Naiset, kuinka painavia kalusteita olette jaksanut kantaa muutossa?
Siis te jotka olette hoitaneet muuton miehen kanssa kahdestaan, niin kuinka painavia kalusteita olette saanut kaksistaan kannettua? Kerro myös että minkä kokoinen nainen olet, ja oletko kenties kova käymään salilla yms. vai ei. Toki jos sun mies on joku bodari, niin sekin on hyvä kertoa, koska silloin varmaan sinulle jäänyt kanto-osuus ei ole niin suuri. Yritän tässä hahmottaa että kuinka painavia kalusteita tälläinen hieman keskikokoa pienempi nainen, joka ei harrasta kuntosaleja, jaksaa oikein kantaa.
Kommentit (65)
Eikun toinen KAHVOISSA, auttaa enemmän kuin kahviossa oleva apuri :)
Ihan tavallinen päältä täytettävä pesukone, vanhassa osoitteessa 3krs portaita alas, uudessa onneksi hissi. Itse ihan tavallinen 167/56kg ja muuttoapu ei paljon mun mitoista poikkea. Fyysistä työtä tehdää, joten siitä ehkä apua, salilla ei edes käydä. Kaiken saa kannettua, jos on pakko.
Satakiloinen pesukone on kai painavin jonka kantamiseen olen osallistunut. Auton perään se piti nostaa, puolen reiden korkeuteen. Tiukkaa teki, mutta nousi, avomiehen kanssa.
Hästensin runkopatjen painoa en tiedä, (90 cm leveä) Toisessa päässä olin. Painoihan se, mutta aika keposesti liikkui.
Teen fyysistä työtä, kanniskelen päivittäin painavaa, joten siitä on varmaan apua.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:37"]
Kaikki menee jos on joku toinen kantamassa mukana. Eli kahdestaan pesukoneet ja puupiirongit. Pesukoneen kanssa kyllä nykyään jeesii noi nokkakärryt törkeen paljon, eli kone siirtyy jo melkein yksikseenkin
[/quote]
Paitsi jos asuu kerrostalossa eikä ole hissiä
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 02:37"]
Muutin kaverin kanssa. Kaksi alle 20-vuotiasta tyttöä, molemmat pieniä sohvaperunoita. Hyvin silti jaksettiin kantaa kaikki sohvista täysipuisiin yli puolen tonnin sänkyihin viidenteen kerrokseen asti. Kaveri on vielä selkävaivainen. Kävi se kuitenkin koville, ja suunnitelma piti olla.
[/quote]
Ette varmasti ole kantanut puolen tonnin painoista sänkyä mihinkään. En tosin edes usko että sänky voi painaa läheskään noin paljon.
Siskon kanssa on saatu helposti kannettua sohvat ja kirjahyllyt myös portaita, mutta pesukoneen kanssa meinasi itku tulla vaikka oli nokkakärrytkin lainassa. Molemmat huonokuntoisia 160 cm ja +/-60kg.
Sohva on jo äärirajoilla ja joku pesukone alkaa olla jo liikaa.
Olen kantanut aina kaikki omat huonekaluni. Karmein kokemus oli kantaa vanha vettä puolitäynnä oleva pyykinpesukone useita kerroksia kumpaankin suuntaan. Silloin olin 177/70 eikä mies todellakaan mikään bodari. Kaikkeen pystyy kun vain päättää.
Ei ole tullut vastaan mitään 'liian painavaa'. Toki kunto ollut koetuksella ja huilitaukoja pitänyt pitää. Ihan tavismamma oon, en mitenkään kummoinen kunnoltani.
Kaikki menee jos on joku toinen kantamassa mukana. Eli kahdestaan pesukoneet ja puupiirongit. Pesukoneen kanssa kyllä nykyään jeesii noi nokkakärryt törkeen paljon, eli kone siirtyy jo melkein yksikseenkin
Pesukone, sellainen tavallinen 60 cm leveä on ollut painavin.
540-litraisen akvaarion kahdestaan miehen kanssa. Kun se lähti pois, piti olla 3 kantajaa, kaikki raavaita miehiä. (Toki akvaario oli tyhjennetty.) Viimeksi taloon tuli uusi liesi, kahdestaan sekin miehen kanssa. Sen sijaan sohvan kanssa loppui haba kesken.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:38"]Pesukone, sellainen tavallinen 60 cm leveä on ollut painavin.
[/quote]
Täsmennän vielä että olen 160-senttinen perusplösö äiti-ihminen.
Olen kyllä todella surkea kantamaan yhtään mitään. Joku pesukone jäisi vanhaan asuntoon jos se minusta riippuisi. Mies on tosi vahva (raksaukko).
120 cm leveä runkopatja onnistui. Ala-asteikäisenä jaksoin kantaa 10 kilon maitopurkkipakkausta jonkin matkaa. Varmaan viitisentoista kiloa alkaisi olla maksimi mulle. Pesukoneet ei luultavasti liikkuisi. Keskipituinen ja normipainoinen olen, yleensä käynyt salilla ehkä kerran viikossa. Jos jotain tuki- ja liikuntaelinvaivaa on, etenkin jos selkäongelmia, ei kannata lähteä itse kantamaan. Muuttomiehet tulee halvemmaksi kuin työstä poissaolot ja/tai hoidot :)
Kaikki on mennyt 164/54, mies ei bodari, en käy salilla. Mutta salilla käyvä ystävätär ei jaksa siirtää pientä lastulevyhyllyä yksin, joten eiköhän kaikki olla erilaisia.
Meillä ei taida olla huonekalua/tavaraa mitä en jaksaisi muutossa kantaa (isommat kimpassa tietty). Kyllä töissäkin saa välillä kantaa ja nostella todella painavia asioita, vaikken mikään huippukuntoinen olekaan. Mutta silti mies aina välttämättä haluaa kantaa esim vähän painavammat kauppakassit ja muut sellaiset.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 08:19"]
Sohva meni, ei ollut kauhean raskasrakenteinen kyllä ja välillä huilattiin, samoin tv-tasot ja matalammat lipastot, simppeli kirjahylly jne. Pesukone meni kun oli nokkakärryt apuna.
Oikeastaan ainoa, mikä ei mennyt, oli isohko painava puukaappi (vajaa 2m x 1m x 0,5m tms). Se oli kahdelle liikaa sekä koon että painon puolesta. Tosin haasteellista se ois ollut kahden miehenkin hoitaa. Kolmestaan ja nokkakärryjen kanssa se sit meni.
mutta suosittelen nokkakärryjen hankkimista/lainaamista, on isoksi avuksi... :)
[/quote]
ja ei olla kumpikaan kookkaita tai treenata ja nuo oli siis asioita joita on jaksettu kuljettaa portaita pitkin 2-3 kerrosta. Jos on tilava hissi ja korkeintaan pari pikkuporrasta niin selviää tosi pitkälle noiden nokkakärryjen kanssa, mutta on niistä apua portaassakin kun voi vetää tai "pudottaa" lastin porras kerrallaan. Toinen kahviossa ja toinen varmistaa/työntää/jarruttaa etupuolella. Tavaran voi myös köyttää kärryihin ja niillä saa vaivattomasti myös painavat laatikot.