Apua, tein raskaustestin!
Tein raskaustestin aamupissasta, kaksi viivaa, toinen asteen haaleampi kuin toinen. Erotti siis ihan selkeästi. Voiko olla mahdollisuutta että on väärin, tai siis etten olekaan raskaana? Onko teillä ollut kaksi viivaa, mutta ette olekaan olleet raskaana? Lapsi olisi erittäin toivottu, nyt vaan pelottaa, että olenkohan sittenkään, kun testi sanoo että voi olla väärinkin, jos toinen viiva haalea...
Kommentit (24)
Lämpimät onnittelut ap:lle. Toivotaan, että kaikki menee hyvin sinulla ja vauvalla. Olen itse tahattomasti lapseton, joten toivon sinulle kaikkea hyvää. :)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:56"]Lämpimät onnittelut ap:lle. Toivotaan, että kaikki menee hyvin sinulla ja vauvalla. Olen itse tahattomasti lapseton, joten toivon sinulle kaikkea hyvää. :)
[/quote]
Kiitos paljon! :) eipä sitä vielä tajua, ehkä pitää pari päivää sulatella :)
Ps. Luin myös että ovulaatio voi näyttää haaleaa viivaa raskaustestissä, mutta en usko että siitä pitäisi olla kysymys, kun menkkojen piti alkaa perjantaina.
Jos saat kaksi viivaa testiajan sisällä, olet raskaana. Etkö osaa käyttöohjetta lukea? Ja ei se positiivinen r.testi elävää vauvaa takaa sylissä..
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 13:27"]Jos saat kaksi viivaa testiajan sisällä, olet raskaana. Etkö osaa käyttöohjetta lukea? Ja ei se positiivinen r.testi elävää vauvaa takaa sylissä..
[/quote]
Osasin lukea käyttöohjeet. Jos toinen viiva on haalea, tee testi uudestaan 48 h päästä. Haalea viiva voi olla virheellinen, eli et ole raskaana. Kiitos kun tulit pilaamaan onneni.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 13:27"]Jos saat kaksi viivaa testiajan sisällä, olet raskaana. Etkö osaa käyttöohjetta lukea? Ja ei se positiivinen r.testi elävää vauvaa takaa sylissä..
[/quote]
Onkohan itselläsi ollut kanssa yritys päällä, eikä tärpännyt, ja siksi noin inhottavasti vastasit.
En ole ikinä saanut tummaa viivaa, en lähellekään ja minulla on kuitenkin kaksi lasta :) kyllä haaleakin on positiivinen. Hormonia vaan ei ole ihan kirkuvan punaista viivaa vastaavaa määrää, mutta se määrä lisääntyy hurjasti kokoajan ja parin päivän päästä viiva on taas vahvempi.
Minullakin oli toinen viiva haaleampi kuin toinen ja raskaana ollaan nyt viikoilla 33!
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 13:33"]ap. sä oot seko.
[/quote]
Öö, millähän perustein?
Ap
Ah, joo, mä aattelin että saankohan vielä edes oman pään sisällä kiljua onnesta, mutta ehkä nyt voin. Kiitos teille :) ja sulle ilonpilaaja, tiedän että mitä vaan voi tapahtua, keskenmenonkin riski on. Anna mun nyt olla onnellinen, tee oma aloitus jossa purat kiukkuasi :)
Mitä ihmeen testejä sulla on, jos haalea viiva ei oo positiivinen? Jotain tosi halpoja ja huonoja?
Kaikissa mitä oon ite käyttänyt on lukenut, että viivan voimakkuudella ei väliä. Ja mulla oli ihan haaleat viivat tosi pitkään, kun olin raskaana.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 13:58"]Mitä ihmeen testejä sulla on, jos haalea viiva ei oo positiivinen? Jotain tosi halpoja ja huonoja?
Kaikissa mitä oon ite käyttänyt on lukenut, että viivan voimakkuudella ei väliä. Ja mulla oli ihan haaleat viivat tosi pitkään, kun olin raskaana.
[/quote]
Ne oli jotain apteekin omia testejä, ei ollut halvimmasta päästä, olisko ollu jonku 9 € kpl.
No, mulla on kolme lasta. Kaikista on aikanaan tullut vain haalea viiva heti menkkojen poisjäännin jälkeen testattuna. Viiva muuttui tummaksi vasta kun menkat oli myöhässä reilut pari viikkoa. Ekasta taisin tehdä useamman testin kun en haaleaa viivaa uskonut. Tokastakin tein kaksi testiä, mutta kolmannesta uskoin kerralla. Raskaushormonia on alkuvaiheessa niin vähän vielä, että viivasta tulee pakostakin haalea. Viivaa ei kuitenkaan tule jos raskaushormonia ei pissassa ole, joten kyllä se haaleakin viiva on liki 100% varmuudella positiivinen. Jos et raskaana olis niin mitään viivaa ei tulis.
Onnea!
Ihmettyttää miten ei voi tietää, että lähes poikkeuksetta myös haalea viiva tarkoittaa raskautta, koska hormonia, joka viivan aiheuttaa esiintyy vain raskaana. Eli huoletta voit iloita, tietysti kannattaa esim. ekaan ultraan odotella ennen kuin alkaa suvulle kertomaan. :)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:10"]No, mulla on kolme lasta. Kaikista on aikanaan tullut vain haalea viiva heti menkkojen poisjäännin jälkeen testattuna. Viiva muuttui tummaksi vasta kun menkat oli myöhässä reilut pari viikkoa. Ekasta taisin tehdä useamman testin kun en haaleaa viivaa uskonut. Tokastakin tein kaksi testiä, mutta kolmannesta uskoin kerralla. Raskaushormonia on alkuvaiheessa niin vähän vielä, että viivasta tulee pakostakin haalea. Viivaa ei kuitenkaan tule jos raskaushormonia ei pissassa ole, joten kyllä se haaleakin viiva on liki 100% varmuudella positiivinen. Jos et raskaana olis niin mitään viivaa ei tulis.
Onnea!
[/quote]
Näin mäkin olen asian ymmärtänyt, mutta kun testi sanoi noin. Joo, nyt on jo paljon varmempi olo! Kiitos paljon!
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:21"]Ihmettyttää miten ei voi tietää, että lähes poikkeuksetta myös haalea viiva tarkoittaa raskautta, koska hormonia, joka viivan aiheuttaa esiintyy vain raskaana. Eli huoletta voit iloita, tietysti kannattaa esim. ekaan ultraan odotella ennen kuin alkaa suvulle kertomaan. :)
[/quote]
Niin, eihän sitä hormonia ole, jos ei ole raskaana. Hölmö testi :D joo tottakai :)
Ovulaatiotestissähän se menee noin, että haalea viiva ei ole positiivinen vaan ainoastaan yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva. Kai se ostamasi varmasti oli raskaustesti?
Up