Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos opettaja tutustuu työpaikalla naiseen eli vaikka abiturienttiin, niin

Vierailija
05.09.2021 |

kai se on kaikin puolin fine, jos tuntuu synkkaavan?
M45

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset äijät täällä fantasioivat suhteesta 18-v abityttöön? "On se ok, koska laki ei kiellä." Noh, onnea matkaan.

Vierailija
22/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä abityttöjä 20 vuotta opettaneena en voi kuin ihmetellä, kuinka keskenkasvuiseksi on jäänyt, jos nelikymppisenä tällaisia miettii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset äijät täällä fantasioivat suhteesta 18-v abityttöön? "On se ok, koska laki ei kiellä." Noh, onnea matkaan.

Ei varmaan tuosta ole kysymys. Vaan lain silmissä se on OK. Kuten myös ajokortin saaminen, viinan osto, kapakoissa käynti jne. Ja heti kun nuori on poistunut lukiosta, ei ole enää opettaja-oppilas -asetelmaa.

Eri juttu, onko se muuten OK.

Vierailija
24/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä abityttöjä 20 vuotta opettaneena en voi kuin ihmetellä, kuinka keskenkasvuiseksi on jäänyt, jos nelikymppisenä tällaisia miettii.

Lukion miesopettajana en ole kuin kerran kokenut naisopiskelijan puolelta epämääräistä käytöstä. Muuten voisin olla vaikka 110-vuotias, kun ikäero on niin iso (itse 48-v).

Tuon ainoan tapauksen teki omituiseksi että oli naiskollegan tytär, joka mielestäni käyttäytyi epäasiallisesti. Pyllisteli kummallisesti. Tuli työhuoneeseen, kun istuin työpöydän takana nojailemaan työpöytään kurotellen niin, että tizzit melkein hyppäsi ulos topista jne. Flirttaili. Se oli vaivaannuttavaa. Kollega kerran uskoutui ja tuskaili tyttärensä vaihtavan poikakavereitaan aika tahtia ja ottavan oppia elämästä. En puhunut mitään.

Vierailija
25/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisia pitää miettiä, ei sovellu alalle.

Vierailija
26/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Ilkka ja Helmi?

Vierailija
27/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisia pitää miettiä, ei sovellu alalle.

Tämä.

Vierailija
28/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Tuollaista ei vaan tapahdu. Piste.

…..

Ps. Aikanaan kun opetin vastavalmistuneena, 28-v sporttisena miehenä AMKssa lähes kokonaan naisista koostuvalla aikuislinjalla, niin sellaista vihjailujen määrää en ole kokenut missään.

”Onko mitään muuta tapaa saada tästä kurssista suoritusmerkintää?” -kysymykset oli ihan lievimmästä päästä, koulutusohjelman yhteisillä yönylireissuilla käytiin suoraan muniiin kiinni ym. Olin silloin naimisissa, eikä mitään kuormasta syöntiä tapahtunut, mutta ihme fiksaatio on joillakuilla opettajiinsa. Ei ollut kiva.

"Onko mitään muuta tapaa saada tästä kurssista suoritusmerkintää?”

Ehkä tarkoittivat, onko mahdollista tehdä suullinen koe?

Vierailija
29/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

…..

Ps. Aikanaan kun opetin vastavalmistuneena, 28-v sporttisena miehenä AMKssa lähes kokonaan naisista koostuvalla aikuislinjalla, niin sellaista vihjailujen määrää en ole kokenut missään.

”Onko mitään muuta tapaa saada tästä kurssista suoritusmerkintää?” -kysymykset oli ihan lievimmästä päästä, koulutusohjelman yhteisillä yönylireissuilla käytiin suoraan muniiin kiinni ym. Olin silloin naimisissa, eikä mitään kuormasta syöntiä tapahtunut, mutta ihme fiksaatio on joillakuilla opettajiinsa. Ei ollut kiva.

Takuulla SoTe-koulutus ollut...

Vierailija
30/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

…..

"Onko mitään muuta tapaa saada tästä kurssista suoritusmerkintää?”

Ehkä tarkoittivat, onko mahdollista tehdä suullinen koe?

Tai Oppimistehtävillä

Vierailija
31/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt puhut suhteesta, niin ei ole. Opettajan ammattietiikan kyllä pitäisi sanoa ettei ole ok. Vähän eri asia on sitten jos tapaat entisen lukio-oppilaasi 5-10 vuotta myöhemmin ja siitä kehkeytyy jotain. Se entinen abiturienttikin on todennäköisesti silloin jo ihan aikuinen, eikä suhteessa ole samalla tavalla automaattisesti valta-asetelmaa. 

Miksi 5-10v myöhemmin? Miksei vaikka lakituksen jälkeisenä päivänä? Ei silloin ole enää valta-asetelmaa ja molemmat ovat aikuisia.

Kyllä, se on jo ihan ok, kunhan koulu on ohi. Sitä ennen tosiaan on se oppilas-opettaja-juttu ongelmana.

Vierailija
32/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös yli 15 vuotta opettanut lukiolaisia. Näin miehenä on joskus täytynyt muutamalle urpommalle tutulle vääntää rautalangasta ettei oikealla elämällä ja fantasioilla tai aikuisviihdeleffojen "juonilla" ole mitään tekemistä keskenään. Jopa ne 18-vuotiaat abitytöt tulevat hakemaan tukea, ja kertomaan elämänsä suruista ja iloista, eikä niitä pysty mitenkään itsenäisinä aikuisina näkemään.  

Vierailija
33/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä abityttöjä 20 vuotta opettaneena en voi kuin ihmetellä, kuinka keskenkknasvuiseksi on jäänyt, jos nelikymppisenä tällaisia miettii.

Itse olen myös yli 15 vuotta opettanut lukiolaisia. Näin miehenä on joskus täytynyt muutamalle urpommalle tutulle vääntää rautalangasta ettei oikealla elämällä ja fantasioilla tai aikuisviihdeleffojen "juonilla" ole mitään tekemistä keskenään. Jopa ne 18-vuotiaat abitytöt tulevat hakemaan tukea, ja kertomaan elämänsä suruista ja iloista, eikä niitä pysty mitenkään itsenäisinä aikuisina näkemään.  

Just näin

Vierailija
34/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastumiset ja flirtit on ihan eri juttuja kuin suhde. Ekat voi jopa piristää. Jälkimmäinen on sopimatonta niin kauan kuin lukio jatkuu.

Vierailija
35/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vaan tapahtuu. Se ei ole ihan normin mukaista ja ei ole kaikkien mielestä hyväksyttävää mutta vietit on voimakkaat eikä ne noudata mitään normeja. Epäilen kyllä kuinka kauan 40 vuotias mies jaksaa kuunnella 18 vuotiaan huolia ja murheita.

Vierailija
36/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vaan tapahtuu. Se ei ole ihan normin mukaista ja ei ole kaikkien mielestä hyväksyttävää mutta vietit on voimakkaat eikä ne noudata mitään normeja. Epäilen kyllä kuinka kauan 40 vuotias mies jaksaa kuunnella 18 vuotiaan huolia ja murheita.

Tai se 18-v tyttö kuunnella nelikymppinen miehen huolia ja murheita :)

Vierailija
37/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yksi tuntemani autokoulun opettaja oli kova iskemään opetuksessaan olevia. Ei ollut mitään fantasiaa.

Vierailija
38/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 18 vuotias haluisi tuttavuutta 45 vuotiaan kanssa? Hän on tod.näk. lähdössä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle missä riittää nuorempaa seuraa niin paljon kuin vain haluaa.

Vierailija
39/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt puhut suhteesta, niin ei ole. Opettajan ammattietiikan kyllä pitäisi sanoa ettei ole ok. Vähän eri asia on sitten jos tapaat entisen lukio-oppilaasi 5-10 vuotta myöhemmin ja siitä kehkeytyy jotain. Se entinen abiturienttikin on todennäköisesti silloin jo ihan aikuinen, eikä suhteessa ole samalla tavalla automaattisesti valta-asetelmaa. 

Miksi 5-10v myöhemmin? Miksei vaikka lakituksen jälkeisenä päivänä? Ei silloin ole enää valta-asetelmaa ja molemmat ovat aikuisia.

Ei minusta olisi ok edes silloin 5-10v myöhemmin. Taustalla on kuitenkin aina se, että alunperin toinen on käyttänyt valtaa toista kohtaan. Olen itse opettaja en kyllä tunne ketään opettajaa jolle entinen oppilas voisi edes pelkällä ajatuksen tasolla olla vaihtoehto. 

Vierailija
40/72 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon opettanut lukiossa yli 20 vuotta. Olin aika nuori kun aloitin. Vuosien varrella on ollut selkeitä ihastumisia. Siis minuun on ihastuttu. Sekä poikia että tyttöjä (olen nainen). Siinä pitää olla kyllä tosi tarkkana, ettei tule vahingossa rohkaisseeksi. Yksi tapaus on ollut, jossa epähuomiossa olen sen tehnyt. Tajusin opiskelijan ihastumisen liian myöhään, ja olin jo ehtinyt kuunnella niitä huolia ja murheita kahden kesken. Tyttö laittoi mulle viestejä vielä vuosia lukion jälkeenkin, vaikka en hänelle edes vastannut.

Nuori on altis vaikutteille ja kehittyy vielä monin tavoin. Nuori voi myös ihastua opettajaan, se on ihan luonnollista. Opettaja on se aikuinen, ja se auktoriteetti siinä suhteessa, ja hänen täytyy ottaa vastuunsa vakavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan