5 km juoksuaikanne?
Ties kuinka mones 5 km;n lenkki takana ja ei, en pääse alle puolen tunnin millään. Ajatuskin, että juoksis vielä toiset 5km tuntuu tukkoiselta. Miten tästä pääsee eteenpäin? Mihin aikaan te juoksette tuon 5 km?
Kommentit (29)
Puolisen tuntia leppoisasti hölkytellen. Juoksen satunnaisesti.
Ja mittaan siis metrilleen matkan Sporttracker-sovelluksella.
Auts. Mullapa menee 3,5 kilometriin 40 minuuttia..=))
Tosin olen vasta vähän aikaa sitten noussut tuolta sohvanpohjalta kuntoilemaan.
Reilu puoli tuntia menee, jos lasken puolet kympin ajastani. Saattaisin päästä nopeampaa vauhtiakin, mutta en yritä revitellä.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 23:15"]
Auts. Mullapa menee 3,5 kilometriin 40 minuuttia..=))
Tosin olen vasta vähän aikaa sitten noussut tuolta sohvanpohjalta kuntoilemaan.
[/quote]
Kannattaa varmaan aloittaa kuntoilu kävelemällä.. vauhti tuskin radikaalisti tuosta hidastuu, mutta polvet kiittävät.
Kävelenkin varmaan nopeammin kuin AP juoksee, läski!!!
Otannasta aika 46min. sis. poltettu tupakka ja tovin hölinät naapurin kanssa. Ei olekkaan hiki ja ihan pelkkää kävely, sanoisinko pikemmin marssia.
Yli tunti menee, josta osa kylläkin kävelyä. Ennen meni noin puoleen tuntiin, mutta mun selkäranka leikattiin ja uusinta leikkauksen uusintaleikattiin. En saanut urheilla yli vuoteen ja nytkin pitää ottaa vielä rauhallisesti.
Noin puoli tuntia, mutta minullakin polvi kipuilee, eli vauhtiani määrittelee enemmän polvi kuin juoksukunto.
Aloittelijan juoksu kuuluukin olla hidasta, kävelyvauhtia. Silti se on ihan eri tavalla kuntoa kasvattavaa ja voimistavaa.
Mulla ihan vaan loppuu kunto kertakaikkiaan kesken, pitäisi varmaan juosta useammin kuin kerta viikossa. Itsekin sohvalta nousin vuosi sitten ja ihan rennolla meiningillä mennyt, nyt vasta juoksu kolahti, vaikka ei nyt ihme tuloksiin pääsekään. T. Ap Läski ;p
Tasan 30minuuttia sport trackerin mukaan, koulun testeissä 1.5km 7min :)
27 minuuttia ennätys, olen harrastanut juoksua useamman vuotta ja juossut 16 puolimaratonia ja 5 kokomaratonia. Näiden ennätykset suhteessa parempia. Ei ole vauhtiomisnaisuutta, kestävyyttä kyllä :-)
45min. En jaksa juosta koko matkaa jos menen nopeemmin.
En ole pitkään aikaan juossut vitosta "täysillä", mutta noin 27 minuuttia siihen varmaan menisi, jossain tapahtumassa ja kunnolla treenaamalla varmaan nopeamminkin. Pari vuotta sitten oli täysi työ juosta vitonen alta 35 minuutin, mutta säännöllisellä (n. 3 kertaa viikossa) juoksutreenillä on tullut vauhtia lisää.
27 minuuttia ennätys, olen harrastanut juoksua useamman vuotta ja juossut 16 puolimaratonia ja 5 kokomaratonia. Näiden ennätykset suhteessa parempia. Ei ole vauhtiomisnaisuutta, kestävyyttä kyllä :-)
:)
Mun juoksuvauhti on 7 km tunnissa. Kun sitä itkin mun personaltrainerille (mun viereisellä juoksumatolla liiteli 50 kiloinen nainen vauhdilla 11 km tunnissa), pt sanoi, että ikinä ei saa verrata itseään muihin. Mun kuntoluokka on testien mukaan asteikossa 1-7 luokkani on 6. Mutta pt sanoi, että mun vauhti on hyvä tällä painolla, mitä nyt liikuttelen eli 80 kiloa. (Bmi 26) Juoksuoppaissa sanotaan, että ei vauhdilla väliä, vaikka kaikki ohittais, kunhan vaan juokset. Sauvoilla mun vauhti (sauvakävelyllä) on samaa luokkaa. En jaksa välittää. Mä poljen spinningiä ja vesijuoksen. Kaikki ei oo nopeussankareita.
puoleen tuntiin se mullakin menee normivauhdilla, mutta jos oikein tosissani yrittäisin, menisi varmasti kovempaakin. en tosin oikeastaan ikinä juokse näin lyhyitä lenkkejä, vaan jonkun vakioreitestäni, jotka ovat 8-15 km.
36 min ennätys, plääh.. Polvikin reistailee.