Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, kuinka painavia kalusteita olette jaksanut kantaa muutossa?

Vierailija
11.10.2014 |

Siis te jotka olette hoitaneet muuton miehen kanssa kahdestaan, niin kuinka painavia kalusteita olette saanut kaksistaan kannettua? Kerro myös että minkä kokoinen nainen olet,  ja oletko kenties kova käymään salilla yms. vai ei. Toki jos sun mies on joku bodari, niin sekin on hyvä kertoa, koska silloin varmaan sinulle jäänyt kanto-osuus ei ole niin suuri. Yritän tässä hahmottaa että kuinka painavia kalusteita tälläinen hieman keskikokoa pienempi nainen, joka ei harrasta kuntosaleja, jaksaa oikein kantaa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

169cm/65kg itekseni olen muuttanut mun ja lapsen kamat mattoja tms voi käyttää apuna, tai nokkakärrejä. Ei paljo yhlle apuja tipu. Joo ja exä oli väkivaltainen siksi yh..

Vierailija
42/65 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakon edessä oli kannettava ku rempan alta jouduttiin evakkoon. Ei saatu siihen hätään ketään auttamaan. 155cm/54kg, satunnaisesti käyn salilla, sillonkin keskityn lähinnä alakroppaan. Eli voimaa ei liikaa ole. Mieskään ei mikään bodari ole. Jotenkin vaan pesukonekin saatiin, välillä pidettiin lepotauko. Ja rivarista rivariin, eli ei portaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyt ja sohvat ja umpipuinen ruokapöytä ok.Pesukonekin meni nokkakärryillä. N 167/58.

Vierailija
44/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on harvoja asioita missä olen vähän prinsessa. En todellakaan kanna muutossa mitään painavaa. Sitä varten on vahvat miehet.

154/52

Vierailija
45/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttoa hoitanut miehen kanssa kahdestaan, mutta ollaan kyllä kahdestaan kannettu kahden hengen sohvaa ja 140-senttistä runkopatjaa kerroksesta toiseen. Rappusissa on käännöksiä, joten huonakaluja pitää nostaa pystyyn, että mahtuvat. Kyllä sitä oikeasti jaksaa aika paljon. Pituutta on joku 160 cm ja painoa vajaa 60 kg. En käy punttiksella.

Vierailija
46/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väh. 300 kg piano muutettiin kerran neljällä normikokoisella naisella. En suosittele kellekään, mutta perille tuli ehjänä ja ilman naarmuja tai vammoja. Oltiin ehkä kaikki vähän perustasoa vahvempia, ulkotöihin tottuneita.

Nostaminen ja siirtäminen on eniten tekniikkalaji. Huonolla tekniikalla ei saa liikkeelle kevyitäkään tavaroita.

Vierailija
47/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmemetrinen sohva oli aika paha. Ihan saman kannan mitä mies, tosin olen muuttopäivän jälkeen ihan poikki. Ihan normaalikokoinen olen, harrastan juoksemista ja kahvakuulaa, joten ei varmaan edes mitään kunnon lihaksia ole. Mies käy harvakseltaan salilla. Pyykkikone kärrättiin sellaisella porraskärryllä, oli helppoa.

Vierailija
48/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoin yksin 60kg hyllyn meidän uuteen asuntoon, kun mies oli vielä töissä ja mä kannoin kaikki pienet tavarat ja kalusteet. Tuli pienenä yllätyksenä, että se hylly painoi niin paljon, mutta kun kerta siihen jo tarrasin, niin päätin sit kantaa sen loppumatkankin.

180/90nainen

Vierailija
49/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm, joten monien isojen esineiden kantaminen on vaikeaa. Paino voisi vielä mennä, mutta ne pitäisi nostaa niin korkealle että asento on hankala.

Vierailija
50/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttohommat eivät ole voima- vaan tekniikkalaji. 

Jos voimat loppuu kesken, on tekniikka ja välineet väärät. Vuokraamosta porraskiipijä ja porraskärryt, niin kaikki sujuu helposti.

Itse olen 162cm / 50kg nainen, ja itse muuttanut kaikki muut tavarat paitsi runkopatjasängyn, kun se on niin iso, ettei sitä yksin saanut. Pyykinpesukone menee porraskiipijällä helposti ja muutaman painavan muuttolaatikon kuormat myös. Vuokraamo on muuttajan paras kaveri =)

Vierailija
51/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kannettu yhdessä ja nokkakärryt apuna. Pesukone oli tuskaa, mutta onnistui sekin ihan ok. Suurin ongelma on pieni kokoni, kädet ovat liian lyhyet että saisi kiinni monista asioista/nostettua niitä järkevästi, vaikka luonnostani olenkin aivan yhtä vahva kuin mieheni.

Vierailija
52/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kantanut aina kaikki omat huonekaluni. Karmein kokemus oli kantaa vanha vettä puolitäynnä oleva pyykinpesukone useita kerroksia kumpaankin suuntaan. Silloin olin 177/70 eikä mies todellakaan mikään bodari. Kaikkeen pystyy kun vain päättää.

Sinähän olet kooltasi lähes keskimittainen mies, joten ei ihme jos "pystyt kantamaan omat kalusteesi". Käypä sanomassa tuo vaikka 15 senttiä lyhyemmälle ja 20 kiloa kevyemmälle kanssasisarellesi.

Vierailija
53/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sellaista voimaantumista tämä ketju täynnä, että oikein naurattaa. Todellisuus on vähän toista. Toki jos on kooltaan joku amatsoni niin sitten varmaan isommat kalusteet nousee ja kulkee.

