Ällövaroitus. Jokin patti alapäässä, luulin sis.päinkasvan. karvaksi, mutta ollut viikkoja
Tuossa noin välilihan alueella, mutta selvästi sivummassa, eli oikeastaan lähes pakarassa tämä sijaitsee. Ei ole kipeä. Noin ison herneen kokoinen, ja ulospäin mitä olen nähnyt, niin näyttää lähinnä tavalliselta iholta joka kohollaan (en haluaisi katsoa sitä, tekee pahaa). Se on kova, eikä puristaminen auta mitään. Luulin kokoajan, että sisäänpäin kasvanut karva, minulla on näitä ollut samalla alueella... Mutta tuo tuntuu ihan vähän kasvaneen ja on muutenkin isompi. Täällä ei pääse lääkäriin helpolla tällainen pienituloinen, eikä tuo siis ole kipeä, niin olen jo viikkoja/kuukausia odotellut että häviäisi itsestään. Välillä mietin jos kokeilisin puhkaista sen kirurginveitsellä, onko ihan hullu idea?
Osaako kukaan sanoa ehdotuksia mikä tuo voisi olla?
Kommentit (27)
Älä missään nimessä puristele sitä likaisilla sormilla.
Kyllä ihan julkinen tk-lääkäri osaa tuo hoitaa, varaat vain ajan. jos on jo viikkoja ollut, niin voi vielä vähän odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin, antibioottikuurilla lähtee, jos ei ole ehtinyt pahaksi. Multa on kaks kertaa jouduttu leikkaan, ei ole kivaa se.
Vierailija kirjoitti:
Niillä samoilla te kaivelette kaupassa tavaroita sieltä takaa.
Kiitos vastauksista! Säikäytti vähän tuo linkki, vaikka ei se mikään kovin paha juttu siinä ollutkaan, mutta siis sen suhteen, että jätän kirurgin veitsellä leikkimiset väliin...ap
Jos menet poistattamaan sen lääkärille tai gynekologille, kannattaa ottaa tuhdisti kipulääkettl etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Hyisaaatana!
#naiset
Meistä voi pysyä kaukana jos inhottaa, ei oo pakko tulla lähelle!
Vierailija kirjoitti:
Jos menet poistattamaan sen lääkärille tai gynekologille, kannattaa ottaa tuhdisti kipulääkettl etukäteen!
Mut toka kerralla nukutettiin.
Katsoin bartholinin rauhasten sijaintia googlen kuvahaulla ja tää patti on enemmän perseestä (hahhah). Ei siis ole limakalvoalueella. Voisko silti olla tuo? Jätän omatoimiset leikkelyt ja muun ronklailun joka tapauksessa, mutta toki kiinnostaa mikä tuo on.
Ja on siis niin pakarassa, että "hasgtag-naiset" saattais hyvinkin olla vaan "hashtag-ihmiset", tiedoksi sinulle jota ällötti 😅ap
Ois kyllä mahtava jos lähtis ihan antibiootilla, vaikka meneekin elimistö sekaisin...viime ab-kuurista ainakin se 10v.
Jos tää on tuo bart, ja pitää poistaa, niin onko teillä muilla ollut tää kipeä? Tuntuu nimittäin mulla, että tän vois vaikka saksilla napsasta ku ei oo yhtään kipeä..ap
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä mahtava jos lähtis ihan antibiootilla, vaikka meneekin elimistö sekaisin...viime ab-kuurista ainakin se 10v.
Jos tää on tuo bart, ja pitää poistaa, niin onko teillä muilla ollut tää kipeä? Tuntuu nimittäin mulla, että tän vois vaikka saksilla napsasta ku ei oo yhtään kipeä..ap
Ei mulla aluks ollu kipeä, siksi se pääsikin paisumaan isoksi. Kävelykin oli vaikeeta, istuminen mahdotonta. Siksi mene ehdottomasti näyttämään lääkärille.
Olen puhkaissut tuollaisen itse. Ensin pesu ja alueen sekä neulan desinfiointi, sitten neulalla pieni reikä ja puhtaan haavalapun avulla puristanut tyhjäksi. Sen jälkeen ilmavat vaatteet ja suihkuttelua, ettei haudo sitä.
Kiitos paljon vastauksista!
En uskalla enää harkitakaan kotona puhkaisua, mutta olen tuolla neulatyylillä (paras sellainen ontto neula) itse saanut jotain pehmeitä näppylöitä menestyksekkäästi kyl pois:) tää on niin kova, ettei varmaan mitään sais ulos joka tapauksessa...varaan sen lääkärinajan tällä kertaa.ap
Vierailija kirjoitti:
Hyisaaatana!
#naiset
Vastaava voisi olla yhtä hyvin miehellä, pöllö.
Läheiselläni oli kivuton patti alapäässä.Ei mennyt ajoissa lääkäriin.Osoittautui levyepiteelisyöväksi.Menehtyi siihen.
Tiedän tapauksen, jossa henkilö meni nuo puhkaisemaan ja puristelemaan itse. Ne kasvoi sitten takaisin niin isona, että tuli melkein ruokalusikallinen verta + mätää ulos, kun puhkasi sen seuraavalla kerralla (ja taas itse)
sitten jo pitikin mennä lääkäriin leikkauttamaan se kolmas joka halusi kasvaa vielä isompana
Älä ainakaan mene itse tökkimään!!