Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei sillä kotihoidontuella pärjää ja pakko pyytää mieheltä rahaa...

Vierailija
12.10.2014 |

...Siis mitä ihmettä!? Jos nainen hoitaa kotona yhteisiä lapsia, niin miksi hänen pitäisi tulla toimeen kotihoidontuella ja pyytää mieheltään rahaa? Eikö pitäisi olla itsestään selvää, että miehen rahat ovat yhteisiä siinä tilanteessa??

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin, että kumpikin maksaa menonsa omilla rahoillaan, niin sittenhän kaiken järjen mukaan kotiin jäävän tulee laskuttaa lastenhoitopalveluistaan sitä työssäkäyvää sopivalla summalla. Mitä sitä sitten ilmaista työtä tekemään.

Vierailija
2/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^kyllä, ja kunnon tuntipalkalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis tällaista kuulee todella usein naisten suusta. 

Vierailija
4/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies maksaa kaiken muun, niin miten ei muka pärjää sillä summalla??????

Vierailija
5/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jospa se mies ei sitten osta, vaan ajatus on, että pitäisi saada niin paljon tukiaisia yms, että niillä pystyy oman osuutensa kaikesta maksamaan :).

Vierailija
6/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikille. Minä hoidin lapset ja kodin useamman vuoden. Ei tarvinnut miehen viikonloppunakaan siivota, kun ajattelin, että nautimme silloin vain yhdessä olosta. Kaikki neuvola- ja kauppakäynnit ym.. Sitten mies riidassa nosti esille, miten hän on maksanut jo niin paljon enemmän. Onhan mies maksanut enemmän asumiskuluja kuin minä, mutta silti tuo oli kuin märkä rätti naamalle.

Vierailija
7/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on sellaisia kitupiikkiukkoja, jotka ajattelevat, että jokainen perheenjäsen kustantaa oman elämänsä itse. Tuntuu aika erikoiselta. Mitenhän tuollaiset miehet toimivat entisaikaan, kun naiset eivät käyneet töissä, vaan hoitivat perheen ja talouden? Noille miehille tekisi hyvää joutua vamon elätettäviksi eli saisivat ise niin niukkaa tukea, ettei se riittäisi mihinkään ja vaimo tienaisi korkeaa palkkaa. Oppisivat ukkopahat ehkä vähän nöyryyttä.

Jos kerran ollaan perhe, niin eikö rahat ole molempien käytössä ilman erillistä anelua?

Vierailija
8/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:07"]

Niitä on sellaisia kitupiikkiukkoja, jotka ajattelevat, että jokainen perheenjäsen kustantaa oman elämänsä itse. Tuntuu aika erikoiselta. Mitenhän tuollaiset miehet toimivat entisaikaan, kun naiset eivät käyneet töissä, vaan hoitivat perheen ja talouden? Noille miehille tekisi hyvää joutua vamon elätettäviksi eli saisivat ise niin niukkaa tukea, ettei se riittäisi mihinkään ja vaimo tienaisi korkeaa palkkaa. Oppisivat ukkopahat ehkä vähän nöyryyttä.

Jos kerran ollaan perhe, niin eikö rahat ole molempien käytössä ilman erillistä anelua?

[/quote]

Juuri näin! Sitä mä vaan en ymmärrä, miten naiset näiden ukkojen kanssa päätyvät perheen perustamaan. Kaippa se pihi luonne on nähtävissä ennen lapseen maailmaan saattamistakin?!

Vierailija
9/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki rahat on yhteiset ja yhteisesti päätetään, mitä niillä tehdään. Rahaa ei siis tarvitse pyytää.

Vierailija
10/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut omat rahat enkä nyt kotona ollessani ole kertaakaan pyytänyt mieheltäni rahaa. Jos en saa työpaikkaa mammaloman jälkeen niin käytän säästöjäni joita olen kerännyt työvuosieni aikana. En vaan halua muilta rahaa, pärjään mieluummin itse vaikka naimisissa ollaankin.

Vierailija
11/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:51"]

Eikö pitäisi olla itsestään selvää, että miehen rahat ovat yhteisiä siinä tilanteessa??

[/quote]

Miten niin siinä tilanteesa? Jos on perustettu yhteinen perhe, eikö ole itsestään selvää, että kummankin rahat ovat yhteisiä ihan joka tilanteessa? Niistähän maksetaan yhteinen elämä.

Vierailija
12/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:11"]

Meillä on aina ollut omat rahat enkä nyt kotona ollessani ole kertaakaan pyytänyt mieheltäni rahaa. Jos en saa työpaikkaa mammaloman jälkeen niin käytän säästöjäni joita olen kerännyt työvuosieni aikana. En vaan halua muilta rahaa, pärjään mieluummin itse vaikka naimisissa ollaankin.

[/quote]

Samoin, paitsi painelin suoraan mammalomalta töihin niin ei tarvinnut kerjätä mitään keneltäkään.

Vierailija
13/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunniallinen mies huolehtii naisen ja koko perheen taloudesta vähintäänkin sen ajan, kun lapset ovat pieniä ja kotihoidossa.

T. M39, 4 lasta ja vaimo 10v kotiäitinä.

Vierailija
14/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:16"]Kyllä kunniallinen mies huolehtii naisen ja koko perheen taloudesta vähintäänkin sen ajan, kun lapset ovat pieniä ja kotihoidossa.

T. M39, 4 lasta ja vaimo 10v kotiäitinä.
[/quote]

Näin juuri. Naisen ei tulisi joutua "pyytelemään" rahaa, jos ovat yhdessä valinneet naisen jäävän kotiin hoitamaan yhteisiä lapsia. Normaalilla älyllä varustettu mies tajuaa sanomattakin, että sellaisessa tilanteessa hän kustantaa pääosin perheen menot. Ja jos se molemmille sopii, asia on oikein hyvin eikä pitäisi olla kenelläkään vastaan sanomista. Jokainen tehköön, kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
15/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:14"]

[/quote]

Samoin, paitsi painelin suoraan mammalomalta töihin niin ei tarvinnut kerjätä mitään keneltäkään.

[/quote]

Mutta kerjätä ei tarvitse, jos rahat ovat alun perin yhteiset. Lapset eivät ole mikään naisen projekti, joten ainakin minusta on kummallista, jos taloudellinen vastuu kotihoidon tulonmenetyksestä lankeaa vain naiselle.

Vierailija
16/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuitenkin olet hoitamassa kotona teidän yhteistä lastanne kaiketi yhteisestä sopimuksesta? Onpa jaloa elellä omilla säästöillä sen aikaa, että mies saa rellestää koko palkkansa :).

Vierailija
17/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:25"]

[/quote]

Kuitenkin olet hoitamassa kotona teidän yhteistä lastanne kaiketi yhteisestä sopimuksesta? Onpa jaloa elellä omilla säästöillä sen aikaa, että mies saa rellestää koko palkkansa :).

[/quote]Eipä se rellestä vaan osallistuu tasapuolisesti lapsemme kuluihin. Kun kaikki menee tasan, ei tarvitse riidellä rahasta. Näin se on toiminut meillä. Hienoa jos joku on saanut pitää työpaikkansa, minä sain potkut kun olin raskaana.

Vierailija
18/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ok. Kuka maksaa lapsen kulut? Miten jaatte jääkaapin sisällön? Onko siellä sun ruoat, miehen ruoat ja lapsen ruoat erikseen vai miten?

Vierailija
19/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin rahat ovat yhteisiä, koska lapsetkin ovat.

Pidän erittäin rajoittuneena, itsekkäänä ja julmana miestä, joka pistää rahansa menemään ja antaa vaimonsa ja lastensa pärjätä pikkurahalla.

Vierailija
20/34 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ja nainen hankkivat lapsen, ja sopivat (tai olettavat) että nainen jää kotiin häntä hoitamaan. Nainen ei siis voi tienata yhtä paljon rahaa kuin ennen, mutta hänen pitäisi maksaa yhtä paljon kuin ennen lapsen saamista. Mitä järkeä?

Kyllä juttu on niin että jos lapset on yhteisellä päätöksellä hankittu, niin ansionmenetyksen pitää myös jakautua. Silloin talous jää suurelta osin miehen varaan siksi aikaa kun nainen on kotona. Molemmat joutuvat tinkiä menoistaan tiukemman talouden ajaksi.

Kuka nainen suostuu kärsimään yksin taloudellisen tappion, käyttämään säästöjään ja menettämään eläketuloa lapsen/ lasten hankinnan takia? Minäpä kerron, typerä ja ajattelematon tai typerä ja ylpeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi