Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää se millaiseksi monet naiset muuttuvat saatuaan lapsia.

Vierailija
12.10.2014 |

Todella moni nainen muuttuu lasten saannin jälkeen suoraan sanottuna tylsäksi! 99% puheista liittyy lapsiin, mitään ei voida tehdä koskaan ilman lapsia jne. Itsekin olen siis nainen ja minullakin on lapsia.

Toki suurin osa arjesta onkin lapsiperhe-elämää, mutta kyllä omien aikuisten juttujenkin luulisi kiinnostavan. Kaikki omaan itseen liittyvät haavet, tavoitteet ym. tuntuvat kaikonneen näiltä naisilta. Nykyään onkin todella vaikea saada muista äideiksi tulleista ystävistä seuraa mihinkään. Niistäkään, joilla lapset ovat jo isompia. Samoin puheet, aina niitä samoja juttuja lapsiin liittyen, ihan kun mitään omaa itseä ei enää olisi.

Eikä ole kyse siitä, ettei seurani kiinnosta. Kahville kyllä pyydellään, mutta aina niin, että lapset ovat mukana. Jos yritän ehdottaa, että mitä jos mentäisiinkin tällä kertaa ihan kahdestaan, niin jo menee vaikeaksi. Eikä ole kyse myöskään siitä, ettei isä voisi hoitaa lapsia. Mistä lie syystä pitää koko ajan nysvätä niiden lasten kanssa. Tuskin ne lapset nyt pahakseen pistävät jos äiti välillä käy pari tuntia jossain ilman heitä. Ja näiden perheiden isät! He kyllä käyvät harrastamassa, miesten viikonloppureissuilla ja ties missä. Ja näistä sitten naiset marttyyrimaisesti mäkättävät, vaikka itse voisivat tehdä ihan samaa. Moni nainen lakkaa ikäänkuin olemasta yksilö tullessaan äidiksi, tätä ongelmaa ei miehillä näytä olevan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan muuttuneen paljon itsevarmemmaksi lapsen saannin myötä. Muutama kaveri lopetti yhteydenpidon, enkä ole heitä kaivannut.
Mulla on paljon lapsettomia ystäviä, joiden kanssa käydään treenaamassa ja tehdään muuta kivaa. Hyvin vähän puhutaan lapsista kun nähdään. Tästä olen pitänyt kiinni, koska tarvitsen myös omaa aikaa ilman lapsia.
Kyllä musta on myös mukava tavata perheellisiä kavereita, lapset saavat leikkiä keskenään ja saa itse "vertaistukea".

Vierailija
2/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on selvä että pitää olla itsekäs oman jälkikasvunsa parhaaksi. Biletysseuralle on oma aikansa siellä parikymppisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista tulee äitejä, kun he saavat lapsia. Mielestäni tilanne on täysin luonnollinen.

t. Lapseton, jota kiinnostavat myös lapsijutut

Vierailija
4/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanjaksot tulee ja menee, ap. On aika tärkeää, että äiti on niin hulluna lapsiinsa sen ajan, kun he vaativat jatkuvaa huolenpitoa, että jauhaa paljon lapsijuttuja. Ei se tarkoita, etteikö taas lasten kasvaessa tulisi aikoja, jolloin lapsia ei enää raahata mukana ja omat harrastukset, työ ja muu kiinnostavat vaiheeksi taas enemmän.

Ja kuten olet huomannut, tuo muutos on aika yleinen, joten arvaat että se on jollain tapaa luonnollista ja tarkoituksenmukaistakin. Jos he ovat mielestäsi tylsiä, etsi toisenlaista seuraa. 

Vierailija
5/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lapset kannattaa tehdä silloin kun muutkin, vaikeuksia tulee jos on ensimmäisenä tai viimeisenä äiti

Vierailija
6/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sun valitusta ap. Jos kaverisi eivät ole sellaisia kuten sinä haluaisit heidän olevan, hanki uusia kavereita. Jos mieluummin et hanki uutta, itsesi oloista seuraa vaan jäät jankkaamaan siihen pettymykseen siitä, millaisia kaverisuhteesi nyt ovat, niin se on sinun oma valintasi.

Vierailija
7/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko jänniä vastauksia. Ettekö oikeasti kaipaa omaa elämää lasten saannin jälkeen? Joo, minulla on 2- ja 5-vuotiaat lapset ja en vaihtaisi heitä mihinkään ja olen äiti. Mutta olen myös itsenäinen nainen, kuka haluaa muutakin elämää kun työn, miehen ja lapset. Kuinka rentouttavaa olikaan olla naisystävän kanssa vk-loppu toisessa kaupungissa, pari yötä hotellissa. Shoppailtiin, syötiin, juotiin ja juteltiin, ja mikä parasta: ilman lasten jatkuvia vaatimuksia ja huomiota. Tuosta tosin jo reilu vuosi aikaa ja olisi kyllä aika uusia:) Ja nautin kyllä omista harrastuksistani sekä edes paristi vuodessa naisystävän kanssa syömässä käymisestä tmv. 

Ja olen ap:n kanssa juurikin samaa mieltä, että miksi naiset valittavat miesten poissaoloja, jos/kun eivät itse omaa elämää edes halua? Toki myönnän, että kaipaisin enemmän parisuhde aikaa nykyisin, kun kaikki menot miehen kanssa erikseen tai sitten mennään perheenä. Paitsi ens keväälle buukattiin pidennetty vk-loppu keskieurooppaan ilman lapsia..onkin eka kerta lasten syntymän jälkeen reissu miehen kanssa kaksin;)

Vierailija
8/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kestäisi tuollaista elämää. Haluan reissuja ystävien kesken ja kaikenlaista muuta elämää, etenkin sosiaalista elämää.

Vierailija
9/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset muuttuvat lapsen saatuaan, mutta kaikki eivät onneksi pysyvästi. Kuvittele, että ystäväsi olisi rakastunut. Eikö hän silloinkin tunge rakkaansa nimeä joka väliin ja puhu hänestä jopa huomaamattaan. Tilanne on ihan sama vauvan saaneella. Vauva täyttää ajatukset ja puheet, äiti on äiti 24/7.

Osa äideistä ei höyrähdä. He tajuavat, että lapsettomat ihmiset haluavat puhua välillä muustakin, ja jos puhe kääntyykin välillä vauvaan, he osaavat palata aiheesta myös pois. He myös nauttivat siitä, jos saavat joskus ns. omaa aikaa, parikin tuntia riittää, varsinkin, jos vauva on kovin pieni ja on vielä rintaruokinnassa. Silloin sen kauemmaksi ei oikein parane lähteäkään, ja silloinkin olisi hyvä jos vauva osaisi syödä myös tuttipullosta vaikka sitä äidinmaitoa. Pelkällä imetyksellä olevat ottavat luonnollisesti vauvansa mukaan oikeastaan joka paikkaan. 

Jos vauva ja äiti voivat kaikin puolin hyvin, vauvalla on luotettava isä ja äiti haluaa pitää yllä ystävyyssuhteitaan myös lapsettomiin kavereihinsa, ei ole mitään estettä, miksei tuore äiti voisi kahvitella kavereidensa kanssa myös lapsen saatuaan. Se, että on aina halunnutkin hautautua kotiinsa vauvan kanssa tiiviiseen symbioosisuhteeseen, johon lapsen isänkin on vaikea ujuttautua, on monilla ihan oma valinta. Suljetaan nyt tässä koliikit, baby bluesit, sairaudet ym. pois, kun joku niihin kuitenkin vetoaa. 

Vierailija
10/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi että naiset osaa olla ärsyttäviä!!!! Grrr!!! Tämäkin nyt oikeen jaksanut väsätä aloituksen tälläisestä asiasta. Ongelmat ne on näköjään oravallakin...! Sitten ja kun sitä vapaa-aikaa otetaan niin johan tulee valituksia siitä että kun mennään yksin eikä välitetä lapsista. Millonkaan ei ole hyvä! Ei ole naisen elämä helppoa eikä varsinkaan äiti sellaisen!

Vierailija
11/30 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista, jos toinen perheellinen kaveri ei suostu näkemään lasten kanssa. Olen töissä ihan tarpeeksi poissa lasten luota, mielelläni viettäisin heidän kanssaan mahdollisimman paljon aikaa työajan ulkopuolella. Töissä käydään miehen kanssa limittäin, jotta lapsilla olisi lyhyempi päivä päiväkodissa. Mies tekee muutenkin pitkää päivää, joten tulee kotiin arkisin vasta nukkumaanmenoaikaan ja on usein myös viikonloppuna töissä. Meillä on siis hyvin vähän aikaa perheenä, enkä halua käyttää sitä kaikkea siihen, että hengailisin jonkun kaverini kanssa. Entäs miehen vapaa-aika sitten? Ilman lapsia menen vapaa-ajan menoihin silloin tällöin, esimerkiksi synttärijuhliin tai muihin erityistilaisuuksiin. Lapsettomille kavereille koetan järjestää myös kahdenkeskeistä aikaa silloin tällöin. Joskus näen myös jonkun perheellisen kaverini kaksistaan, mutta ilman muuta se on minulle hankala järjestää ja paljon mieluummin olisin tavannut hänet lasten kanssa! Lapsetkit tutustuisivat paremmin ja mikäs sen mukavampaa, kuin että ystävieni lapset olisivat minun lasteni ystäviä.

Vierailija
12/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse toisin ja valitse Vapaaehtoinen Lapsettomuus.

Vierailija
13/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni tuosta. Olen huomannut etten oikein osaa puhua muusta kuin lapsista ja oikein mihinkään en osaa mennä ilman lapsia. Olen yksinhuoltaja niin ei ole toista aikuista joka olisi lasten kanssa.

Vierailija
14/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaan kuvittelee, että suurta osaa naisia kiinnostaa lapsenteon jälkeen vain lapset. Ei kukaan huvikseen niitä lapsia kaikkialle raahaa, vaikkeivat kovaan ääneen julistakaan, ettei mies suostu omia lapsiaan hoitamaan. Etenkin, kun kyseessä on niin tuomitseva kaveri kuin ap, jolta vastaukseksi saa kuulla jotain tyyliin oma vika. Ja kun lapsivapaata aikaa ei ole, niin aika vaikeaa sitä on muuta keskusteltavaa omasta elämästään keksiä.

Vierailija
15/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti se, millaiseksi itse muutuin kun tulin äidiksi. Ennen lapsia olin normaali, tasapainoinen ja fiksu ihminen, puhuin ihmisille normaalilla äänellä ja normaaleista asioista. Sitten tuli lapset, pää meni ihan sekaisin jatkuvasta valvomisesta, olin kävelevä zombie ja vuoroin lässytin ja vuoroin huusin lapsilleni enkä osannut enää puhua normaalilla äänellä ja normaaleista aiheista. Luojan kiitos suuri osa ystävistäni oli silloin vielä lapsettomia eikä heitä todellakaan kiinnostanut jutella kakkavaipan sisällöstä, vaan oli pakko keksiä muuta juteltavaa. Nykyään pää ja ääni toimii taas jo ihan normaalisti. :) 

Vierailija
16/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noita tuoreita äitejä kuuntelee mussutuksineen niin ei oo ihme että monilla seksielämä loppuu. Jos akat kuulostavat mussutavilta vanhoilta tädeiltä niin kyllä miehen seksuaalinen kiinnostus jää melko vähiin. Terv. Mies

Vierailija
17/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi alle 3-vuotiasta ja kun olen poissa kotoa vaikka shoppailemassa, kahvilla tai urheilemassa niin en halua puhua lapsista kuin korkeintaan vaihtaa nopeat kuulumiset jos välttämätöntä.

Mulla on eräs äitikaveri joka aina kutsuu itse itsensä kylään ja puhuu vain lapsista eikä auta vaikka kuinka yrittäisin vaihtaa puheenaihetta. Arvatenkin yritän keksiä tekosyitä miksei meille voi tänään tulla.

Facebookissa taas monella menee niiiin överiksi nää lapsipäivitykset, että pitää ottaa uutiset pois käytöstä.

Rakastan lapsiani yli kaiken, he ovat mulle kaikki kaikessa ja kuolisin heidän vuokseen, mutta kyllä äiti tarvitsee omaa lapsivapaata aikaa jolloin ei tarvitse edes ajatella lapsia eikä puhua heistä! Meillä parisuhdekin voi loistavasti kun molemmilla on säännöllisesti lapsivapaata aikaa. Sitä tulee niin rentoutuneena kotiin kun on hetken saanut olla ilman lapsia, jo 30min. erossa tekee hyvää!
Jos vapaa menee ystävän kanssa lapsista puhuen menee vapaan hyöty täysin hukkaan!

Jättäkää siis mammat ne muksut kotiin, unohtakaa hetkeksi että teillä edes on lapsia ja nauttikaa hyvän ystävän seurasta!

Vierailija
18/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:15"]

Kun noita tuoreita äitejä kuuntelee mussutuksineen niin ei oo ihme että monilla seksielämä loppuu. Jos akat kuulostavat mussutavilta vanhoilta tädeiltä niin kyllä miehen seksuaalinen kiinnostus jää melko vähiin. Terv. Mies

[/quote]

Ja mulkkutelineen ainoa anti tähänkin ketjuun oli seksi. Vau, ei mulkkutelineellä paljoa annettavaa maailmalle ole. Muuta venäjälle ja mene huoriin.

Vierailija
19/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄMMÄSTYTTÄVÄN MONET NAISET OVAT IHAN SAMANLAISIA ENNEN JA JÄLKEEN LAPSIEN.

Vierailija
20/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️👌🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi