitten, hänen rintansa ovat alkaneet kasvaa, pari päivää sitten huomasin että maha pömpöttää oudosti, ja hän itsekin tuumasi että maha on jotenkin tosi iso. Viimeisenä niittinä oman mutun perusteella hänellä olisi pitänyt alkaa kuukautiset jo pari viikkoa sitten, mutta vieläkään ei näy mitään. Sen lisäksi muutenkin hänen kroppansa "hohtaa" silleen jännästi, ihan kuin yleensä raskausaikana.
Että sanokaapa mitä tässä nyt sitten tekisi jos käykin ilmi että hän jotenkin voisi olla raskaana? Onko hän käynyt kenties "naapurissa"? Tässä on nyt hiukan niinkun että vattöfak-fiilikset. En tiedä miten vaimo mahtaa reagoida jos vaan kysäisen että miten on? Miten itse reagoisitte moisessa tilanteessa riippuen siitä oletteko vai ettekö ole raskaana?
Kommentit (61)
No tässähän voi olla ihan vaan vaihdevuodetkin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:52"]
[/quote]
Ollaan molemmat vielä alle 40, voiko vaihdevuodet alkaa niin nuorena?
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:52"]
[/quote]
Ollaan molemmat vielä alle 40, voiko vaihdevuodet alkaa niin nuorena?
ap
[/quote]
Kyllä ne naisella voi alkaa alle nelikymppisenäkin, tuossa on myös sukurasitetta mukana. Eli jos naisen äidillä on ollut vaihdevuodet aikaisin, voi naisellakin. Tai sitten ei, paljon on tuuristakin kiinni koska alkaa ja miten.
Mutta mä ehdottaisin ihan vaan sellaista jutustelua vaimon kanssa, että onko hänellä kaikki hyvin kun on ollut niin väsynyt viime aikoina. Jotta tarttisko lääkäriin mennä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:57"]
Mutta mä ehdottaisin ihan vaan sellaista jutustelua vaimon kanssa, että onko hänellä kaikki hyvin kun on ollut niin väsynyt viime aikoina. Jotta tarttisko lääkäriin mennä.
[/quote]
Meillä yleensä vierastetaan lääkäriin menemistä ja omista kropan ongelmista puhumista viimeiseen asti, sillä ajattelin kysellä jos jollain olisi ideoita mikä tämän voisi aiheuttaa, olisi ainakin jotain mistä lähestyä asiaa. Voiko ihmisellä olla vastaavia oireita kuin joillain eläimillä on ns. valeraskaus?
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:57"]
[/quote]
Meillä yleensä vierastetaan lääkäriin menemistä ja omista kropan ongelmista puhumista viimeiseen asti, sillä ajattelin kysellä jos jollain olisi ideoita mikä tämän voisi aiheuttaa, olisi ainakin jotain mistä lähestyä asiaa. Voiko ihmisellä olla vastaavia oireita kuin joillain eläimillä on ns. valeraskaus?
ap
[/quote]
totta kai voi olla. Mutta on vain järjenköyhyyttä sinnitellä loppuun saakka ennen lääkäriin menoa, erityisesti kun oireet ovat noin selvästi havaittavissa ja syynä voi myös oikeasti olla syöpäkasvain.
Niin, ap, MIKSI sinulle tehtiin vasektomia, jos vaimosi oli jo steriloitu? Entä, jos vaimo olikin sanonut viime metreillä, että ei tehdäkään, kun jäänyt miettimään, että jos sittenkin vielä haluaisi lapsen, siitäkin huolimatta, että yhdessä päätitte steriloinnista? Ja sitten sinun vasektomiasi pettänyt.
Minkä ikäisiä olette? Neljänkymmenen paikeilla? Olisiko mahdollista, että vaimollasi olisi hormonihäiriö tms, esim vaihdevuodet, jolloin kuukautiset hiljalleen jäävät pois? Ne voi jäädä pois välillä ja palata taas, kunnes lopullisesti loppuvat, kun pikku hiljaa elimistö siirtyy pois hedelmällisestä tilasta. Silloin voi olla noita rintojen ja vatsan ja ihon heleyden oireita myös, koska elimistön hormonit heittää kuperkeikkaa. Voi tulla ajoittain kovaakin hikoilua, voimakasta punastelua, ärtyisyyttä, yms. Mutta jos pelottaa, mikä on, se pitää tutkia, ja jutella, koska voi olla, että vaimosi on ihan yhtä huuli soikeana niistä "raskausoirestaan" kuin sinäkin, ei tiedä, mikä on, ja pelkää, esim syöpää! Ennenkuin on selvillä, mistä oireet johtuvat, ei todellakaan kannata ensimmäisenä miettiä puolison pettämistä. Nuo oireet kun minusta viittaavat selvästikin vaihdevuosiin, jotka alkavat yksilöllisesti, jopa jo 30-40 vuotiailla, ja sterilointi jo yksin vaikuttaa erilaisia hormonimuutoksia naisen elimistössä!
Olehan nyt rauhassa ja koeta olla tukena vaimollesi. Naiselle vaihdevuodet, vaikka ovat hyvin luonnollinen asia, voivat vaikuttaa naiseuden menetyksen tunteita, huonoutta, kelpaamattomuutta. Kun se aika menee ohi, moni vaimo on onnensa kukkuloilla, kun voi antautua seksiin paljon vapautuneemmin, varsinkin, kun lapset menevät jo omia menojaan ja jää kahdenkeskistä aikaa enemmän.
Hyvä ja asiallinen vastaus tuo edellinen asiallisesti esitettyyn kysymykseen. Meitä ihmisiä ja elämäntilanteita on erilaisia, eikä kaikki ole ensimmäisenä tilaamassa lääkäriaikaa. Mutta vaimon takia, tilatkaa ihmeessä aika lääkärille!
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:02"]
Meillä yleensä vierastetaan lääkäriin menemistä ja omista kropan ongelmista puhumista viimeiseen asti,
[/quote]
On teillä omituinen avioliitto! Meillä kyllä keskustellaan minun kuukautiskipuni ja verenvalumiseni ja miehen virtsaamisvaivat silloin, kun ne tapahtuvat. Herrijee, ei tässä muuten olisi neljännesvuosisataa yhdessä pystytty olemaan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:34"]
Mitä vaimo tuumi, kun syytit häntä uskottomuudesta?
[/quote]
Tämän älyvapaan kommentin kirjoitti ainakin nainen. Katkera kukkahattuviherkommari, joka on lisäksi lesbo, frigidi, feministi ja aerobic-ohjaaja.
[/quote]
Nainen kyllä, mutta ei katkera (miksi ihmeessä olisin?), ei viher (äänestin kyllä Pekka Haavistoa presidentinvaaleissa, mutta se oli ensimmäinen kerta, kun vihreitä äänestin), ei kommari (kommunisteja oli viimeksi lapsuudessani); lesbo en ole, olen nimittäin naimisissa miehen kanssa jo kahdettakymmenettäkolmatta vuotta; frigidiydestä voit kysyä aviomieheltäni, joka todistaa sinua vastaan. Feministi kyllä olen, ja tuollaisten kommenttien jälkeen sitäkin enemmän, mutta aerobicissä en ole koskaan edes käynytkään. Pidän nimittäin hikeä yhdessä huoneessa huhkivia vähän yksinkertaisina (avara luonto hien tuojana on huomattavasti terveellisempää).
Joten olet aivan väärässä. Niinkuin oli heti arvattavissakin. :)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:34"]
Mitä vaimo tuumi, kun syytit häntä uskottomuudesta?
[/quote]
Tämän älyvapaan kommentin kirjoitti ainakin nainen.
[/quote]
Miten niin älyvapaa? Suora lainaus ap:n aloituskommentista:
Että sanokaapa mitä tässä nyt sitten tekisi jos käykin ilmi että hän jotenkin voisi olla raskaana? Onko hän käynyt kenties "naapurissa"? Tässä on nyt hiukan niinkun että vattöfak-fiilikset. En tiedä miten vaimo mahtaa reagoida jos vaan kysäisen että miten on?
Ap:han suoraan epäili, onko hänen vaimonsa ollut uskoton, kun on hänen piuhansa on napsaistu poikki. Jos pariskunta on sitten vihdoin vaivautunut keskustelemaan, kai mies siten on kysynyt, oletko raskaana eli oletko ollut minulle uskoton? Minä haluaisin tietää, mitä vaimo sanoi näihin uskottomuuskyselyihin, miten hän niihin suhtautui. Oliko iloinen ja onnellinen vai hämmästynyt ja surullinen. Vai iskikö miestään paistinpannulla päähän turhista epäilyistä: How could you??
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:34"]
En usko tuota pätkääkään. Teillä on vain huono avioliitto, turhaan siinä yrität puolustella. Kumman vika vai molempien, sitä en lähde arvailemaan. Olen vain onnellinen, kun en joudu olemaan vaimosi.
[/quote]
En minä mitään yrittänyt puolustella, sanoinpa vaan että meillä on niin paljon menoa ja meininkiä, niin hyvässä kuin pahassa että on muutakin tekemistä kuin kuunnella joka risausta. Ja tunne on juu molemminpuolinen, en minäkään haluaisi vaimoksi tuommoista tunnevammaista itsensäkieltäjää. Hienoa päättelykykyä dumata jonkun avioliitto "huonoksi" muutaman lauseen perusteella.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:40"]
On teillä omituinen avioliitto! Meillä kyllä keskustellaan minun kuukautiskipuni ja verenvalumiseni ja miehen virtsaamisvaivat silloin, kun ne tapahtuvat. Herrijee, ei tässä muuten olisi neljännesvuosisataa yhdessä pystytty olemaan.
[/quote]
Meillä on vaan sen verran paljon äksöniä elämässä että jos jokaista vihlaisua ja murhetta kävisi keskustelellen avaamaan, seuraamaan ja miettimään, loppuisi maailmasta aika kesken ja se uppoaisi mustaan aukkoon.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:30"]
Meillä on vaan sen verran paljon äksöniä elämässä että jos jokaista vihlaisua ja murhetta kävisi keskustelellen avaamaan, seuraamaan ja miettimään, loppuisi maailmasta aika kesken ja se uppoaisi mustaan aukkoon.
ap
[/quote]
En usko tuota pätkääkään. Teillä on vain huono avioliitto, turhaan siinä yrität puolustella. Kumman vika vai molempien, sitä en lähde arvailemaan. Olen vain onnellinen, kun en joudu olemaan vaimosi.
Ei vasektomia ole aivan täysintäysin varma, tosin jos tapauksen ap olisi antanut puhtaan (eli siittiöttömän näytteen) hyvinhyvin epätodennäköinen. Eikä naisen sterilisaatiokaan. Mutta nyt puhutaan ääriharvinaisuuksista.
Miten edes tässä provossa epäillään raskautta näillä oireilla kun molemmat on sterilisoitu? Eiköhän mikä tahansa muukin voi oireilla noin. Esim. Gynekolohinen kasvain, kilpirauhasen vajaatoiminta, tms.
Nyt keksitty vaimo lääkäriin ja heti!
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:56"]
Onko johtimesi pelkästään katkaistu vaan myös poltettu, ap?
[/quote]
Niistä katkaistiin semmoinen 1-2cm pätkä pois, päät käännettiin ja sidottiin, tapahtui n. 1.5 vuotta sitten. Vaimolle tehtiin sektion yhteydessä, eli uskon että sekin oikeasti tehtiin, tosin siitä on jo useampi vuosi.
ap
[/quote]
Tehdäänkö sterilointeja sektion yhteydessä? Taidatpa puhua paskaa.
Itse jouduin odottamaan synnytyksen jälkeen useamman kuukauden ennen kuin pääsin sterilisaatioon, piti kuulema odotella että munasarjat palautuu normaaliin tilaan raskauden jälkeen., mutta tästä on 15v aikaa, joten on voinu menetelmät kehittyä.
Vasektomiakin voi mennä pieleen, eli miehen elimistö kasvattaa uuden putken siittiöille. juunow
Selvitä onko sulla eläviä siittiöitä, ennenkuin alat epäillä muuta
Joillakin on alkanut vaihdevuodet 35 vuotiaana ja nuorempanakin
Älä ihmeessä lähde suoralta kädeltä syyttelemään. Jos vaimo on raskaana, se kyllä selviää, ja jos hän on pettänyt, sekin vielä selviää. Pidä pää kylmänä. Tosiaan mahdollista on, että molemmat sterilisaatiot ovat pettäneet.