Vierailija

En kestä audikuskia, joka tulee ohituskaistalla perseeseen (ylläpito: normaalia puhekieltä) kiinni, kun itse pidän normaalin turvavälin edelläajavaan.

Olen aika monta vuotta ajanut tavanomaista kauppa-ajoa enemmän ja näitä idioottikuskeja aina vaan riittää. Tänään meni hermo. Lähdin ajamaan takaa tyyppiä takaa ja hän ruiskutti edellä ajaessaan tuulilasinpesunesteet päälleni. Okei, naurattaa, mutta vaikutti siltä, että hänelle tuli kiire etsiä pakoreitti, kun valoja vilkutellen roikuin perässä.

Liikenneraivo on niin puhdasta, että se voi näköjään yllättää kauniina syyspäivänä kenet vain. Onneksi otin rekisterinumeron ylös.

• ylös 26
  • alas 38

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Jos et ohituskaistalla löydä autosta kaasua ja takana tulevat on perässä kiinni niin siirry suosiolla oikealle. Joskus olen itse ajanut oikean kautta ohi kun jurrataan vasemmalla kilometritolkulla eikä mitään aikomusta mennä takaisin oikeaan laitaan tai liikkua.

• ylös 44
  • alas 18
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos et ohituskaistalla löydä autosta kaasua ja takana tulevat on perässä kiinni niin siirry suosiolla oikealle. Joskus olen itse ajanut oikean kautta ohi kun jurrataan vasemmalla kilometritolkulla eikä mitään aikomusta mennä takaisin oikeaan laitaan tai liikkua.

HEI PÄSSI, näköjään ajokortin saa ilman lukutaitoa :) Kyseessä siis tilanne, jossa olin ohituskaistalla ja EDELLÄNI ajetaan juuri ja juuri sataakahtakymppiä ja ajan siinä takana asiallista turvaväliä noudattaen, kun audikuski perässä tulee perseeseen kiinni. Joten seuraavan kerran, kun menet oikealta ohi, niin koita ymmärtää kokonaistilanne tai mitä jos vaan suosiolla jättäisit autoilun.

• ylös 32
  • alas 17
Vierailija

Jep, minäkin ajan paljon moottoriteillä ja ottaa oikeasti pannuun nämä "ohittelijat". Roikutaan ohitettavan rinnalla loputtomiin ja paluu oikealle kaistalle ei vaan onnistu.

• ylös 19
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos joku vasemmalla kaistalla edelläni ajava ystävällisesti antaa tilaa niin kiihdytän aina ohi niin nopeasti ettei tuo ystävällinen sielu varmasti jää mihinkään pussiin minun takiani.

Joten älkää prkl jurruuttako kilometritolkulla vasenta kaistaa kun näette että takana olisi saksalaisessa premiumautossa istuvalla munapäällä menohaluja.

• ylös 19
  • alas 7
Vierailija

Hyvä idea! Lähdetään kaverin kanssa kahdella autolla ajamaan nopeusrajoituksien mukaan. Molemmat omilla kaistoillaan ja rinnakkain. Siinä onkin pölkkypäille ihmettelemistä ja itkunaihetta.

• ylös 11
  • alas 12
Ei ole todellista. Jo toinen p...

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos joku vasemmalla kaistalla edelläni ajava ystävällisesti antaa tilaa niin kiihdytän aina ohi niin nopeasti ettei tuo ystävällinen sielu varmasti jää mihinkään pussiin minun takiani.

Joten älkää prkl jurruuttako kilometritolkulla vasenta kaistaa kun näette että takana olisi saksalaisessa premiumautossa istuvalla munapäällä menohaluja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea! Lähdetään kaverin kanssa kahdella autolla ajamaan nopeusrajoituksien mukaan. Molemmat omilla kaistoillaan ja rinnakkain. Siinä onkin pölkkypäille ihmettelemistä ja itkunaihetta.

Niinpä. Kun mennään nopeusrajoitusten mukaan einkenelläkään ole valittamista.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Kaverin puolesta kyselen, että miten te perseessä roikkujat talvella uskallatte tehdä samaa.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täytyypä lähteä motarille hidastelemaan oikein kiireisten ksipäiden iloksi.

Taidampa lähteä ajamaan asuinalueelle 30 aleella satasta teidän hitaiden ksipäiden iloksi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jep, minäkin ajan paljon moottoriteillä ja ottaa oikeasti pannuun nämä "ohittelijat". Roikutaan ohitettavan rinnalla loputtomiin ja paluu oikealle kaistalle ei vaan onnistu.

