Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elää seksiriippuvuuden kanssa?

Neuvoton
05.09.2021 |

Luulen olevani seksiriippuvainen, enkä tiedä miten tämän kanssa saisin elettyä, onko kenelläkään vinkkejä?

Olen 40-vuotias. Tämä alkoi suunnilleen viitisen vuotta sitten. Vaimoani ei ollut seksi kiinnostanut suunnilleen kymmeneen vuoteen käytännössä ollenkaan. Minun oli jatkuvasti vaikeampaa elää asian kanssa, aloin masturboimaan, etsimään virikkeitä netistä yhä enenevissä määrin, aloin hankkimaan leluja jne... jossain vaiheessa aloin etsimään ihmisiä joilla samoja ongelmia kumppaniensa kanssa, löysin useita ja ajatusten/kokemusten jakaminen johti siihen että aloin ajatella että ongelmalle on todellakin tehtävä jotakin, koska voin niin huonosti. Lopulta erilaisten terapioiden kautta päädyin eroamaan ja löysinkin seksistä pitäviä ihmisiä. Se tuntui aluksi hyvältä, sain tehdä asioita joista olin pitkään haaveillut, oli myös ihana huomata että minäkin kiinnostan ihmisiä, minusta suututtiin ja minut huomattiin. Sain kokeilla tosi erilaisia juttuja rimmaamisesta anaaliseksiin, ryhmäseksistä kipuun ja erilaisiin kinkyilyihin ja BDSM:ään. Tällä hetkellä elän monisuhteisesti, mutta yksin. Seksiä saan aiempaan verrattuna todella usein, mutta silti sisältä olen aivan tyhjä. Haen rakkautta lähes pakonomaisesti ja kuvittelen sitä löytäväni noiden seikkailujen kautta. Samalla kuitenkin tiedostan ettei tuo ole minulle hyväksi, en kuitenkaan osaa tehdä muutakaan. Yksinäisyys ja yksin ole unen ovat minulle ihan murskaavia kokemuksia. Välillä mietin itseni vahingoittamista ja itsemurhaakin, minusta on tullut ihminen jollainen en haluaisi olla. Kuitenkaan en osaa enää muutakaan. Haluan saada jatkuvasti vain pidemmälle meneviä kokemuksia, olla uusien ihmisten kanssa tekemisissä jne... Tämä satuttaa minua syvästi ja samalla kuitenkin jatkan samassa kierteessä.

Mitä ihmettä voisin tehdä? En halua elää tällaista elämää. Minulla ei ole mahdollisuutta mennä seksuaaliterapiaan sen kalleuden takia. Olen toista vuotta kognitiivisessa terapiassa, mutta siitä ei ole minulle apua. Olen aivan neuvoton, tällaistakin elämäni tulee olemaan?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis onhan nuo terapiat ”auttaneet”, tuli ero ja tää mun kierre vaan syvenee. Varsinkin se seksuaaliterapeutti jota tapailin sai elämäni ihan täysin raiteiltaan, rakastuin, hän valehteli ja käytti hyväkseen. Kaikkien noiden seurauksena elän nykyään ihan erilaista elämää kuin aiemmin.

Seksiriippuvaisesta eroaminen on monesti ihan hyvä ratkaisu (ainakin puolisolle...), kun se elämä ei toimi, mutta ilmeisesti eron käsittely on sulla vielä ihan kesken eikä siitä ole edes kulunut kovin pitkää aikaa. Ja sekin on ihan normaalia, että eron jälkeen seksiriippuvuus voi syventyä, kun normaalit rakenteet sortuvat alta eikä olekaan enää ketään, jota omista ongelmistaan voi syyttää (no, ilmeisesti sinä syytät terapeutteja) ja tuntuu yksinäiseltä. Mutta joka tapauksessa toivon ja uskon, että parempaa on edessä, kun käsittelet eroasi ja aikakin hoitaa sitä. Eli monta asiaa on yhtä aikaa meneillään, mikä saa olon tuntumaan pahemmalta.

Vierailija
42/46 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis onhan nuo terapiat ”auttaneet”, tuli ero ja tää mun kierre vaan syvenee. Varsinkin se seksuaaliterapeutti jota tapailin sai elämäni ihan täysin raiteiltaan, rakastuin, hän valehteli ja käytti hyväkseen. Kaikkien noiden seurauksena elän nykyään ihan erilaista elämää kuin aiemmin.

Siis oliko tuo seurustelusuhde vai terapiasuhde? Asiakkaan kanssa ei voi ryhtyä seurustelemaan, se on täysin epäeettistä ja siitä pitäisi tehdä ilmoitus. Psykoterapeutteja valvoo Valvira ja muita terapeutteja usein koulutusyhteisö (paikka missä oikeus käyttää nimikettä on annettu). 

Seurustelusuhde se oli, mutta aika perse tyyppi muuten. Ammattitaito ja moraali ihan viturallaan jos/kun noin ihmisiä kohtelee, enkä siis ole ainut jonka elämän sotkenut.

Kukaan muu ei kyllä voi sinun elämääsi sotkea kuin sinä ihan itse. Onko sinulla taipumus nähdä itsesi aina väärinkohdeltuna uhrina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko tuo seurustelusuhde vai terapiasuhde? Asiakkaan kanssa ei voi ryhtyä seurustelemaan, se on täysin epäeettistä ja siitä pitäisi tehdä ilmoitus. Psykoterapeutteja valvoo Valvira ja muita terapeutteja usein koulutusyhteisö (paikka missä oikeus käyttää nimikettä on annettu). 

Seurustelusuhde se oli, mutta aika perse tyyppi muuten. Ammattitaito ja moraali ihan viturallaan jos/kun noin ihmisiä kohtelee, enkä siis ole ainut jonka elämän sotkenut.

Kukaan muu ei kyllä voi sinun elämääsi sotkea kuin sinä ihan itse. Onko sinulla taipumus nähdä itsesi aina väärinkohdeltuna uhrina?

Ei ole. Ja toki myönnän ettei olisi kannattanut uskoa sitä ihmistä valheineen. Tietysti se sinänsä hyvä opetus ettei ihmisiin kannata luottaa.

Vierailija
44/46 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiriippuvaisesta eroaminen on monesti ihan hyvä ratkaisu (ainakin puolisolle...), kun se elämä ei toimi, mutta ilmeisesti eron käsittely on sulla vielä ihan kesken eikä siitä ole edes kulunut kovin pitkää aikaa. Ja sekin on ihan normaalia, että eron jälkeen seksiriippuvuus voi syventyä, kun normaalit rakenteet sortuvat alta eikä olekaan enää ketään, jota omista ongelmistaan voi syyttää (no, ilmeisesti sinä syytät terapeutteja) ja tuntuu yksinäiseltä. Mutta joka tapauksessa toivon ja uskon, että parempaa on edessä, kun käsittelet eroasi ja aikakin hoitaa sitä. Eli monta asiaa on yhtä aikaa meneillään, mikä saa olon tuntumaan pahemmalta.

En minä terapeutteja syytä, vaan sitä että toimin heidän antamiensa vinkkien ja ohjeiden mukaan. Ei olisi kannattanut tehdä niin. Tietenkin teen elämässäni omat päätökset, sen mukaan minkä kuvittelen oikeita päätöksiä olevan.

Vierailija
45/46 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se terapeuttien ohje kun oli sellainen ettei mun tilannetta voi parantaa muuten kuin eroamalla. Tekivät hyvin selväksi sen ettei muuta vaihtoehtoa ole. Tässä sitä nyt sitten ollaan, elämä, ihmissuhteet ja mielenterveys aivan sekaisin.

Vierailija
46/46 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, miksi kommentoit näin ihmiselle, joka on ilmeisesti ollut henkisesti väkivaltaisessa suhteessa? Kyllä henkinen väkivalta todellakin sotkee elämän. Ei ole uhriutumista myöntää, että on uhri. Sinun kommenteissa on mielestäni hieman jyrkkä nuotti ottaen huomioon kontekstin.

sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän