Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mika Salminen: Koronapassiin vaadittavat testit maksettava itse!

Vierailija
04.09.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12085688

"Passin vaatimat testit maksettaisiin todennäköisesti itse"

"Salminen arvioi, että koronapassin edellyttämät testit jäisivät testattavien itsensä maksettaviksi, sillä koronapassia on kaavailtu palveluihin, jotka eivät ole välttämättömiä.

– Eli jos haluat vaikkapa baariin, muttet halua ottaa rokotetta, vaihtoehtona lienee käydä testissä ja maksaa siitä itse, selventää Salminen."

Oikein! Niin OIKEIN! Ei todellakaan ole veronmaksajien tehtävä kustantaa kalliita koronatestejä huvittelua varten!

Katsotaan, kuinka kauan rokoteänkyröitä huvittaa maksaa 200 euron testejä! Tai kuinka kauan heidän taloutensa kestää sellaista! :D

Muistutan, että vaihtoehtona on ottaa rokote, joka on ILMAINEN!

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa rokotteessa täytyy olla joku ainesosa, joka tekee ihmiset erityisen ilkeiksi ja pahantahtoisiksi. Joukkomanipulointi alkaa näkyä.

Joukkomanipulointi tosiaan näkyy, mutta se manipuloijajoukko on rokotekielteisiä koronadenialisteja, jotka ovat pian 2 vuotta mesoneet somessa ja kylillä. Sitä satoa te korjaatte nyt, mitä olette kylväneet.

Minuakin ärsyttää jo idioottien mölinä ja saattaa olla, että heikkona hetkenä vastaan yhtä alatyylisesti.

Mutta se hetki ei ole vielä. Sanonpahan vain, että kellään ei ole pelkkiä oikeuksia, vaikka onkin lupa olla ottamatta rokotetta. On myös velvollisuuksia muita ihmisiä kohtaan ja niiden rikkomisella on seurauksensa. Maksullinen koronatesti on oma valintanne ja vaihtoehto maksuttomalle rokotukselle. Tulette näkemään, että rokote olisi ollut koronatautia älykkäämpi vaihtoehto. Kaikki te sairastutte ja osa teistä kuolee tautiin.

En minä sitä toivo, vaan itse te senkin valitsitte.

Mutta jos ei äly riitä tajuamaan, ei sitä ikävä kyllä mistään lisää saa.

Vierailija
42/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Denialistit:

Kieltäydytte passista joten millä oikeudella käytätte yhteiskunnan rahoja ilmaisiin testeihin turhaan?

Olisiko aika muuttaa johonkin parempaan maahan kuin Suomi?

Johonkin jossa ei vaadita passia, ei tarvi käydä testeissä eikä ole rajoituksia. Pakkoko täällä on hakata päätä seinään ja yrittää muuttaa valtaväestön mielipidettä?

Mitä te saavutatte täällä?

Etkö luotakkaan piikkiisi? :D tämä on hauskaa, kun rokotetut niitä rajoituksia vaatii🤣 kiltisti haet vain jatkossakin piikin :)

Luotan rokotukseen ja kun riittävän moni on ottanut niin rajoitukset voi purkaa jotta meidän terveydenhuollon kapasiteetti ei kuormitu liikaa rokottamattomien takia. Ja uuden rokotteen otan heti kun se katsotaan tarpeelliseksi. Influenssarokotteen otan myös perussairauteni takia joka vuosi jotten turhaan kuormita minä minä minä ajattelullani terveydenhuoltoa.

Entäs sun vastaukset esittämiini kysymyksiin?

Taisit jättää vastaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit yrittää painostaa, syyllistää, lahjoa, jopa anoakin, mutta ei. Minä EN ota koronarokotetta!

No olipas pontevasti sanottu

Vierailija
44/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh! Rokotepassi on kyttäämistä ja rokotteet totalitarismia.

Mutta tietysti voin mennä rokottamattomana ottamaan kaikki yhteiskunnan tarjoamat edut sairaalassa, kun sairastun vakavasti.

Vai mitä rokottamattomat?

Vierailija
45/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokottamattomana saan tartunnan, se oikeuttaa minut passiin.

Eli rokotteen jätän edelleenkin riskiryhmille ja vähä-älyiselle ihmiskarjalle.

Vierailija
46/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeinen kysymys kuuluu kuitenkin, että kun rokote ei suojaa kantajaa tai rokotetun kantajan lähiympäristöä koronalta (ks. esim. Israelin tilanne), miltä rokotepassi suojaa? Millä perustein rokotepassilla voi päästä kaikkialle, kun kuitenkin rokotepassin mukana myös virus voi päästä vapaasti kaikkialle? Eikö ketään häiritse logiikka tämän osaa kansasta syrjivän käytännön taustalla?

Tämähän on jo kuin erään idän nousevan kauppamahdin valvontayhteiskunta pisteineen, mutta rokotepassilla toteutettuna. Jos et tottele valtaapitävien kaikkia ohjeistuksia (esim. ottamalla kokeellisen uuden teknologian rokotteen, jonka tuottama immuniteetti tähän valtaosalle vain nuhakuumeen aiheuttavaan sairauteen on parhaimmillaankin lyhytikäinen), elämäsi tehdään mahdottomaksi sanktion. Et voi käydä kulttuuritilaisuuksissa, ravintoloissa, kirjastoissa jne. maksamatta joka kerrasta 100 euroa (testin hinta). Voitko käydä töissä? Entä pian koulussa? Samaan aikaan lopetetaan tietenkin myös tartuntojen seuraaminen, jotta kenellekään ei heräisi kysymys, miksi rokotepassista ja sanktioista huolimatta, meillä on yhä koronaa?

Vastaus kysymykseesi, kyllä häiritsee. Kyseessä ei ole mikään muu kuin keino kontrolloida ihmisiä. Hyvinvoinnin ja terveyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jää minulta ne palvelut väliin, joissa passia vaaditaan. Ihan periaatteesta en rahoita totalitarismin tukijoita.

Vierailija
47/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tietysti voin mennä rokottamattomana ottamaan kaikki yhteiskunnan tarjoamat edut sairaalassa, kun sairastun vakavasti.

Samoin pääset ylipainoisena, tupakoitsevana alkoholistina kaikkiin veronmaksajien kustantamiin palveluihin, ihan loppuun asti. Riskialttiita urheilulajeja ja muita rämäpäisiä harrastuksia omaavana saat myös täyden palvelun sairaalassa erikoishoidon piirissä.

Vierailija
48/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan ihan mielelläni, jos tulee tarve mennä yleisötapahtumiin. En usko, että ihan pian tulee.

Olen täysrokotettu. En todellakaan ole menossa ihmisjoukkojen sekaan edellenkään. Koronapassillako tämä pandemia taltutetaan?

Itse odottelen sitä milloin alkaa täysrokotettujen rokoteteho tippua ja sairaalat täyttyä. En suunnitellut olevani tuossa joukossa.

T: Ehdottoman rokotemyönteinen ja maskimyönteinen

Vierailija
49/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan alkaa tehdä niin että mulla on koronaoireita vähän väliä. Vaikkapa 3 kertaa viikossa. Suosittelen muillekin. Kaadetaan koko testijärjestelmä ylikuormittamalla se.

Ihan järkyttävää, kuinka tyhmiä ja itsekkäitä ihmisiä Suomessa on. Kaadetaan koko testijärjestelmä, että päästään ilmaiseksi baariin?! Pakko sanoa, että sun kaltaisille k-päille en toivo mitään hyvää. 

Vierailija
50/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin testi pitää maksaa itse.

Jos ei ole ottanut rokotetta suojakseen, niin luuleeko ihmiset, että yhteiskunta maksaa heidän kalliit testinsä tilaisuuksiin, joihin he haluavat mennä.

Ei tietenkään maksa.   Ihmiset voivat olla silloin menemättä koko konserteihin sun muihin tilaisuukisiin tai ottaa sen rokotteen.

Tuo testattavien määrähän olisi mieletön.

Paitsi että testt ovat kalliita, ne sitovat myös sairaanhoito henkiköstöä testien ottamiseseen.

Ja lisäksi vielä laboratorio analyytikkoja tutkimaan testit.

Millä yhteiskunnalla tuollaiseen on varaa?

Kun samaan aikaan koko kansa voi saada ilmaisen rokotteen.

Vierailija
51/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapassia tuskin edes tarvitaan enää.

Lokakuussa alkaa rokotusmäärät olla niin suuria, että rajotukset voidaan poistaa.

Kannataa huomata että Englant on poistanut jo kaikki rajoitukset ja Tanska on tekemässä samaa.

Että mihin sitä koronapassia tarvitaan, jos rajoitukset poistuvat.

Vai onko se sitten niin,   että rokotetuilta rajoitukset poistuu, mutta rokottamattomat eivät jatkossa pääse tiettyihin paikkoihin, ellei heillä ole tuoretta negatiivista testiä koronasta.  Tai sitten sairastettu korona takanaan.

Vierailija
52/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ottanut rokotetta suojakseen, niin luuleeko ihmiset, että yhteiskunta maksaa heidän kalliit testinsä tilaisuuksiin, joihin he haluavat mennä.

Ei tietenkään maksa.   Ihmiset voivat olla silloin menemättä koko konserteihin sun muihin tilaisuukisiin tai ottaa sen rokotteen.

Paitsi että testt ovat kalliita, ne sitovat myös sairaanhoito henkiköstöä testien ottamiseseen.

(HENKISESTI) köyhille kelpaa mikä vain, mitä jaetaan ilmaiseksi.

Rokote- tai ämpärijono, ihan sama.

Vierailija
53/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin pääset ylipainoisena, tupakoitsevana alkoholistina kaikkiin veronmaksajien kustantamiin palveluihin, ihan loppuun asti. Riskialttiita urheilulajeja ja muita rämäpäisiä harrastuksia omaavana saat myös täyden palvelun sairaalassa erikoishoidon piirissä.

Ensiksi mainittuina esimerkkeinä olet edelleen työkykyinen. Riskialttiiden urheilulajien parissa sama juttu. On edelleen työkykyinen. Eikä ne mitään ekslupalveluja saa.

Korona sen sijaan saattaa vaikuttaa pitkäikäiseen työkykyyn.

Vierailija
54/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä Salminen oikein on antamaan tälläisiä lausuntoja? Thl ei päätä rokotepasseista eikä rajoituksista.

Mika Salminen. Oliko kukaan edes kuullut tästä kaverista ennen koronaa? Ja nyt luottavat elämänsä tämän käsiin. Mikallahan on tämä agenda-pinssi rinnassa.

Vierailija
55/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa rokotteessa täytyy olla joku ainesosa, joka tekee ihmiset erityisen ilkeiksi ja pahantahtoisiksi. Joukkomanipulointi alkaa näkyä.

Joukkomanipulointi tosiaan näkyy, mutta se manipuloijajoukko on rokotekielteisiä koronadenialisteja, jotka ovat pian 2 vuotta mesoneet somessa ja kylillä. Sitä satoa te korjaatte nyt, mitä olette kylväneet.

Minuakin ärsyttää jo idioottien mölinä ja saattaa olla, että heikkona hetkenä vastaan yhtä alatyylisesti.

Mutta se hetki ei ole vielä. Sanonpahan vain, että kellään ei ole pelkkiä oikeuksia, vaikka onkin lupa olla ottamatta rokotetta. On myös velvollisuuksia muita ihmisiä kohtaan ja niiden rikkomisella on seurauksensa. Maksullinen koronatesti on oma valintanne ja vaihtoehto maksuttomalle rokotukselle. Tulette näkemään, että rokote olisi ollut koronatautia älykkäämpi vaihtoehto. Kaikki te sairastutte ja osa teistä kuolee tautiin.

Miksi vain testi kelpaa? Miksi ei käy jos rokottamaton saapuu maski päässä tapahtumaan? Nykyään katsotaan, ettei ole altistunut, jos on ollut maski. Mutta nytkö maski päässä altistuukin, jos on rokottamaton? Miten on mahdollista, että maskien suojavaikutus muuttuu rokotuskattavuuden muuttuessa?

Perustelun vaatimuksena luulisi olevan loogisuus ja ristiriidattomuus.

Vierailija
56/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos minä testin tarvitsen, niin varaan kyllä netistä ihan ilmaisen testiajan. Eihän ne siellä tiedä minkä takia käyn :D

Samoin. Toimi hyvin Tallinnan reissullakin.

Voitte uskoa, että jos tämä toteutetaan, niin silloin tällaiseksi negatiiviseksi testikau kelpuutetaan TIETENKIN vain se maksullinen testi, ei julkisen testiä. On todella helppo päätellä, että suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ota rokotetta yrittää tottakai ratsastaa muiden vastuun kantamisella muutenkin ts. maksattaa testinsä heillä.

Vierailija
57/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan yhteiskunta on ottanut velkaa miljardikaupalla, että saataisiin pandemia taltutettua. Ja sitten jotkut ovat itsekkäästi sitä mieltä, että rokotetta ei tarvitse ottaa.

Vierailija
58/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille rokottamattomiin armottomasti suhtautuville: monessako testissä olette pandemian alusta asti käyneet? Onko kaikki testikerrat olleet seurausta altistumisista, mitä ette olisi voineet välttää, eli töistä tai välttämättömistä asioinneista tai perheen vastaavista menoista.

Ette saa työttömyystukea, asumistukea, toimeentulotukea, ette juo alkoholia tai käytä muita päihteitä, olette normaalipainoisia ettekä tupakoi tai harrasta mitään riskialtista? Toisin sanoen ette omalla toiminnallanne ota minkäänlaista riskiä terveytenne suhteen tai saa yhteiskunnalta tukea?

Ajattelun aihetta.

Vierailija
59/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain testi kelpaa? Miksi ei käy jos rokottamaton saapuu maski päässä tapahtumaan? Nykyään katsotaan, ettei ole altistunut, jos on ollut maski. Mutta nytkö maski päässä altistuukin, jos on rokottamaton? Miten on mahdollista, että maskien suojavaikutus muuttuu rokotuskattavuuden muuttuessa?

Perustelun vaatimuksena luulisi olevan loogisuus ja ristiriidattomuus.

Rokottamaton saapuu maski päässä. Salli mun nauraa! Tähänkin mennessä virolaiset, venäläiset ja bulgarialaiset raksaäijät ovat liikkuneet pk-seudun kaupoissa ja muualla tyytyväisenä ilman maskeja. Venäläisten ja bulgaarien oma rokotustilanne on niin surkean alhainen, että tuskin on raksamiehet käyneet rokotuttamassa.

Kuvaa mielestäni hyvin, millaiset ihmiset Suomessa jättävät rokottautumatta.

Vierailija
60/153 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille rokottamattomiin armottomasti suhtautuville: monessako testissä olette pandemian alusta asti käyneet? Onko kaikki testikerrat olleet seurausta altistumisista, mitä ette olisi voineet välttää, eli töistä tai välttämättömistä asioinneista tai perheen vastaavista menoista.

Ette saa työttömyystukea, asumistukea, toimeentulotukea, ette juo alkoholia tai käytä muita päihteitä, olette normaalipainoisia ettekä tupakoi tai harrasta mitään riskialtista? Toisin sanoen ette omalla toiminnallanne ota minkäänlaista riskiä terveytenne suhteen tai saa yhteiskunnalta tukea?

Ajattelun aihetta.

Joo kiitos. Tein kahta työtä ennen koronaa ja sitten toinen työ loppui koronan vuoksi. Onneksi oli toinen työ, missä sain just ylennyksen ja se, mikä loppui olisi juuri tarjottu töitä. Ja en saanut enkä saa tyött.-, asumis-, tt-tukea. Painoindeksi 19 ja harrastan hyötyliikuntaa+juoksen.

Ja kyllä muuten ketuttaa, että jonkun mielestä on muka oikeus olla rokottautumatta. 50-vuotta sitten tuollaiset olisi kyllä naurettu ulos.

Vaikka tietysti niille, jotka saavat tukia eikä tarvitse kotoaan valoisaan aikaan poistua, niin valtio kyttää ja painostaa rokotteeseen. Kivasti menee työpaikat yhden pikku flunssan takia??