Yksi osasyy voi olla että vakkarissa on joku 2-3km/h enemmän nopeutta kuin edellä ajavalla ja sitten sitä ohitetaan samalla nopeudella ikuisuus.

Pieni vinkki: vaikka sulla on vakkari päällä niin kaasupoljin toimii siitä huolimatta ja tuossa tilanteessa sitä olisi syytä myös käyttää - kun siirryt vasemmalle niin painat reippaasti kaasua että pääset joskus ohikin ja siirtyessä takaisin omalle kaistalle sitten jalka pois kaasulta ja nopeus palaa siihen vakkarinopeuteen.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Ei ohituskaistaa tarvita jos edellä ajava ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Kortit pois teiltä kaikilta ylinopeutta ajavilta ja peräreiässä nuohoavilta.

• ylös 23
  • alas 5
Vierailija

Mä taas maantiellä ihmettelen, että luuleeko porukka pääsevänsä nopeammin kotiin pitämällä kolmen metrin turvaväliä. Varsinkaan, jos ei ole aikomustakaan ohittaa.

• ylös 23
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Yksi osasyy voi olla että vakkarissa on joku 2-3km/h enemmän nopeutta kuin edellä ajavalla ja sitten sitä ohitetaan samalla nopeudella ikuisuus.

Pieni vinkki: vaikka sulla on vakkari päällä niin kaasupoljin toimii siitä huolimatta ja tuossa tilanteessa sitä olisi syytä myös käyttää - kun siirryt vasemmalle niin painat reippaasti kaasua että pääset joskus ohikin ja siirtyessä takaisin omalle kaistalle sitten jalka pois kaasulta ja nopeus palaa siihen vakkarinopeuteen.

Pieni vinkki, voi myös ajaa muun liikenteen mukana ilman että lähtee ohittelemaan jonkun 2km/h nopeuseron takia. Ja osta adaptiivinen vakkari, köyhä.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

kertokaa perässä roikkujat. miten te olette puskurissa aina kiinni. vaikka ajan esim. motarilla sen 120 km.

ettekö ymmärrä turvaväliä. vai onko teillä kiire hautaan.

toiset roikkujat ovat rekkakuskit. jos nopeus alenee 50 niin rekka puskee perässä tuhatta ja sataa.

eikö mene jakeluun. ettei rekka pysähdy mitenkään. jos pikkuauton eteen tulee hirvi.

tyhmiä on liikenteessä.

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

Kun on satanut, niin on kiva ajaa aina välillä urissa. Kyllä perseessä roikkujat jää heti vähän kauemmaksi.

Vierailija

Minä ainakin estän kaikin tavoin sen oikealta ohi yrittävän aikeet. Painan kaasua sitä mukaa kuin se idiootti yrittää päästä oikealta ohi. Niin kauan, että turvaväli edessä ajavaan on kurottu umpeen. Siinä vaiheessa se hölmö siirtyy taas takaisin ohituskaistalle puskuriin kiinni. Tuossa kohtaa kerran vielä iskin aika napakasti jarrua ja se roikkuja meinasi saada sydärin :D

• ylös 10
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin, tämähän ei nyt ole tämän keskustelun idea. Ap:nä kirjoitin tilanteesta, jossa ajoin vakionopeutta ajavan perässä TURVALLISEN VÄLIMATKAN PITÄEN. Ja taakseni tuli kuski, joka päätti roikkua perseessäni. Tietenkään en hänen edestään mennyt oikealle kaistalle, koska minäkin halusin ohittaa ne autot. En vaan halunnut, että tämä idioottikuski roikkuu ohituksen ajan perseessäni kiinni. Siis oikeesti, miten vintti pimeänä pitää ihmisen olla, että tuossa vauhdissa katsoo oikeudekseen tulla perseeseen roikkumaan. Vaikka mulla hyvä perse onkin, niin en silti pidä siitä.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ohituskaistaa tarvita jos edellä ajava ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Kortit pois teiltä kaikilta ylinopeutta ajavilta ja peräreiässä nuohoavilta.

Moni ei näytä tuntevan omaa mittariaan vaan ajaa joka paikassa liian hiljaa. Ärsyttää erityisesti 50 alueella, kun ajetaan 40:ä tai alle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.