Poppareiden teko
Näköjään on taas öljy loppu ja pitäisi duunaa kattilallinen noita. Olen käyttänyt voita joskus kun on sama situation mutta siis olisiko margariini parempaa? Voilla "tehtynä" tulee sivumakua...eli oletteko kokeilleet margariinilla tai voilla? Voi olla että mulla on väärä määrä voita tai jtn...olisi kiva jos te naiset auttaisitte miestä probleemassa,ei viittiis sipsejäkään avata,popcornit on parempia heh...
Kommentit (10)
Niin nytven tarkoita niitä valmiita joihin joku laittaa voita,ymmärrätkö että paistettu voi maistuu ehkä piikkkasen erilaiselta????? Ne vrm valmistuu ilmam öljy/voi/ margariinia NOT!
Eikö mikropopcornit olis paljon helpompia...
Voi= sivumaku :)
Sulatat voita sen verran kattilanpohjalle että siemenet peittyy. Eli ensin voita ja kun sulanut, niin siemenet sinne, tarvittaessa lisää voita. Sitten kattilan täytyy antaa olla paikoillaan niin kauan kuin alkaa kunnolla poksumaan, sen jälkeen kattilan kunnon heiluttaminen poksumisen loppun asti. Levy saa olla täysillä siihen asti kunnes poksuminen alkaa, sitten keskilämmölle.
T: Kolmas mies
No kun ei oo nyt täs ja ne on vitun suolasiakin
Dänks,joo tolleen mä teen ne öljylläkin ja onnistuu hyvin mut voi muuttuu aika tummaksi ennenkun ne poksuu...voinhan pitäs kestää enemmän lämpöä kun margariinin tai öljyn?
Ai et pitäs raahajtua kauppaan ostamaan niitä? No tunneli on kyl auki et ei siinä mut samalla voisi ostaa sitä öljyäkin....ja popparien kanssa parasta on bisse, slurps :)
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:31"]
Dänks,joo tolleen mä teen ne öljylläkin ja onnistuu hyvin mut voi muuttuu aika tummaksi ennenkun ne poksuu...voinhan pitäs kestää enemmän lämpöä kun margariinin tai öljyn?
[/quote]
En osaa tuohon öljy/margariini asiaan vastata, mutta sen olen huomannut että pitää TOSI! nopeasti heiluttaa että popparit ei tummu. Öljyllä ja margariinillä ei tuohon makuun pääse :)
T:Kolmas mies
Ok,kiitos vinkistä! Lähtökohtaisesti käytän pelkkää voita leivällä ja muuallakin eli olisi kiva jos popcornitkin onnistuisi sillä ok....
Siis aitoa voin makuahan niihin yritetään saada. Sivumaku, heh, heh.
T:toinen mies