Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden paikkakuntalaisten asenteet helsinkiläisiä kohtaan ärsyttävät

Vierailija
11.10.2014 |

Kuten esimerkiksi se, että meistä muiden murteet ovat ärsyttäviä. Itse rakastan kuulla eri murteita, niin yöelämässä, kuin arkipäivinä kaupungilla.

Muita esimerkkejä tämän kaltaisista ennakkoluuloista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, että ihmiset ajattelevat, että helsinkiläiset ajattelevat olevansa koko maailman, tai paremminkin Suomen napa. Ei pidä paikkaansa.

Mitä tulee murteisiin, minusta tuntuu, että ihmiset, jotka asuvat helsingin ulkopuolella kritisoivat meidän tapaa puhua enemmän kuin me muiden tapaa  puhua.

Vierailija
2/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset täällä taas arvostelemassa muita ja kehtaavat vielä ihmetellä miksi muut eivät pidä heistä! Niin tyypillistä hesalaisten touhua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun sanotaan että täällä ollaan ylpeitä ja epäystävällisiä. Tuntuu, että tuota hokevat eniten ne, jotka eivät ikinä ole edes käyneet Helsingissä. Sitten se ääliö, joka tällä palstalla kirjottaa hellsinski. Very funny.

Itse en pohdi muiden paikkakuntalaisten juttuja, enkä todellakaan aina kuvittele että kaikki tapahtuu automaattisesti täällä.

Vierailija
4/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:06"]

Helsinkiläiset täällä taas arvostelemassa muita ja kehtaavat vielä ihmetellä miksi muut eivät pidä heistä! Niin tyypillistä hesalaisten touhua!

[/quote] no lol :)

Vierailija
5/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkivastaisuus on ikävän yleistä. Meitä pidetään töykenä. En tiedä, mutta luulen että osasyy on se, että muualta muuttaneilla on negatiivinen ennakkokäsitys ja sitten he yrittävät sopeutua joukkoon olemalla itse töykeitä. En tunne ketään paljasjalkaista stadilaista, joka olisi töykeä tai arvottaisi ihmisiä syntyperän johdosta.

Vierailija
6/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäystävällisyys myytti. Samalla tavalla esim asiakaspalvelijat ovat pienissäkin paikkakunnissa kyllästyneitä työhönsä (ja syystä! kokemusta löytyy). Ihminen on ihminen, olipa sitten helsinkiläinen tai tohmajärveläinen.

Vierailija
7/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:13"]

Helsinkivastaisuus on ikävän yleistä. Meitä pidetään töykenä. En tiedä, mutta luulen että osasyy on se, että muualta muuttaneilla on negatiivinen ennakkokäsitys ja sitten he yrittävät sopeutua joukkoon olemalla itse töykeitä. En tunne ketään paljasjalkaista stadilaista, joka olisi töykeä tai arvottaisi ihmisiä syntyperän johdosta.

[/quote] toi ENNAKKOKÄSITYS on avainsana. Mulla on myös ennakkokäsityksiä. Jos menen kesälomalla esim Savoon, oletan että kaikki ajattelevat että olen ihan hirveä ja töykeä, mutta totuus on toinen. Ei kukaan käytännössä tai "oikeessa elämässä" ole ollut mulle epäystävällinen tai dissaa Helsinkiä.

Vierailija
8/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Suomessa asuvilla on joku vinkeä logiikka Helsinkiin tyyliin "kävin Hesassa kaupassa rautatieaseman vieressä, myyjä ei haastellut leppoisasti kuten Kuopion torilla kotonani ja tunsin oloni epävarmaksi -> kaikki helsinkiläiset ovat ylimielisiä mulkkuja" :-)

Enkä ymmärrä juuri sitä logiikkaa, että jos on asioinut niissä parissa paikassa rautatieaseman vieressä, niin siinä on "koko Helsinki".:-) Näissä kommenteissa siis tuntuu olevan niin.

Vierailija
9/9 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin muualta muuttaneena todeta, ettei pidä paikkaansa ainakaan se, että helsinkiläiset olisivat jotenkin epäystävällisiä. Mutta helsinkiläisiin kohdistuvat mahdolliset ennakkoluulot eivät ole vielä mitään verrattuna ennakkoluuloihin, jotka kohdistuvat Turkuun ja turkulaisiin. Älkää siis valittako, että olisitte jotenkin syrjittyjä. :p

T. ex-turkulainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi