Paljonko jää itselle maksettavaa fysioterapiasta, jos lääkärin lähete?
Sain lähetteen 15* hierontaan ja lämpöhoitoon erittäin jumissa olevan niskani takia. Mitäköhän joudun lystistä itse maksamaan? Fysioterapeutti, jota suositteli on kuulemma erittäin hyvä, eikä myöskään halvimmasta päästä. En vielä saanut fysioterapeuttiin yhteyttä, että olisin voinut kysyä häneltä.
Kommentit (5)
niskan jumitus alkoi näkyä nimenomaan aivojen toiminnassa, neurologisella puolelle ja on todella haitallisia ongelmia. Eli en edes mennyt niskan/hartioiden takia lääkärille vaan ihan neurologisista syistä, jotka nyt mitä ilmeisimmin liittyvät tuohon jumitukseen. Pitäisi käydä 3krt/vk ja 5vk ajan. Sitten katsotaan tilannetta uudelleen.
En muista tarkkoja määriä ja summia; on aika monimutkaista ja kiemuraista niinkuin kelalta nyt voi ajatellakin mutta lopputulos oli se, että todella pieni on korvausmäärä. Ota huomioon, että korvaus% lasketaan tietystä taksasta (niinkuin esim. lääkärikulut ) joka saattaa
olla huomattavasti pienempi kuin oikea hinta.
Halvemmalla voisi tulla valita itse ns. villi hieroja jos kysymys on pelkästä hieronnasta kuin mennä kelan hyväksymälle fystioterapeutille. Ja kokemusta on, että fysioterapeutit eivät osaa välttämättä hieroa kovin kummoisesti. Mutta jos tarvitsee muita hoitoja niin se on sitten eri juttu...
vaihtoehtona olisi ollut pidempi hoitojakso jollain halvemmalla. Sanoi että jo muutaman kerran jälkeen pitäisi olla huomattavasti parempi olla.... Pitänee soittaa Kelaan. AP
Minä kävin myös todella jumiutuneiden niskojen takia terkkarissa, ja he sanoivat ettei enää nykyään anneta lähetteitä hierontaan. Höh!
:) No anyway, en tiedä hinnoista mitään.