Millaiset talvikengät yläkoululaiselle pojalle? Ei saa olla swag, kuulemma.
Olisko linkkiä tai mallia nimetä? mieluiten mustat, tai muuten hillityn väriset. Vähän sellaiset talvitennarit.
Kommentit (54)
The most used word in the whole fucking universe. Douche bags use it, your kids use it, your mail man uses it, and your fucking dog uses it. If you got swag, you generally wear those shitty hats side way, and your ass hanging out like a fucking goof cause your pants are half way down your white ass legs. To break down the word, it means (Secretly We Are Gay). It is also a word that means to represent yourself/ the way you represent yourself, baggy clothes, shitty hats, small penis and basically a way to say your afraid to come out of the closet.
Joo, minäkin mietin mikä vitun swag? Ja vielä ihmetyttää miksi sinä, aikuinen(?) käytät sitä..
Kai värikäs, muodikas.. swag on sellainen mikä on hiphoppareiden mieleen, kai?
Tottakai menisin pojan kanssa kauppaan, mutta kun poika on kaksi viikkoa syyslomaa viettämässä Etelässä, eikä hänellä ole mitään lämpimämpiä kenkiä, heitin kaikki risat juuri pois ja lupasin ostaa uudet siihen mennessä kun palaa kotiin. Eli pliis, vinkatkaa, tilaan netistä jotkut.
ap
Kakkosen ehdotus on hyvä. Näin minä olen tehnyt. Nytkin ostettiin 18-vuotiaan kanssa yhdessä Prismasta sille talvikengät, tai hän valitsi ja minä maksoin. Ja jos nolottaa mennä puotiin mamman kanssa, niin kuin joskus teinien näkemys ja kokemus on, seteli kouraan ja kenkäostoksille. Näinkin on joskus tehty, jo 14-vuotiaana poikani osti kerran itselleen omatoimisesti kengät. Se on hieno tapa opettaa vastuuta ja varsinkaan poikien kengissä valinnanvaraa ei tyyleissä niin paljon ole, että menisi pieleen ja kengät kuluu ja menee pieneksi, ennen kuin laatu alkaa vaikuttaa. Lähinnä kai on kyse siitä paljonko kengät saavat maksaa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 09:44"]
Joo, minäkin mietin mikä vitun swag? Ja vielä ihmetyttää miksi sinä, aikuinen(?) käytät sitä..
[/quote]
Koska luulin että jokainen teinin äiti (joille tämä keskustelu on suunnattu) tietää sen. Ja se nyt kuvaa parhaiten sitä mitä ne kengät eivät saa olla.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 09:42"]
Riipuu ihan siitä, mikä on swag?
[/quote]
Ja sitten kun pitää olla nimenomaan "ei swag" niin veikkaan, että se tarkoittaa = täsmälleen samanlaiset kuin kavereilla on. Eli helpointa on selvittää, millaiset kengät on muilla. Siinä oikea vastaus.
Lähetä lapsellesi rahaa ja käske käydä itse ostamassa.
No moni kulkee ihan kesätennareissa ja villasukissa talvet, mutta onhan niitä vuorellisia tennareita. Mene pojan kanssa kauppaan. En tiedä kuinka merkkitietoien poikasi on, mutta veikkaisin ainakin Vansin kenkien olevan edelleen suosittuja. Niitä saa vaikka mustina. Itseasissa monet mallit on kesäkengissäkin ns. Paksuvuorisia. Joku ihan perus Puma ja Adidas on varmaan ok. Ota se poika mukaan tai ostatte netistä. Brandos tai footway hyviä ja varmaan miesten puoli menee jo. Tuonikäisille siistit kengät on aika tärkeää. Jollain cittarin talvikengillä saat "nörtin" maineen. Nörtti sanana on vähän kulunut, koska se koulumenestys ei tee kiusattua vaan se ettet osaa pukeutua tai olla niinkuin muut. Kauheaa tuo yläkouluikäisten elämä. Onneksi olen jo aikuinen. Olin itse se vähän kiusattu nörtti.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 09:50"]
Lähetä lapsellesi rahaa ja käske käydä itse ostamassa.
[/quote]
Thaimaasta?
Just ostin mustat Niken talviskeittarit Stadiumista omalle pojalle. Hinta 79.90 e
Talvilenkkareita täälläkin etsitään (pitää siis olla karvavuori) ja kaikki on kuulema rumia eli ei ole vielä löytynyt kun mitkään ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 09:45"]
Kai värikäs, muodikas.. swag on sellainen mikä on hiphoppareiden mieleen, kai?
Tottakai menisin pojan kanssa kauppaan, mutta kun poika on kaksi viikkoa syyslomaa viettämässä Etelässä, eikä hänellä ole mitään lämpimämpiä kenkiä, heitin kaikki risat juuri pois ja lupasin ostaa uudet siihen mennessä kun palaa kotiin. Eli pliis, vinkatkaa, tilaan netistä jotkut.
ap
[/quote]
menkää kauppaan kun se palaa. kai se voi muutaman tunnin olla melkein missä vain kengissä.
Äh, kun on kotona vasta sunnuntai-illalla ja seuraavana päivänä kouluun. Ihan oikeasti, jos ette osaa vastata ketjun kysymykseen, niin älkää vastatko ollenkaan, kiitos.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:01"]
Äh, kun on kotona vasta sunnuntai-illalla ja seuraavana päivänä kouluun. Ihan oikeasti, jos ette osaa vastata ketjun kysymykseen, niin älkää vastatko ollenkaan, kiitos.
ap
[/quote]Missäpäin Suomea noin kipeesti tarvitaan talvikenkiä?
Brogue-nilkkurit on ehkä se swag-vaihtoehto joten osta maiharit. Jos ostat armeijan mallin niin kestävät kymmenen vuotta jos hyvin käy, ja enemmänkin?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:04"]
Brogue-nilkkurit on ehkä se swag-vaihtoehto joten osta maiharit. Jos ostat armeijan mallin niin kestävät kymmenen vuotta jos hyvin käy, ja enemmänkin?
[/quote]
Niin maihareissa ei ole vuorta, joten pitää olla tilaa paksulle talvipohjalliselle ja villasukille. Jos jalka vielä kasvaa, saa noista sitten kivat välikausikengät kun ei mahdu enää villasukkaa väliin
Ota heppu mukaan ja painelette kaupoille. kaipa yläkoululaisella jo vähän tarkemmat tiedot on, millaiset haluaa...