Vierailija
54/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162/60 ja kaikki kalusteet ollaan miehen kanssa 180/100 kannettu kahdestaan paitsi pesukone. Pesukone oli liikaa minun 27cm ympärysmitaltaan olevalle hauikselle.

Vierailija
55/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan hoitui ihan kaikki kulmasohvasta ja pesukoneesta lähtien. Muutettiin kerrostalosta rakennuttamaamme kaksikerroksiseen omakotitaloon. Olen 150/50, lähinnä kotona nostan painoja/kahvakuulaan välillä eli melko teepussinnarut käsinä, mutta ei ne niin painavia ole ettei kahdestaan menis hintelämmälläkin naisella.

Vierailija
56/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te jotka olette hoitaneet muuton miehen kanssa kahdestaan, niin kuinka painavia kalusteita olette saanut kaksistaan kannettua? Kerro myös että minkä kokoinen nainen olet,  ja oletko kenties kova käymään salilla yms. vai ei. Toki jos sun mies on joku bodari, niin sekin on hyvä kertoa, koska silloin varmaan sinulle jäänyt kanto-osuus ei ole niin suuri. Yritän tässä hahmottaa että kuinka painavia kalusteita tälläinen hieman keskikokoa pienempi nainen, joka ei harrasta kuntosaleja, jaksaa oikein kantaa.

Palkatkaa pari muuttomiestä.

Minä olen muuttanut monen ihmisen kamat, pitäisi oikeastaan perustaa muuttofirma.

Siskoni kanssa muutimme kerran koko omakotitalollisen kalusteita toiseen kaupunkiin - kahdestaan.

Yleensä jos muutan mieheni kanssa, siihen tunkee väkisinkin ystäviä auttamaan. Apukäsille löytyy aina vähintään parikymppiä palkaksi.

Jaksan kantaa yksin pienemmän sohvan ja melkein koko irtaimiston.

Kulmasohva ja jääkaappipakastinyhdistelmä menee vain yhdessä toisen ihmisen kanssa.

Olen reilut 180cm nainen ja pidän urheilusta, en polta tupakkaa.

Vierailija
57/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 02:37"]

Muutin kaverin kanssa. Kaksi alle 20-vuotiasta tyttöä, molemmat pieniä sohvaperunoita. Hyvin silti jaksettiin kantaa kaikki sohvista täysipuisiin yli puolen tonnin sänkyihin viidenteen kerrokseen asti. Kaveri on vielä selkävaivainen. Kävi se kuitenkin koville, ja suunnitelma piti olla.

Ette varmasti ole kantanut puolen tonnin painoista sänkyä mihinkään. En tosin edes usko että sänky voi painaa läheskään noin paljon. 

Näin yksinhuoltajia/ matkatyöläisten vaimoja tuntevana voin sanoa täällä mumiseville miehille, että olen nähnyt + ollut mukana monessa naisten keskenään hoitamassa muutossa.

Miehet tunnetusti raivostuvat, jos nainen pyytää heitä muuttoavuksi.

Eräs pienikokoinen tuttuni, kolmen lapsen äiti, jonka mies oli töissä toisella puolella Suomea,

tyhjensi yksin koko omakotitalon muuttoautoon.

Hän sai kantoapua vain kuljettajasta ja kantoi pesukoneet ym. jääkaapit selällään, ei lihaksilla.

Viimeisenä päivänä epätoivoinen nainen kärsi hirveistä selkäkivuista,

mutta pakko painaa pitkää päivää, talo oli saatava tyhjäksi ja myyntiin.

Tämä pieni perheenäiti otti vahvoja kipulääkkeitä ja jatkoi kantamisurakkaa.

Lääkärit eivät osaa sanoa tarkasti, mikä häneen iski: selkä kuitenkin vaurioitui ja kipeytyi pysyvästi. Rouva on ollut pyörätuolissa v:sta 2012, eikä ilmeisesti koskaan enää kävele.

Mies tietenkin häipyi, lapset ovat välillä sijaisperheessä, välillä isällä,

välillä äidillä.

Kyseessä 160cm, normaalipainoinen paljontupakoiva nainen.

Vierailija
58/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja tyttöystäväni (eli kaksi naista) olemme muuttaneet useamman kerran. Parhaiten muistuu mieleen kerta, kun muutimme hissitalosta hissittömään ja kannoimme pyykinpesukoneen, sohvan, sängyn ja vitriinin kahdestaan kolmanteen kerrokseen. Emme olleet mitään salikissoja, hyvin pärjättiin.

Vierailija
59/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja tyttöystäväni (eli kaksi naista) olemme muuttaneet useamman kerran. Parhaiten muistuu mieleen kerta, kun muutimme hissitalosta hissittömään ja kannoimme pyykinpesukoneen, sohvan, sängyn ja vitriinin kahdestaan kolmanteen kerrokseen. Emme olleet mitään salikissoja, hyvin pärjättiin.

Ai niin, tästä puuttui että olimme silloin parikymppisiä, n. 160cm pitkiä ja suunnilleen 50-kiloisia.

Vierailija
60/65 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä maailman surkein kantaja. Lyhyet käsivarret ja pienet kädet joilla ei saa otetta mistään. Mun on vaikea kantaa mitään senkään takia etten saa siitä kunnollista otetta. 153/47kg laihaläski joka käynyt salilla viimeksi pakotettuna lukioaikana. Ei hävetä myöntää että kaksin miehen kanssa ei varmaan tulisi muutosta mitään. Kyllä varmaan kaikki saataisiin liikkeelle, mutta en pystyisi painavampia viemään esim portaita tai jos niitä pitäisi nostaa kaiteen yli kulmissa tai kallistaa jotta ne mahtuu jostain kohtaa. Pesukone ei mun kanssa varmaan nousisi edes ilmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi