Tutuille myytävien vaatteiden hinnoittelusta...
Kehtaatteko pyytää samanlaisia hintoja kuin täällä netissä?
Minulla on muutama tuttava, jotka säännöllisin väliajoin tarjoutuvat ostamaan vaatteitamme. Kerran " myin" tytön pieneksi jääneen Reimatecin haalarin asusteineen. Kun hinnasta tuli puhe, tämä menikin pöyhimään omaa pieneksi jääneiden varastoaan (olimme siis heillä kylässä ja mulla oli haalari mukana jo) ja tuli sieltä vaatekasan kanssa. En kehdannut sanoa, etten tarvitse ja niin meni haalari sinne. Vastineeksi sain UFF:in reissun. :/
Ja nyt myin Ticketin ruskean haalarintoiselle tutulle, ihan pilkkahinnalla. En kertakaikkiaan kehdannut pyytää tätä 60.70 ¿:tä, mitä niistä näyttää täällä olevan hintapyynnöt. Se 30 ¿:täkin teki tiukkaa. Nyt naapuri haluaisi tytön viime talvisen Lennen haalarin lapsenlapselleen. Ja tiedän, että uskoo sen saavan noin 10 ¿:llä.
Pitäisi kai alkaa valehdella, että olen myynyt ne jo, mutta jotenkin sekin tuntuu ikävältä.
Kommentit (28)
ja niitä ei löydy, juuri ehkä mainitsemastasi syystä. Huutiksessa on niin valtavasti tavaraa, että sieltä ei löydy ellei päädy hakusanoilla osastoittain tehtäviin hakuihin. Käytä hakusanoja, jotka auttavat laatu- ja merkkitietoista löytämään vaatteen. Kuvaile merkkiä tai verrattavissa olevaa merkkiä, vaatteen kuntoa, sopivaa senttikokoa, käyttöyhteyttä, vartalotyyppiä esim. hoikalle, normaalivartaloiselle, pitkäkätiselle tai viittaa kotisivuihin. Jos tuntematon merkki on esim. vähän kuin Elle tai sopii sen merkin käyttäjän mielytymyksiin, viittaa siihen hakusanoilla jotta päätyy listalle, jolla joku hakee. Olisin kiinnostunut vaikka mistä vähän tuntemattomista merkeistä, mutta niitä ei mitenkään löydä :(
ostan toosi paljon jacadia ja laitan kyllä pienet kiertoon. Jos jotain tiettyä kokoa etsit niin laitan huutiksen kautta mailia. mulla on tyttöjen vaatteita kokoon 90cm ja poikien vaatteita kokoon 74cm
ä jollain on hyväkuntoisena ja ylimääräisenä! :)
Ihan liikaa tulee osteltua ja sit jää tosi uusiakin varastoon. Lapsia ei enää tule joten täytyy tyhjätä kaappeja. Itse kaipaisin Oililyn vaatteita joita ei täältä saa. No netistä saa tietty!
Minä olen saanut 90% kahdella lapsellani käytettävistä vaatteista sukulaisilta/tutuilta. Muutaman kerran olen yrittänyt tarjota rahaa (esim. kun tuli 2 jätesäkillistä kampetta), mutta siitä on loukkaannuttu:/ Yksi sukulainen ei antanut edes postimaksuja maksaa (äp-laatikollinen tuli tavaraa).
Vaatetta on ollut aina enemmän kuin olemme kerenneet käyttää. Siksi olen antanut myös eteenpäin ja loput keräyksiin.
Toivottavasti joku, jolle en ole hoksannut tarjota rahaa, ei ole loukkaantunut!! Nyt vasta tajuan, miten asioihin voi suhtautua. Olemme saaneet myös sitterin, hoitopöydän, jumppamaton jne. jne. lainaksi. Ja hmmm... lappuja, leluja ym. on saatu. Mutta niitä on kyllä tarjottu, ei tulisi mieleen pyytää!
Mielestäni on ihan ok, jos sanot kunnon hinnan, kunhan ostaja tietää pelin hengen jo ajoissa. Eikä sillain " heei, tää on IHANA" ! Ja just --- sopiva! Tottakai otan!" Ja sitten täräytät hinnan. Tai tietty saat niin tehdä, mutta tulee vähän epämiellyttävä tilanne, ehkä!
Musta on hyvä idea se, että myyjä päättää hinnan etukäteen ja sanoo ne jo tavaraa esitellessään. Itse olen ostanut vaatteita naapureilta ja kun en ole tiennyt mitä he pyytävät, on ollut vaikeampi valita mitä ostaa. Olemme sitten suoraan puhuneet millaista vaatetta tarvitsemme ja millaista emme. Ja hinnat on olleet kohtuulliset. Olen mielestäni saanut jotakin jopa liian halvalla, mutta toisinaan taas hinta on ollut yläkanttiin. Luulen, että kaikki on loppupeleissä tyytyväisiä kauppoihin.
Kannattaa pyytää käypä hinta ja sitten siitä voi hiukan tinkiä. Mutta jos ostaja ei edes tiedä mitä tavara maksaa uutena, ei häneltä voi odottaa kohtuullista maksua omantunnon mukaan. Myyjä voi sanoa esim. " Tässä on parempaa merkkikamaa, josta pyydän 20 eurosta ylöspäin" tai " Nää kaikki lähtee alle viidellä eurolla" . Ja ostaja voi oman budjettinsa mukaan kaivella pinoja.
eli jokainen tietenkin päättää itse, kenelle antaa, lainaa tai mihin hintaan myy, mutta hinta on aina reilua tuoda esiin etukäteen, koska tokihan se vaikuttaa siihen, mistä vaatteista toinen on kiinnostunut. Ja sitten ei tule noloja tilanteita puolin ja toisin.
Itse olen antanut ja lainannut vaatteita lähimmille ystäville (perus sisävaatteet ym. vähäarvoisemmat) ja myynyt kohtuuhintaan ulkoiluvaatteet, Nokian kumpparit, vähän käytetyt juhla- ja merkkivaatteet jne. Muutamia vaatteita olen myynyt netissäkin. Enemmänkin ostaisin vaatteita käytettynä, mutta mielestäni hintapyynnit ovat netissä usein kohtuuttomia! Itse olen sitä mieltä, ettei käytetty vaate ole koskaan arvoltaan yli 50% alkuperäisestä, ja tuohonkin hintaan vaatteen pitää todella olla uudenveroinen. Koko talven käytetty haalari ei koskaan ole uudenveroinen, vaikka hyväkuntoinen olisikin, esin lämmöneristysominaisuudet ovat aina näissä heikentyneet. Minusta kohtuuhinta hyväkuntoiselle 1 lapsen käyttämälle Reimatecille tai Ticketille on 30 euroa, johan niitä saa alesta uutenakin sillä 50-60 eurolla!! Huutishintoja tuskin 90% äideistä suostuu näistä pulittamaan. Itse ainakin järkyttyisin, jos tuttava tarjoaisi haalariaan 50 eurolla tai yli.
ystäviltä ei kuitenkaan voi pyytää samaa hintaa. Esim jacadin vaatteet ei mene hyvin kaupaksi koska merkki on niin tuntematon suomessa. 100EUR mekkoa en viitsi 10EUR myydä joten ne annan mielummin ystäville. Näin olen tämän ongelman ratkaissut