Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toteutuneita rakennusbudjetteja (omakotitalo)?

Vierailija
31.08.2006 |

Minkälaisia loppusummia ovat rakennusprojektinne tulleet maksamaan ilman tonttia (eli kaikki muut paitsi tontin osto)? Mainitkaahan myös talon koko ja mahdolliset lisärakennukset. Mietitään tässä vanhan oston ja uuden rakentamisen välillä ja kiinnostaa nuo toteutuneet rakennuskustannukset. Talomerkin saa myös mainita.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi edes suunnilleen eli mennäänkö yli/alle 200 000 euron jne.

Vierailija
2/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tonttihinnatkin nousevat sitä tahtia, että siitä tulee rakentamiseen melkoinen lisäkulu.

Kotipuolessa itäisessä Suomessa taas olisi kannattanut ostaa valmis talo. Omaansa ei saa pois, jos rakennuttamansa yrittää myydä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelisin, että täällä menisi aika päittäin uuden rakennuttaminen/vanhan remontoiminen unelmataloksi mutta en sitten tiedä....

Vierailija
4/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme budjetoineet 200 000,- rakentamiseen / ei sisällä tonttia, tontin koko 1200 neliöä " pääkaupunkiseudulla" .

Onneksi meillä on pelivaraa jos kustannukset nousevat, vielä olemme laskelmissamme pysyneet, ihan reilusti.

Neliöitä 285 sisältää autotallin ja - katoksen, itse teemme alusta loppuun!

Kävimme katsomassa myös valmiita uusia, sekä vanhoja taloja, mutta ei mikään miellyttänyt 100%, joten päädyimme itse rakentamaan...

Kannattaa kilpailuttaa...

Vierailija
5/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meinaan jo rakennustarvikkeetkin aikas hintavia.

Vierailija
6/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri paikkakunnilta, mihin rakennat... siis rakennusmateriaaleista.

Lasku voi kiertää minkä kautta tahansa ja toimitukset, tulee suoraan tehtaalta, tällä menetälmällä me saimme huimat säästöt.

Pääkaupunkiseudulta ei kannattanut ostaa juuri mitään, ostot teimme mm keski-Suomesta!

Vierailija
7/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennyt noin 250 te, 300 neliötä sisältää autotallin ja lämmintä varastotilaa. Kaikki tehty itse paitsi arkkitehti- ja rakennesuunnitelu, maankaivuu, sisäseinien tasoitus sekä ulkopuolen eristysrappaus. Siis perustukset, rungon ja sisäseinien pystytys, lvis-työt ja niiden suunnittelu, sisätyöt jne. Aikaa palanut yli 5 vuotta ja rahaa se 250 te. Ja ihan valmista ei ole vieläkään. Tässä ei ole mukana tonttia. Ketään palkattua työmiestä ei ollut. Kaivinkone ja nosturi kävi muutaman kerran ja kvv-valvoja sekä vastaava mestari palkattiin. Sukulaisista/kavereista ollut vain satunnaista apua.

Sähkökamat tukusta, sähkölämmitys itse tehden tosi halvalla (kaapelit+ huonekohtaiset termarit maksoi alle 1500e). Materiaalit keskitasoa, siis puulattiaa ja laattaa jne. Kaksi varaavaa takkaa ostettu suhteilla, niihin meni yhteensä 5 te.

Vierailija
8/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 000¿

Vierailija
9/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

budjetti on todellakin vielä " kutinsa" pitänyt, onneksi....

Meillä tehdään talo harkoista ja julkisivu tulee tiilestä, niin ja muuraaminen tapahtuu omin voimin, eli työskentelemme itse alalla, joten takat, - piiput laatoitukset ja vastaavat ym kaikki muutkin teemme itse, pakolliset sähkö ym tietysti olemme teettäneet...

Arkkitehti+pääsuunnittelija meillä maksoi 1200

Rakennesuunnittelija 1000,-

Vastaava 1500,-

jne...

Onneksi meillä on pelivaraa jos johonkin menee enemmän!

Vierailija
10/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo n. 125m2 +yläkertavaraus n. 90 m2 sekä autotalli omalle tontille. Tehtiin paljon itse. Otettiin talopaketti " vesikatto päälle ja tuulensuojalevyt seiniin" -asennuksella. Lainaa otettiin 100000 e.

Rakentamiskustennukset on sen jälkeen nousseet rajusti jopa 30%. Jos on taitoa tehdä itse se kannattaa!!!

Vierailija
11/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aihe kiinnostaa, minuakin :)

Vierailija
12/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tontti reilu 1000 neliötä. Tuli maksamaan kaikkineen 170 000 egeä (tontin hinta 12 000 euroa). Talopaketti; Kastelli

Vierailija
13/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimet käteen talo 122 neliötä, parannellen varustetasoa,esim kodinkoneet yms sis materiaalit+yhden auton autokatos lämpimällä 10 neliön varastollapohjatyöt+maansiirto+liittymät+luvat+vastaava mestari ja yleensäkin kaikki muut paitsi tontti tekee noin 210.000 euroa, ollaan sen verran pitkällä,että kustannukset on aika hyvin jo siis tiedossa, vai pihanlaiton osalta laskelmassa on mukana budjettihinta.

Tontti siihen hintaan tulee vielä päälle, ja siitä sai kyllä täällä pk-seudulla pulittaa ihan riittävästi...Mutta, jo 100 neliöisistä uusista, kahdessa tasossa olevista rivareista saa pulittaa sen lähemmäs 300teur

Vierailija
14/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä oli pari vuotta sitten 170 000, voi nyt olla 200 000 Euroa.

Yksi kustannuksia kauheasti nostava juttu on jatkuvasti kiristyvät rakennusmääräykset. Harva 10 vuotta sitten rakennettu menisi enää niillä suunnitelmilla läpi.

Vierailija
15/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pitää kutinsa. Maatyöt ja ylipäätään pohjatyöt kalliita, vaikka tontti tasainen ja " helppo" .

Vierailija
16/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vastikään muuttaneet uuteen taloomme. Talo on arkkitehdin suunnittelema kaksikerroksinen puutalo pitkästä tavarasta. Lisäksi on rakennettu autotalli + katos sekä pihasauna ulkoa valmiiksi. Rinnetontti ja vaativat perustukset, ruuhka-Suomen ulkopuolelle. Meillä oli töissä kaksi kirvesmiestä, sähköt teetettiin tuntitöinä samoin lvi-hommat. Mutta ei tosiaan mikään avaimet käteen paketti vaan kaikki vapaa-aika on mennyt viimeisen reilun vuoden aikana. Lämmitysjärjestelmä oli oma urakkansa (maalämpö). Neliöitä talossa (huoneistoala) 160 ja autotalli + sauna parikymmentä kumpikin. Huoneistoala yhteensä noin 200 neliötä ja kerrosala 250 neliötä. Jos neliöhintoja laskee niin pitää aina tietää, mitkä neliöt on kyseessä...

Rahaa on palanut arviolta 370 000 ilman tonttia.

Vierailija
17/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

120-neliöinen omakotitalo. Alla 14 kpl 40-metrisiä paaluja. Sähköt, putket ja talo ulkoa valmiiksi ulkopuoliselta. Itse teimme sisätyöt, lattiavalut, väliseinät, katot, lattiat, laatoitukset yms yms yms.

Vastaava mestari maksoi 8000 euroa

Kokonaisbuudjetti tontteineen, töineen ja materiaaleineen 198 754, 74 euroa. Ei sisällä rakennusajan matka-ja tai ruokakuluja (noin. 700 km/vk) EIKÄ SISÄLLÄ AUTOTALLIA. Kaikki muu lupapapereista, naulapyssyn nauloihin ja jokaiseen maalariteipin pätkään on kirjattu.

Vierailija
18/18 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin nousseet 20-30 %

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän