Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteinen?!?

Vierailija
04.09.2021 |

Minkälaiset ihmiset käyttää viel? Ymmärrän kyllä, jos jotain pikku ostoksia tai parkkimaksuja tekee kolikoilla, mutta ketkä oikeesti käyttää sitä ruokaostoksissa ja muualla? Vai ovatko he toimeentulotuen saajia, jotka säästävät rahaa laittomasti?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyöritän autokauppaa ja huoltoa harrasteena ja ainut mitä voi käyttää on käteinen.

Vierailija
22/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte pankkien ja viranomaisten tietää mun ostoksia. Käteinen on anonyymi.

Ei tileillä mitään kuitteja näy. Vaan ostotapahtuma. Voit siis rauhassa ostaa oluesi ja tupakkasi.

Et kai tosissasi usko tuohon? Ostoksista saa vaikka mitä dataa ihmisestä ja kyllä niitä käytetään hyväksi.

Mitä ihmeen väliä sillä on kellekään, jos ostan kaupasta peruselintarvikkeita? Mitä vahinkoa sillä saadaan aikaan, jos joku tietää, että ostan jauhoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua että isoveli saa tietää että mitä ostan, joten ostokset maksan käteisellä. olen säästäväinen, joten ennen kuin annan rahat, vilautan bonuskorttia että saan kerättyä bonukset.

Vierailija
24/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en halua että isoveli saa tietää että mitä ostan, joten ostokset maksan käteisellä. olen säästäväinen, joten ennen kuin annan rahat, vilautan bonuskorttia että saan kerättyä bonukset.

Bonuskortin kautta isoveli näkee ostokset. Myös valvontakameran kautta. Et ikinä ole täysin piilossa.

Vierailija
25/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin tulee maksettua käteisellä, mutta viisas varautuisi jonkinlaiseen käteismäärään. Nimittäin tietoliikenneyhteydet eivät aina toimi ja kortilla maksaminen epäonnistuu.

Tai pankki pysyy kiinni, kun tietsikkasysteemit ei toimi. Näinkin on käynyt.

Vierailija
26/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli varmaan vitsintynkä? Bonusjärjestelmä kun näkee ostossumman lisäksi jo täsmälleen mitä tuotteita ostit.

Vierailija
27/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte pankkien ja viranomaisten tietää mun ostoksia. Käteinen on anonyymi.

Mitä sellaista luulet ostavasi laillisesti, että pankkeja ja viranomaisia kiinnostaa? Taidat olla aika vainoharhainen. Ei kukaan kyttää sun leipäostoksia.

Ketkä kyttäsi tavallisia ihmisiä 30-luvulla liihakauppojen liepeillä Saksassa? Minkä tiedon saivat esimerkiksi ihmisen ruokavaliosta?

Sitten ne ihan tavalliset ihmiset vietiin junilla jonnekin.

Lue historiaa.

Suojaa yksityisyytesi.

Vierailija
28/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikenlaiset ihmiset käyttää käteistä.

Vierailija
29/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallinen viisikymppinen insinööri ja olen ollut mukana luomassa modernia tekniikkaa, mutta käytän sitä itse niukasti. Maksan paljon käteisellä, tykkään vanhemmista, helppohoitoisista autoista, käytän hyvin vähän sovelluksia puhelimessa (hyödyllisiä ei ole montaa). Auton tankkaaminen käteisellä on 10x nopeampaa kuin kortilla, kokeilkaa vaikka. Käytän käteistä ruokakaupoissa jopa yli sadan euron ostoksiin, koska haluan ettei käteinen häviä. Maksan myös kortilla, mutta harvemmin. Kortin tietoja en syötä nettiin koskaan varastettavaksi. 

Käteisellä ei vaan saa tankkia täyteen, ja jos ei ole juuri automaatilta haettu seteli, sitä joutuu välillä syöttämään monta kertaa että kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan