Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tämä johtuu kuulemma tiellä olevasta suolasta ja auto rupeaa sitten lämmön vaikutuksesta ruostumaan. Onko tämä totta ja minkä pirun takia autotalli sitten on keksitty?

  • ylös 3
  • alas 7

Sivut

Kommentit (40)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos se on lämmin autotalli niin kyllä siellä auto talvella ruostuu enemmän kuin jos se on koko ajan kylmässä. Ruostuminen on kemiallinen reaktio ja mitä lämpimämpää sen nopeammin se tapahtuu, plus vettä sulassa muodossa oleva vesi jouduttaa sitä rajusti.

  • ylös 28
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Autotalli on yhtä kuin miesluola.. Kuka hullu siellä nyt autoa säilyttäisi.

Nainen, jolla on autotalli?

Vierailija

Ilmiö perustuu kondenssiveteen. Jos ajat kylmän auton pakkasesta lämpimään talliin, ilman kosteus alkaa tiivistyä kylmään metalliin. Vain moottori on ajon jäljiltä lämmin.

Jos pidät autoa harvoin mutta pitkiä aikoja tallissa, tämä ei ole mikään ongelma. Äkkiä se auto on saman lämpöinen kuin tallikin. Jos ajat sen usein tunniksi tai pariksi sisälle, tällä on merkitystä.

  • ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos se on lämmin autotalli niin kyllä siellä auto talvella ruostuu enemmän kuin jos se on koko ajan kylmässä. Ruostuminen on kemiallinen reaktio ja mitä lämpimämpää sen nopeammin se tapahtuu, plus vettä sulassa muodossa oleva vesi jouduttaa sitä rajusti.

Ja riippuu toki siitä kuinka lämmin se lämmin autotalli on. Jos se on niin lämmin että auto kuivuu nopeasti niin sitten auto säilyy paremmin. Pahinta on se jossa auto juuri ja juuri sulaa mutta alusta pysyy märkänä seuraavaan lähtöön asti. 

  • ylös 18
  • alas 1
Vierailija

se on oikeassa

autotallit on keksitty jenkeissä jossa ei ole talvea

suomessa niitä ei saisi käyttää

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos se on lämmin autotalli niin kyllä siellä auto talvella ruostuu enemmän kuin jos se on koko ajan kylmässä. Ruostuminen on kemiallinen reaktio ja mitä lämpimämpää sen nopeammin se tapahtuu, plus vettä sulassa muodossa oleva vesi jouduttaa sitä rajusti.

Tuntuu hullulta, että auton on parempi sitten seisoa tuulessa ja myrskyssä hirveissä pakkaslukemissa. Entä jos sen vie kylmään autotalliin?

Vierailija

Tärkeintä: älä aja lumista autoa sisälle sulamaan! Putsaa se ensin huolellisesti lumesta.

  • ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Se suolamoska kun alkaa sulamaan lämmetessä niin se suola aiheuttaa korroosio metalliin

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä: älä aja lumista autoa sisälle sulamaan! Putsaa se ensin huolellisesti lumesta.

harvempi viitsii putsata lumia auton alustasta ja se on se paikka joka alkaa ruostumaan

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

No jos veljesi on joku 80v.... niin joo, ennen ne ruostui helpommin. Nykyisin korit käy sinkkikylvyssä eikä ruostu ennenkuin pintaa suojaavat kerrokset on peltiin asti rikki (kolaroitu lähinnä, kunnon kiveniskemä tms).

  • ylös 2
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on lämmin autotalli niin kyllä siellä auto talvella ruostuu enemmän kuin jos se on koko ajan kylmässä. Ruostuminen on kemiallinen reaktio ja mitä lämpimämpää sen nopeammin se tapahtuu, plus vettä sulassa muodossa oleva vesi jouduttaa sitä rajusti.

Tuntuu hullulta, että auton on parempi sitten seisoa tuulessa ja myrskyssä hirveissä pakkaslukemissa. Entä jos sen vie kylmään autotalliin?

Sille autolle on yksi ja sama seisooko se tuulessa ja myrskyssä hirveissä pakkaslukemissa, ei se vilustu :-)

Kylmä autotalli on toki hyvä, vähentää esim ikkunoiden skrabaamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on lämmin autotalli niin kyllä siellä auto talvella ruostuu enemmän kuin jos se on koko ajan kylmässä. Ruostuminen on kemiallinen reaktio ja mitä lämpimämpää sen nopeammin se tapahtuu, plus vettä sulassa muodossa oleva vesi jouduttaa sitä rajusti.

Tuntuu hullulta, että auton on parempi sitten seisoa tuulessa ja myrskyssä hirveissä pakkaslukemissa. Entä jos sen vie kylmään autotalliin?

ilman muuta

autolle parasta olisi säilyttää sitä pakastinlämpötilassa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä: älä aja lumista autoa sisälle sulamaan! Putsaa se ensin huolellisesti lumesta.

Auton alustaa ei kukaan ala puhdistaa lumesta, alustassa ne suurimmat ruostepesät muhii lämpimässä tallissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jos veljesi on joku 80v.... niin joo, ennen ne ruostui helpommin. Nykyisin korit käy sinkkikylvyssä eikä ruostu ennenkuin pintaa suojaavat kerrokset on peltiin asti rikki (kolaroitu lähinnä, kunnon kiveniskemä tms).

Hahaha.

Sivut

Sisältö jatkuu mainoksen alla