Nyt tuli ero ja 12-vuotias haluaa muuttaa isänsä ja hänen uuden naisensa luo
Tuntuu ihan järjettömän pahalta, mutta en tietenkään halua vaikuttaa lapsen päätökseen. Poika on aina ollut läheinen isänsä kanssa, mutta ei kovin paljon tykkää uudesta "äidistään".
Miten tämän asian kanssa edes pystyy elämään? 😢
Pari kuukautta sitten sain myös töistä ilmoituksen, että he eivät enää tarvitse minua siellä. Laiha lohtu on se, että en ollut ainoa irtisanottu.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla poika kanssa halusi muuttaa isänsä luo, mutta en suostunut. Isäkään ei lopulta halunnut haastaa mua käräjille, joten sain pitää lapseni pääosin.
Noinhan laki suomessa toimii. Nainen saa haluamansa. Yleensä nainen haluaa lapsen vain elatusmaksujen vuoksi. Kiva saada mieheltä rahaa ja yksikään nainen ei ikinä suostuisi maksamaan miehelle mitään.
Nämä lapsettomien, katkerien sinkkumiesten kommentit saa aina nauramaan ääneen.
Tuo(kin) kommentti on poistettu, joten se taisi olla aika osuva kun jonkun lumihiutaleen piti oikein ilmiantaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla poika kanssa halusi muuttaa isänsä luo, mutta en suostunut. Isäkään ei lopulta halunnut haastaa mua käräjille, joten sain pitää lapseni pääosin.
Noinhan laki suomessa toimii. Nainen saa haluamansa. Yleensä nainen haluaa lapsen vain elatusmaksujen vuoksi. Kiva saada mieheltä rahaa ja yksikään nainen ei ikinä suostuisi maksamaan miehelle mitään.
Nämä lapsettomien, katkerien sinkkumiesten kommentit saa aina nauramaan ääneen.
Tuo(kin) kommentti on poistettu, joten se taisi olla aika osuva kun jonkun lumihiutaleen piti oikein ilmiantaa se.
Ei vaan kommentin poistaminen oli keino suojella teitä nolaamasta itseänne vielä lisää.
Lapselle on ehdottomasti parempi kasvaa isänsä luona jolloin oppii realiteetit, selkärankaisuuden ja edesvastuun elämään.
Naisen luona kasvaessaan noita ei valitettavasti opi.
Mun miehen uniikki lumihiutale teinityttö muuttaa meille, kun tulee äidin luona riitaa. Sitten taas tympääntyy, kun minä vaadin tekemään kotitöitä ja käyttäytymään nätisti, ja muuttaa äidilleen. Ah, ihanaa uusperhe-elämää, kun lapselle annetaan valtaa, jonka hallinta ei vielä oikein luonnistu. Mulla on omiakin lapsia, samanikäisiä. Niiden kanssa ei ole koskaan tällaisia ongelmia.
Kyllä tuonikäisen lapsen mielipidettä on kuunneltava. Vaikka kuinka tekisi pahaa, älä lähde väkisin tappelemaan lapsesi huoltajuudesta vastoin lapsen (nuoren) tahtoa. Älä myöskään sotke tähän huoltajuuskeissiin pettymystäsi työpaikan menetyksestä, tyyliin "menetin työni mutta lastani en aio menettää". Lasta et menetä, vaikka hän asuisikin pääosin isänsä luona. Teette sitten viikonloppuisin (esim joka toinen vkl) ja loma-aikoina kaikkea kivaa. Antaa isänsä ja isän uuden puolison pyörittää ankeaa arkea. Täällä jotkut ovat ehdottaneet 50-50 systeemiä kompromissiksi mutta jos lapsi/nuori ei sitä itse toivo, en missään nimessä lähtisi siihen. 50-50 systeemi on vanhempien kompromissiksi tehty ja jos se on vastoin lapsen alkuperäistä toivetta asuinjärjestelyn suhteen, on se märkä rätti päin lapsen kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pojan isä sanoo?
Säälittää poika jo etukäteen, jos isä haluaakin bylsiä rauhassa uuden naisensa kanssa ilman, että kotona on teräväkorvainen varhaisteini.
Lapsi voi esittää toiveita, mutta vanhemmat ratkaisevat, miten toimitaan. Siksi monen esittämä 50-50 on hyvä lähtökohta keskustelulle.
Vanhemmat voivat toki ehdottaa lapselle 50-50 mallia, mutta jos lapsi/nuori tyrmää sen, ei vanhempien missään nimessä pidä pakottaa lasta/nuorta sellaiseen asuinjärjestelyyn! On aikuisellekin muuten aika rankkaa jos pitäisi vaihtaa kotia viikon välein. Lapsella tulisi olla oikeus pysyvään kotiin ja etävanhempaan voi muilla tavoin pitää yhteyttä.
No tietenkin jaettu vanhemmuus ja viikko-viikko meininki. Mitä hittoa. Hän on myös sun poika eikä vain ukkos ja sen uuden akan. Katkerampi pojasta tulee, jos annat sen vaan mennä. Sitä paitsi ukkos on voinut aivopestä sitä hyväksymään isukin uudet kuviot. Pelkää ehkä, että isi katoaa kuvioista kokonaan kun onhan se uusi muija niin paljon tärkeämpi kuin oma poika.
Missään tapauksessa ei lasta isälle. Älä suostu tuollaiseen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos poika asuu isänsä luona, niin hänen ei tarvitse hakea sitä miehen mallia äidin uusista miesystävistä. Tyttären voisi olla vastaavasti helpompi asua äitinsä luona avioeron jälkeen.
Pääset minimielareilla ja saat olla se kiva vanhempi, joka ei sekaannu kouluun, kavereihin tai huoneen siisteyteen. Rusinat pullasta.
Kyllähän lapsellakin on oikeus vaikuttaa. Jos omat vanhempani olisivat eronneet olisin satavarmasti asunut isän kanssa, ihan sama mitä mieltä äiti olisi ollut.
Kuinka moni lapsi oileasti haluaa viikko-viikko järjestelyä? Ja miten se edes toimii. Kyseessä kun on vielä poika niin hankitaanko molempiin koteihin sitten pelitietokone ja pleikkari? Itselle olisi ainakin ollut kauhistus että pitäisi asua viikko siellä toinen täällä? Mitä jos toinen vanhempi muuttaa kauemmas?
Kyllähän nyt 12 vuotias osaa jo sanoa kumman luona mieluumnin asuu.
Satavarmaan ei isä ota mitään hikistä esiteiniä nurkkiinsa kun viimein saanut erottua ja uuden naisen kanssa päässyt pimpan makuun, niinkuin silloin nuorena.
T:eroisä69
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. 12-vuotiasta on kuunneltava. Ja kuunnellaan.
Pääset tooosi helpolla kun murkkuikä alkaa!!! Meillä 13v.poika ja elämä muuttunut aikas "kivaksi".
Isä tuskin haluaa teiniä pyörimään hänen ja uuden naisystävän jalkoihin eikä välttämättä uusi seuralainenkaan ilahdu tai ainakin saattaa kadota nopeasti kuvioista.
Minulla oli hiukan vastaava tilanne. X-vaimo muutti uuden miehen luokse ja olisi halunnut lapset mukaansa. Lapset eivät suostuneet järjestelyyn ja halusivat jäädä minun luokse. Jos molemmat vanhemmat ovat kelvollisia hoitamaan lapsia niin tuon ikäinen päättää kummanko luona asuu.
Mitä kitiset, anna mennä. Sakset auki ja kohti uusia pettymyksiä.
Mitä mieltä olisit, jos lapsi haluaisi asua kokoaikaisesti sinun luonasi?